مقایسه دوربین بدون آینه و DSLR

مقایسه دوربین بدون آینه و DSLR ؛ میرورلس در برابر دی اس ال آر

مقایسه دوربین بدون آینه و DSLR نشان خواهد داد چه تفاوتی بین این دو دسته دوربین عکاسی وجود دارد. در مقایسه دوربین میرورلس با دی اس ال آر همراه ما باشید.

دوربین‌های بدون آینه مدت‌ها است توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. برخی تصور می‌کنند دوران DSLR به سر آمده و به زودی همه باید به دوربین بدون آینه کوچ کنند. نکته اینجاست که این واژه برای بسیاری از کاربران هنوز ناآشنا است. اغلب آن‌ها هر دوربینی به جز موبایل یا اکشن کمرا را دی اس ال آر می‌دانند. به وسیله مقایسه دوربین بدون آینه و DSLR افراد ناآشنا بیشتر این دسته دوربین‌ها را شناخته و افراد حرفه‌ای‌، بهتر قادر به انتخاب خواهند شد.

مقایسه دوربین بدون آینه و DSLR

تیم تیزر از هر دو نوع دوربین در شرایط مختلف استفاده می‌کند. در برخی مواقع انتظار داریم شاتر دوربین DSLR با سر و صدای کمتری کار کند! در شرایطی دیگر، تمام شدن سریع باتری دوربین میرورلس ناامیدمان می‌کند. این دو مورد را برای ارائه نکاتی پیرامون مقایسه دوربین بدون آینه و DSLR ارائه کردیم، چرا که یافتن تفاوت بین آن‌ها بسیار دشوار است.

ممکن است شما به عنوان یک عکاس یا فیلم بردار حرفه‌ای یا آماتور، دلایلی به منظور ترجیح دادن میرورلس به دی اس ال آر را یا بالعکس پیدا کرده باشید، اما واقعیت این است که ابعاد بدنه و دوام باتری تنها تفاوت‌های آن‌ها به شمار می‌رود. ممکن است کاربری روی قابلیت حمل دوربین تاکید فراوانی داشته باشد. در چنین شرایطی باید قید دوام باتری بالاتر دوربین DSLR را بزند. البته تنها دلیل پایین بودن عمر باتری یک دوربین میرورلس ابعاد کوچک بدنه و در نتیجه ابعاد کوچک پک باتری آن نیست. در مطلب «دوربین بدون آینه چیست و چه تفاوتی با DSLR دارد؟» در این رابطه به طور مفصل صحبت کردیم.

مقایسه دوربین بدون آینه و DSLR

برای مهاجرت از یکی به دیگری هیچ مشکلی وجود ندارد. موضوع فقط بر سر بود و نبود آینه است! واقعیت این است که مقایسه دوربین بدون آینه و DSLR به هیچ نتیجه قطعی و مشخصی نخواهد رسید. به همین دلیل بهتر است همواره به مقایسه مدل‌های مختلف بپردازیم. به عنوان نمونه اگر Nikon D850 را در برابر Olympus OM-D E-M1 قرار دهیم، بسیاری دی اس ال آر را قدرتمندتر خطاب خواهند کرد. در مقایسه‌ای دیگر، میرورلس پیروز میدان خواهد بود.

موضوع اصلی بر سر عادت است. اگر به یک کاربر قدیمی دوربین‌های دی اس ال آر نیکون، یک دوربین کانن بدهید، تا خو گرفتن با آن به زمان نیاز دارد. البته اگر از یک دی اس ال آر نیکون به یک میرورلس ساخت همین شرکت کوچ کنید، مشکلی از بابت نحوه کار کردن با دوربین نخواهد داشت، هر چند در ابتدا بعد از روشن شدن منظره‌یاب دیجیتالی، متعجب خواهید شد. برخی عکاسان تجربه کار با منظره‌یاب دیجیتالی را دوست داشته و برخی دیگر، منظره‌یاب اپتیکال روی DSLR را ترجیح می‌دهند. همه چیز به سلیقه برمی‌گردد.

منبع: fstoppers

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی