نگهداری از تجهیزات دوربین

نکاتی برای حمل و نگهداری از تجهیزات دوربین در سفر

در صورت عدم جا‌به‌جایی و حمل و نقل صحیح تجهیزات دوربین عکاسی و فیلم برداری در سفر با مشکلات زیادی مواجه می‌شوید. اکنون نکاتی را درباره نحوه نگهداری از تجهیزات دوربین در سفر یادآور می‌شویم.

سفر کردن در شرایطی که تجهیزات زیادی همراه دارید، در صورت عدم توجه به یک سری نکات، تبدیل به تجربه دردناکی خواهد شد؛ استرس و ترس گم یا سرقت شدن وسایل و همچنین سختی در جابه‌جا کردن آن‌ها، لذت سفر را از بین می‌برد؛ توجه دائمی برای نگهداری از تجهیزات دوربین همه تمرکزتان را خواهد گرفت.

اکنون که با بهترین دوربین های کامپکت برای سفر آشنا شده‌اید، باید به نحوه نگهداری از تجهیزات دوربین در سفر نیز توجه کنید. البته اگر پروژه‌‌ای حرفه‌ای به شما سپرده شده است، گجت‌های فشرده و کوچک دیگر کفایت نکرده و باید یک دوربین بدون آینه یا دی اس ال آر همراه ببرید. برای سفر، دوربین میرورلس کاربردی‌تر است.

حمل و نگهداری از تجهیزات دوربین در سفر

در بررسی و جمع‌بندی این نکات، تعادل رعایت شده است. در صورتی که لوازم زیادی همراه داشته باشید، نگهداری از تجهیزات دوربین در سفر دشوار شده و امکان رفتن به محیط‌هایی مملو از سوژه‌های داغ سلب می‌شود. در نتیجه با وجود اهمیت همیشه مجهز بودن، قادر به ثبت بهترین عکس‌های ممکن نخواهید بود! در پروژه‌های ساخت تیزر تبلیغاتی نیز باید به این نکته توجه کرد.

نگهداری از تجهیزات دوربین

یک عکاس یا فیلم بردار حرفه‌ای به خوبی از لوازم ضروری که حتما باید برای پروژه کنونی همراه داشته باشد اطلاع داشته و آن‌ها را در کوچک‌ترین پکیج ممکن، برای افزایش قابلیت جابه‌جایی، کنار هم قرار می‌دهد.

عدم حمل لوازم بیهوده

نگهداری از تجهیزات دوربین

فیلم برداران از اهمیت بالای همیشه آماده بودن مطلع هستند، به همین دلیل همیشه از قبل کیفی را مملو از لوازم و تجهیزات مختلف، آماده نگه می‌دارند تا بعد از دریافت پروژه، سریع عازم محل شوند. اگرچه آن‌ها می‌دانند در بیشتر سناریوها، همراه داشتن بدنه دوربین در کنار چند لنز کفایت می‌کند، اما همچنان در بیشتر مواقع، خود را در حال حمل کوله‌باری از وسایل می‌بینند؛ این روش حمل لوازم صحیح نبوده و نگهداری از تجهیزات دوربین طی سفر را دشوار می‌کند. ممکن است در نهایت از بیشتر لوازمی که دائم با خود به این سو و آن سو کشیده‌اید، استفاده نکنید.

در برخی مواقع که نوع پروژه مشخص است، حتی نیاز به همراه بردن چند لنز نیز از بین می‌رود. در نتیجه بردن بدنه دوربین و یک لنز کافی خواهد بود. البته فیلم برداران و عکاسان، با ایده «روز مبادا» و احتمال بروز شرایطی که نیاز به استفاده از یک سری لوازم و تجهیزات را ضروری می‌کند، کوله‌بار سنگینی را به دوش می‌کشند. این موضوع برای مبتدیان طبیعی است، اما یک عکاس حرفه‌ ای می‌تواند همه شرایط استثنایی محتمل را پیش‌بینی کند.

اگر پروژه پیش رو در شهری بزرگ اجرایی می‌شود، می‌توانید از همان محل تجهیزات مورد نیازتان را اجاره کنید. مطمئن باشید پرداخت هزینه به این منظور، کل تجربه سفرتان را بهتر خواهد کرد. در صورتی که با سفر هوایی به شهر مقصد می‌روید، همراه بردن لوازم زیاد در چمدان، سبب افزایش هزینه خواهد شد. از طرفی از ترس گم شدن یا به سرقت رفتن لوازم، باید دائم کل پکیج را نزدیک به خود نگه دارید.

ابعاد مختلف پروژه را با مشتری چند مرتبه چک کرده و بر اساس آن، لوازمتان را انتخاب کتید. دلیلی برای زحمت دادن به خود با حمل کوله‌باری از تجهیزات وجود ندارد! به عنوان یک عکاس یا فیلم بردار حرفه‌ای، باید از هر سفر نهایت لذت را ببرید. این کار با توجه دائمی به نحوه نگهداری از تجهیزات دوربین طی سفر امکان‌پذیر نیست. می‌توانید وظیفه تهیه قسمتی از تجهیزات مورد نیازتان را به مشتری سپرده و فقط لوازم ضروری و منحصربه‌فرد خود را همراه ببرید.

نگهداری از تجهیزات دوربین داخل کیف محکم

نگهداری از تجهیزات دوربین

نگهداری از تجهیزات دوربین در شرایطی که قرار است برای مدتی آن‌ها را از خود دور کنید، سخت می‌شود. متاسفانه جابه‌جایی کوله‌بار و چمدان‌های مسافران به بخش حمل محموله هواپیما با احتیاط کافی صورت نمی‌گیرد. از طرفی می‌دانیم لوازم جانبی و ابزارآلات عکاسی و فیلم برداری در برابر ضربه حساس هستند. اگر می‌خواهید از دردسرهای بعدی همچون پیگیری برای یافتن فرد مقصر، دریافت غرامت و دیگر اقدامات که در نهایت به احتمال زیاد ثمر‌ه‌ای نخواهد داشت جلوگیری کنید، یک چمدان محکم مخصوص حمل و نگهداری از تجهیزات دوربین تهیه کنید.

در زمان خرید به استاندارد بودن ابعاد آن دقت کنید، چرا که از بردن چمدان‌هایی بیش از اندازه بزرگ به داخل هواپیما جلوگیری می‌شود. محدودیت در ابعاد مجاز چمدان از یک خط هوایی به دیگری متفاوت است، به همین دلیل قبل از سفر استانداردهای خط هوایی مربوط به پرواز پیش روی خود را حتما بررسی کنید.

از محکم شدن هر تکه از تجهیزات در سر جای خود اطمینان پیدا کنید. محکم بودن کیف، در حالی که لوازم درون آن با تکان خوردنش به این سو و آن سو کوبیده می‌شوند، فایده‌ای نخواهد داشت. حمل اشتباه می‌تواند با وجود ایمن بودن چمدان، به لوازم داخلش آسیب وارد کند. در نگهداری از تجهیزات دوربین باید به ریزه‌ کاری‌های فراوانی توجه کنید!

همراه داشتن فاکتور خرید و مجوز ترخیص لوازم

نگهداری از تجهیزات دوربین

اگر در حال یک سفر خارجی بوده و تصمیم به همراه بردن دوربین عکاسی یا فیلم برداری، تعدادی لنز و دیگر لوازم و تجهیزات خود گرفته‌اید، اسنادی را برای اثبات خرید آن‌ها در کشور مبدا همراه داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است در مرز دچار مشکل شوید. به عنوان نمونه، یک آمریکایی که برای پروژه‌ای به کشوری در اروپا سفر کرده است، در بازگشت به کشورش باید مدارکی دال بر خرید همه لوازم همراهش از خاک آمریکا پیش از ترک کردن آن، ارائه کند. در غیر این صورت ماموران آن‌ها را خریداری شده از خارج کشور تلقی کرده و مشمول پرداخت مالیات اعلام می‌کنند.

در هر کشور، قوانین متفاوتی در این رابطه وجود دارد، پس قبل از سفر، درباره قوانین در کشور خود و همچنین کشور مقصد تحقیقات لازم را انجام بدهید. بد نیست برای عناصر مهم همچون بدنه دوربین، سند خرید را همراه داشته باشید.

بیمه کردن وسایل

نگهداری از تجهیزات دوربین

با وجود توجه فراوان و تلاش برای نگهداری از تجهیزات دوربین، احتمال آسیب دیدن، گم شدن یا به سرقت رفتن آن‌ها همیشه وجود دارد. طی یک سفر، سناریوهای غیر قابل پیش‌بینی رخ می‌دهند و از قبل نمی‌توان برای همه آن‌ها آماده بود. هر چه سفر و پروژه عکاسی یا فیلم برداری پیش رو ماجراجویانه‌تر باشد، احتمال بروز حادثه برای لوازم افزایش پیدا می‌کند. یکی از بی‌شمار اتفاق‌های غیر قابل پیش‌بینی را در همین مطلب بیان کردیم؛ ممکن است کارمندان فرودگاه بدون اطلاع از محتویات چمدان شما، آن‌ را بدون احتیاط جابه‌جا کرده و سبب آسیب دیدن یک سری لوازم شوند.

در صورت امکان، با پرداخت هزینه، نوع بیمه و گارانتی دوربین‌تان را ارتقا داده و آن را مشمول بیمه تکمیلی کنید! بیمه برای جلوگیری از بروز خسارت‌های جبران نشدنی یا بسیار زیان‌ده، در صورت رخ دادن حوادث غیر قابل پیش‌بینی، در نظر گرفته شده است. صرف هزینه برای افزایش مدت زمان گارانتی، افزایش میزان پوشش و مخصوصا بیمه کردن وسیله، صرفه‌جویی‌های بعدی را در پی خواهد داشت.

منبع: premiumbeat

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی