معرفی پلاگین های کاربردی فتوشاپ

دانلود بهترین پلاگین های فتوشاپ رایگان – Photoshop

در این مطلب بهترین پلاگین های فتوشاپ را معرفی می‌کنیم و بعد از دانلود نصب می‌کنیم. پلاگین های Photoshop رایگان و جدید برای ویرایش و افکت گذاری در مک و ویندوز ارائه شده‌اند.

پلاگین های فتوشاپ با توجه به کاربرد بسیار زیاد این نرم افزار اهمیت پیدا می‌کنند. برای ویرایش تصویر، برنامه‌های بسیار زیادی وجود دارد، اما هیچ کدام به اندازه فتوشاپ، پرکاربرد و محبوب نیست؛ Photoshop حقیقتا جادو می‌کند! به وسیله یادگیری نحوه استفاده از ابزارهای این نرم افزار به همراه نصب یک سری پلاگین هیچ محدودیتی از نظر ویرایش تصویر نخواهید داشت. فتوشاپ به اندازه‌ای کاربردی است که حتی در ساخت تیزر تبلیغاتی نیز از آن بهره می‌بریم.

به صورت پیش‌فرض ابزارهای متعدد و قابلیت‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌گیرد. با این حال، همچنان قادر به انجام یک سری کارها نبوده و با محدودیت‌هایی رو به رو هستید. به همین دلیل نیاز به نصب بهترین پلاگین های فتوشاپ بروز می‌کند.

آن‌ها کاربرد بسیار گسترده‌ای دارند. کاهش نویز در تصویر، امکان جستجو بین بی‌شمار عکس به منظور استفاده بدون نیاز به بیرون رفتن از برنامه، افزایش توانایی کار با عکس‌های دارای فرمت RAW، افزودن ابزارهای جدید به منظور رتوش عکس‌ها یا کار با تصاویر دارای یک سری فرمت خاص، گوشه‌ای از بی شمار کاربرد پلاگین های Photoshop محسوب می‌شوند.

دانلود بهترین پلاگین های فتوشاپ

نکته بسیار مهم درباره این افزونه‌ های فتوشاپ، رایگان بودن بسیاری از آن‌ها است. در این مطلب قصد داریم ۵۲ پلاگین رایگان را به شما معرفی کنیم. به منظور دانلود هر یک، روی نام آن کلیک کنید. در نظر داشته باشید برای دریافت و نصب این افزونه‌ها، باید به وب سایت توسعه‌دهنده وارد شده و چند کلیک انجام بدهید. آن‌ها رایگان هستند، اما ممکن است یافتن فایل نصبی مورد نظر، که احتمالا بر اساس نسخه فتوشاپ متفاوت خواهد بود، نیاز به چند ثانیه یا دقیقه جستجو در وب سایت داشته باشد. در صورت عدم توانایی برای دریافت فایل، موضوع را در بخش کامنت‌ها مطرح کرده و کمک دریافت کنید.

بعد از دانلود، از مطلب آموزش نصب پلاگین در فتوشاپ برای یادگیری نحوه اضافه کردن ابزار جدید به نرم افزار ویرایشگر تصویر خود استفاده کنید. در مواردی استثنایی ممکن است از روش‌های یاد شده در این مطلب قادر به نصب برخی پلاگین های فتوشاپ نباشید. در این صورت با مطرح کردن موضوع در بخش نظرات، کمک بگیرید.

Texture Anarchy

پلاگین Texture Anarchy توسط شرکت Digital Anarchy توسعه یافته و مجموعه‌ای از فیلترهای مخصوص نرم افزار فتوشاپ است. همانطور که از روی نام آن می‌توان حدس زد، این فیلترها برای ایجاد بافت‌ها و حاشیه‌ها کاربرد دارند. با استفاده از افزونه نام برده قادر به ایجاد بافت‌هایی دو بعدی و سه بعدی خواهید بود. بافت‌های تولید شده مبتنی بر فراکتال نویز هستند، به همین دلیل برای عکس‌های طبیعی نظیر آتش، دود، ابرها یا سنگ مرمر و دیگر اشیای شبیه به آن کاربرد دارند.

بهترین پلاگین های فتوشاپ

در یکی از بهترین پلاگین های فتوشاپ پالت‌هایی برای روشن‌سازی، لایه‌بندی، فراکتال نویز و ایجاد رنگ‌های گردینت در اختیارتان قرار می‌گیرد. به این ترتیب قادر به ایجاد بلاک‌های سازنده برای بافت‌ها خواهید بود. در پلاگین Texture Anarchy تعدادی حالت ترکیب ارائه شده تا بتوانید نحوه ترکیب و تعامل رنگ‌های عادی یا گردینت با یکدیگر را تشخیص دهید.

برای دانلود آخرین نسخه به صورت رایگان از وب سایت توسعه‌دهنده، باید چند دقیقه‌ای زمان صرف ثبت نام در آن کنید. وب سایت‌های دیگر نیز این افزونه را رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند، اما دانلود از آن‌ها ایمن نبوده و از طرفی جدیدترین نسخه با آخرین تغییرات را ارائه نمی‌کنند.

Super PNG

این پلاگین متن باز بوده و مخصوص کار با فایل‌های دارای پسوند PNG توسعه پیدا کرده است. البته بهترین نرم افزار ویرایش تصویر شرکت ادوبی به صورت پیش‌فرض از عکس‌های پی‌ان‌جی پشتیبانی کرده و ابزارهایی برای کار با آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهد، اما Super PNG دستتان برای کار با آن‌ها را بازتر خواهد کرد.

بهترین پلاگین های فتوشاپ

تعداد زیادی از بهترین پلاگین های فتوشاپ قابلیت‌های جدیدی در اختیارتان قرار نداده و در عوض، به منظور توسعه ویژگی‌های کنونی نرم افزار ایجاد شده‌اند. به عنوان یکی از مزیت‌های Super PNG باید به فراهم کردن امکان مدیریت کامل کانال آلفا در عکس‌های PNG اشاره کرد. سایر ویژگی‌های افزونه یاد شده فشرده‌سازی متغیر با کمترین میزان کاهش کیفیت و بیشترین میزان کاهش حجم، تعبیه پروفایل ICC و ذخیره‌سازی متادیتا هستند.

HDR Tools

از روی نام این پلاگین فتوشاپ نیز به راحتی می‌توان کاربرد کلی آن را فهمید! این افزونه مخصوص کار با عکس‌های اچ دی آر است. به لطف HDR Tools قادر به حذف رنگ خاکستری دیجیتال یا همان Digital Grey (نبود کنتراست یا عدم ارائه رنگ مشکی واقعی) از عکس‌های گرفته شده به صورت HDR خواهید بود.

وقتی از این تکنیک عکاسی استفاده می‌کنید، کنتراست در تصویر کاملا مسطح خواهد شد. به عبارتی عکاسی اچ دی آر با وجود داشتن یک سری مزیت، یک سری خراب‌کاری نیز انجام می‌دهد! پلاگین HDR Tools اجازه می‌دهد خلوص رنگ مشکی را افزایش داده و افکت خاکستری دیجیتالی را از عکس‌های خود حذف کنید. دانلود این پلاگین نیز نیازمند ثبت نام در وب سایت است.

Layrs Control 2

Layrs جزو یکی از بهترین پلاگین های فتوشاپ بوده و کمک می‌کند محیط کار خود را تمیز و مرتب نگه دارید. به همین دلیل سرعت کارتان در نرم افزار Photoshop افزایش چشم‌گیری خواهد داشت. بخشی از کاربردهای پلاگین Layrs Control 2 شامل حذف افکت‌های بدون استفاده از همه لایه‌های انتخاب شده، حذف همه لایه‌های خالی، مسطح کردن همه افکت‌ها روی لایه‌های منتخب، تبدیل همه لایه‌های برداری به پیکسلی، تبدیل لایه‌های انتخاب شده به اشیای هوشمند مجزا و یافتن فایل‌ها و فولدرهای دارای نام‌های مشابه است.

بهترین پلاگین های فتوشاپ

همانطور که گفتیم تعداد زیادی از پلاگین های Photoshop لزوما ابزاری کاملا جدید و خاص در اختیارتان قرار نداده و در عوض، به قابلیت‌های کنونی ویژگی‌هایی را اضافه می‌کنند. پلاگین های فتوشاپ شبیه به Layrs Control 2 سعی در بهینه‌سازی نرم افزار ویرایش تصویر شرکت ادوبی دارند. در صورت یادگیری نحوه استفاده از آن، بسیاری از کارهای زمان‌بر قبلی طی چند ثانیه قابل انجام بوده و صرفه‌جویی زیادی در زمان خواهید داشت. هر چه تعداد لایه‌ها و افکت‌های استفاده شده در یک پروژه بیشتر شود، ضرورت استفاده از این افزونه افزایش پیدا می‌کند.

Pexels

این پلاگین، دسترسی به کتابخانه بسیار بزرگ Pexels متشکل از بی‌شمار تصویر استوک را داخل فتوشاپ برایتان میسر می‌کند. به این ترتیب نیاز به بستن پنجره فتوشاپ و وارد شدن به مرورگر به منظور یافتن یک سری عکس خاص از بین رفته و سرعت کار بالا می‌رود.

بهترین پلاگین های فتوشاپ

یک سری دسته‌بندی برای سرعت بخشیدن به کار ایجاد شده است. جدیدترین عکس‌ها، محبوب‌ترین‌ها و تصاویر پیشنهادی نمونه‌ای از آن‌ها است. در مجموع نزدیک به ۳۰ هزار عکس در کتابخانه Pexels وجود دارد. آ‌ن‌ها عکس‌هایی استوک بوده و با تصاویر عادی که در بخش Image گوگل مشاهده می‌کنید، تفاوت زیادی دارند. عکس‌های منتخب شما در Pexels داخل فتوشاپ همگام‌سازی می‌شوند. برای از دست ندادن یک تصویر به منظور مراجعه‌‌ها و استفاده‌های بعدی، می‌توانید آن را لایک کنید.

Ink

Ink یکی دیگر از پلاگین های فتوشاپ است که به افزایش سرعت کار با این نرم افزار ویرایشگر منجر می‌شود. نحوه کمک این برنامه، ارائه اطلاعاتی اضافی اما بسیار کاربردی درباره پروژه به وسیله مستندسازی لایه‌ها، اندازه شکل‌ها، افکت‌ها و دیگر موارد است.

بهترین پلاگین های فتوشاپ

به عبارت دقیق‌تر، افزونه نام برده به ایجاد فهرستی از مشخصات لایه‌ها کمک می‌کند. در اختیار داشتن این اطلاعات سرعت کار را افزایش داده و نیاز به گریز زدن به گوشه‌هایی از برنامه برای دستیابی به یک سری اطلاعات را از بین می‌برد.

Tych Panel

افزونه Tych Panel ساخت تصاویر Diptych و Triptych را بسیار آسان می‌کند. منظور از Diptych قرار دادن دو تصویر کنار یکدیگر، معمولا به صورت کاملا کنار به کنار است. در عکس‌های Triptych، سه تصویر در قالب یک پوسته و تم کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

بهترین پلاگین های فتوشاپ

از طریق یک ابزار خاص، امکان ایجاد هر تعداد لایه دلخواه در قالب یک سری سطر و ستون میسر می‌شود. طراحی عکس‌های Diptych و Triptych به صورت عادی داخل فتوشاپ به زمان قابل توجهی نیاز دارد، اما با نصب پلاگین Tych Panel فرآیند کوتاه شده و قسمت اعظم کار به صورت خودکار صورت می‌گیرد. افزونه را باید از طریق لینک گیت‌هاب قرار داده شده در وب سایت توسعه‌دهنده دانلود کنید.

Auto FX GRFX Studio Pro

شرکت Auto FX پیش از این تعدادی از بهترین پلاگین های فتوشاپ را به صورت جداگانه، اغلب رایگان، عرضه کرد، اما در نهایت تصمیم گرفت همه آن‌ها را در قالب یک پکیج جمع‌آوری کند. همه افزونه های توسعه یافته به دست این شرکت در چارچوب یک پکیج به نام Studio Pro ارائه شد. همانطور که از نام محصول پیداست، مجموعه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای (Pro) برای ویرایش تصاویر در اختیارتان قرار می‌دهد.

بهترین پلاگین های فتوشاپ

هدف آن شبیه به بقیه پلاگین های Photoshop کمک به صرفه‌جویی در زمان است. به همین دلیل یک سری ابزار کاربردی جدید به همراه تنظیمات و طرح‌هایی از پیش تعیین شده ارائه می‌کند. در نظر داشته باشید افزونه فتوشاپ Auto FX GRFX Studio Pro برخلاف بسیاری از مواردی که در این مطلب معرفی می‌کنیم تماما رایگان نیست. می‌توانید برای ۱۵ روز از آن به صورت رایگان استفاده کرده و سپس درباره خرید یا حذف تصمیم‌گیری کنید.

Griddify

یکی از پلاگین های فتوشاپ که بسیار کوچک بوده و در عین حال در مقایسه با بقیه غیر معمول به نظر می‌رسد، Griddify است. با استفاده از آن قادر به ایجاد شبکه‌های سفارشی و ایجاد ریتم‌های عمودی هستید. افزونه نام برده به روش‌های دیگر نیز کار با نرم افزار ویرایشگر Photoshop را بسیار آسان می‌کند.

بهترین پلاگین های فتوشاپ

ایجاد شبکه‌ای مستحکم و دقیق، شبیه به پی‌ریزی یک ساختمان است. در پروژه‌های ویرایش تصویر در صورت عدم تقسیم‌سازی عکس به قسمت‌هایی مجزا از طریق شبکه‌سازی، دقت کاهش پیدا می‌کند. Griddify یک پنل بسیار کوچک برای ایجاد سیستم‌های شبکه‌ای سفارشی در اختیارتان قرار می‌دهد.

به منظور نصب باید از ZXPInstaller استفاده کنید. به لطف آن قادر به نصب سریع Griddify و دیگر افزونه‌های همه نرم افزارهای شرکت ادوبی از جمله پلاگین های فتوشاپ خواهید بود. بعد از دریافت Griddify از طریق کلیک روی اسم آن در بالا، فایل را از حالت فشرده (zip) خارج کرده و سپس Griddify-CC.zxp را از طریق ZXPInstaller نصب کنید. بعد از یک مرتبه ری‌استارت کردن فتوشاپ، افزونه در دسترستان خواهد بود.

Denoiser

از جمله کاربردی‌ترین پلاگین های فتوشاپ برای کاهش نویز تصاویر، Ximagic Denoiser است. این افزونه هفت روش مختلف برای کاهش نویز عکس‌ها ارائه می‌کند؛ Median ،Gauss ،Wavelets (DWT) ،Wavelets (CWT) ،DCT ،NLM و Anisotropic روش‌های پلاگین Denoiser برای از بین بردن نویز است. هر یک از این روش‌ها به شکلی متفاوت، کیفیت عکس‌ها را بالاتر می‌برد. افزونه های مخصوص کاهش نویز در فتوشاپ مخصوصا حین کار کردن با عکس‌های گرفته شده در تاریکی شب کاربرد پیدا می‌کنند.

FX Box

FX Box شبیه به یک کتابخانه عمل کرده و پیش نیاز بارگذاری و کار با جدیدترین ابزارهای Orange Box یعنی Photoshop FX Tools است. بعد از نصب این پلاگین فتوشاپ، همه ابزارها به صورت یکجا بارگذاری شده و قابل استفاده خواهند بود. بدون نیاز به ری‌استارت کردن نرم افزار، در هر زمان قادر به حذف هر یک از آن‌ها هستید. محدودیتی در بارگذاری و استفاده از ابزارها و افکت‌های Orange Box وجود نداشته و می‌توانید به تعداد دلخواه، آن‌ها را داخل نرم افزار فتوشاپ خود بعد از بارگذاری استفاده کنید. جابه‌جا شدن بین ابزارها، مدیریت و حذف آن‌ها همه از طریق افزونه FX Box امکان‌پذیر است.

Free Mockups

به وسیله افزونه Easy Mockups، پرزنتیشن‌های طراحی iOS طی زمان کمتری قابل تولید خواهند بود. پس‌زمینه‌‌ها، طرح‌ها و لایه‌های متعددی به صورت پیش‌فرض در اختیارتان قرار می‌گیرد. بعد از انتخاب هر یک به همراه معرفی تصاویر دلخواه، آن‌ها به شکلی کاملا خودکار با یکدیگر ترکیب شده و نتیجه نهایی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. در نتیجه همانند سایر بهترین پلاگین های فتوشاپ در اینجا نیز هدف کمک به صرفه‌جویی در زمان است. نزدیک به ۱۰ ماک آپ فتوشاپ با رزولوشن بسیار بالا برای انتخاب وجود دارد. به وسیله سر و کله زدن با آن‌ها، طرح‌هایی بسیار زیبا خلق خواهید کرد.

۳D Shadow

بهترین پلاگین های فتوشاپ

ایجاد انواع سایه‌های سه بعدی از اشیای مختلف نظیر حروف، اعداد، شکل‌ها و دیگر موارد، کاربرد افزونه فتوشاپ نام برده است. همه تنظیمات در قالب یک پنجره در اختیارتان قرار می‌گیرند، به همین دلیل کار با آن‌ها بسیار آسان خواهد بود؛ زاویه دید، رنگ سایه و موقعیت آن از نظر طول و عرض و ارتفاع، میزان شفافیت و دیگر موارد در این پنجره قابل تغییر هستند. با در نظر گرفتن رایگان بودن پلاگین، کارایی آن بسیار زیاد و بیشتر از حد انتظار است.

Curves

بهترین پلاگین های فتوشاپ

جدیدترین نسخه پلاگین با نام Curves 3 اجازه می‌دهد در هر قسمتی از پروژه، یک خم دلخواه با شکلی کاملا منعطف و قابل تغییر اضافه کنید. سه پارامتر کنتراست، میزان روشنایی و میزان اریب بودن برای هر خم قابل تغییر است. برای کمک به سرعت بخشیدن در روال استفاده از برنامه، در قالب هشت تصویر بندانگشتی، هشت طراحی پیش‌فرض مختلف به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

BW Conversion

پلاگین های فتوشاپ مبدل سیاه و سفید زیادی وجود دارد، اما هیچ کدام با BW Conversion قابل مقایسه نیست. افزونه نام برده، کنترل بیشتری در اختیارتان قرار داده و ویژگی‌های متعددی ارائه می‌کند. حین استفاده از آن، به طور کامل روی کانال‌های رنگ قرمز، زرد، سبز، آبی، فیروزه‌ای و ارغوانی کنترل داشته و می‌توانید فام را به شکل دلخواه مدیریت کنید.

تن هر رنگ به راحتی قابل تغییر است، بدون این که روی دیگر رنگ‌ها تاثیر بگذارد. بعد از هر مرتبه اعمال یک سری تغییر بعد از چندین مرتبه آزمون و خطا، می‌توانید آن را برای استفاده‌های بعدی در قالب یک تنظیم پیش‌فرض ذخیره کنید.

ASCII Art

بهترین پلاگین های فتوشاپ

تعدادی از پلاگین های فتوشاپ روی عکس شما ویرایش‌های عجیبی انجام می‌دهند. به عنوان نمونه باید به ASCII Art اشاره کرد که فایل تصویری مورد نظر شما را به یک فایل متن، در قالب کد اسکی، تبدیل کرده و سپس کاراکترهای اسکی سنگین و سبک را به گوشه‌هایی تاریک و روشن از فریم نگاشت می‌کند. برای مثال، کاراکتر # به یک رنگ تاریک و کاراکتر . به یک رنگ روشن نگاشت می‌شود.

برای دریافت بهترین نتیجه، باید عکس‌های مختلف را تست کنید. نتیجه در برخی مواقع بسیار جالب و منحصربه‌فرد بوده و توجهتان را جلب خواهد کرد. ASCII Art با وجود کاربردی بودن برای ایجاد آثار هنری خاص، بیشتر جنبه تفریح و سرگرمی برای کاربران دارد.

Plug-in Switch

وقتی تعداد پلاگین های فتوشاپ که نصب کرده‌اید افزایش پیدا می‌کند، حجم انبوهی ابزار روی سرتان خروار شده و سرعت کار در این نرم افزار ویرایش تصویر به جای افزایش، با کاهش مواجه خواهد شد! از طرفی در همه پروژه‌ها، به همه افزونه‌ها نیاز ندارید. پلاگین Plug-in Switch اجازه می‌دهد فیلترهای غیر ضروری برای پروژه در دست اجرا را غیر فعال کرده و زمان نیاز، مجددا فعال‌سازی کنید. به این ترتیب نیاز به حذف و نصب مجدد آن به خاطر دست و پاگیر بودنش از بین می‌رود.

Local Contrast Enhancement

هدف اصلی این پلاگین فتوشاپ بیرون کشیدن جزئیات از هر عکس است. این کار به وسیله افزایش کنتراست بین مقدار یک پیکسل و مقدار میانگین پیکسل‌های مجاورش صورت می‌گیرد. افزونه معرفی شده به شما اجازه می‌دهد میزان کنتراست را در قسمتی مشخص از تصویر مدیریت کنید. بدون استفاده از ابزارهای این چنینی، کاهش یا افزایش کنتراست تنها برای سرتاسر فریم امکان‌پذیر است.

Fractal Flames

بهترین پلاگین های فتوشاپ

این افزونه مبتنی بر فرکتال است. علاوه بر امکان پردازش سریع و چندرشته‌ای به همراه پشتیبانی از کانال‌های های رنگ های کالر ۱۶ بیتی، افزونه Fractal Flames دارای یک سری ویژگی‌های پیچیده و حرفه‌ای دیگر است. پلاگین نام برده، کنترل کاملی بر همه شش ضریب فراکتال در اختیارتان قرار می‌دهد. در نتیجه به بی‌شمار ترکیب فراکتال دسترسی خواهید داشت.

Selective Saturation

در برخی تصاویر، نیازمند تنظیم میزان اشباع‌شدگی در قسمتی خاص هستید، بدون این که احتیاجی به ویرایش بقیه بخش‌ها وجود داشته باشد. در صورتی که میزان اشباع‌شدگی را در سرتاسر فریم زیاد یا کم کنید، عکس از حالت دلخواه خارج شده و به جای یک قسمت مشخص، کل تصویر برایمان غیر قابل قبول می‌شود.

در شرایط این چنینی به یک سچوریشن ماسک (Saturation Mask) نیاز دارید. به این ترتیب تغییر هر پیکسل بدون دست خوردن بقیه امکان‌پذیر می‌شود. متاسفانه نرم افزار Photoshop به صورت پیش‌فرض ابزاری برای ایجاد سچوریشن ماسک در اختیارمان قرار نمی‌دهد. تولید برایتنس ماسک (Brightness Mask) نیز به منظور تنظیم میزان روشنایی فقط در بخشی خاص به صورت پیش‌فرض میسر نیست. به همین دلیل برای ساخت این ماسک‌ها باید به پلاگین های فتوشاپ رو بیاوریم.

پلاگین Selective Saturation به کاربر اجازه می‌دهد مرکز قسمت مورد نظر برای اعمال تغییر را مشخص کرده و سپس محدوده‌‌اش را از طریق دو اسلایدر تعیین کند. میزان اشباع‌شدگی، فقط در ناحیه مشخص شده توسط شما تغییر پیدا خواهد کرد.

Flaticon

بهترین پلاگین های فتوشاپ

در پروژه‌های زیادی، نیاز به استفاده از آیکون‌های مختلف بروز می‌کند. از طرفی در صورت یافتن آیکون‌ از طریق موتورهای جستجو، آن هم بعد از ساعت‌ها گشت و گذار، باید برای قابل استفاده شدنشان یک سری ویرایش روی آن‌ها انجام بدهید. با استفاده از پلاگین فتوشاپ Flaticon بدون نیاز به ترک کردن این نرم افزار ویرایش تصویر و مراجعه به مرورگر وب، قادر به یافتن آیکون‌های مورد نیاز خواهید بود.

High Pass Sharpening

بهترین پلاگین های فتوشاپ

این پلاگین از طریق متد High Pass عکس‌ها را شارپ‌تر می‌کند. خوشبختانه قبل از اعمال تغییر، تصویر پیش‌ نمایشی از ظاهر نتیجه نهایی دریافت خواهید کرد. به همین دلیل سرعت کار با پلاگین فتوشاپ نام برده بالا است. مزیت پلاگین های فتوشاپ استفاده‌کننده از متد High Pass، ایجاد مصنوعات کمتر داخل تصویر در مقایسه با افزونه‌های استفاده‌کننده از دیگر روش‌ها است.

Halftone Pattern

Halftone Pattern

این پلاگین با استفاده از نقاط مختلف، امکان ایجاد عکس‌های Halftone را میسر می‌کند. پلاگین Halftone Pattern در واقع فیلتری است که به منظور اعمال روی تصاویر و همچنین ایجاد ماسک‌ها کاربرد دارد. اخیرا نسخه‌ای جدید از افزونه توسعه پیدا کرده که با وجود آسودگی در استفاده در مقایسه با قبل، قابلیت‌ها و کاربردهای بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد.

در نسخه جدید حتی الگوریتم‌های این پلاگین فتوشاپ نیز دست‌خوش تغییر قرار گرفته و با سرعت بالاتری اجرا می‌شود. Halftone Pattern یک عکس را به حالت سیاه و سفید در می‌آورد، با این حال امکان استفاده از آن با عکس‌های رنگی و همچنین سیاه و سفید وجود دارد.

Magic Enhancer Lite

Magic Enhancer Lite

پلاگین Magic Enhancer از طریق کمک به تنظیم میزان نور، کنتراست و تعادل رنگ‌ها در عکس، سبب بهبود کیفیت آن می‌شود. کنترل دمای رنگ‌ها برای تنظیم تعادل آن‌ها ضروری است. خوشبختانه پلاگین فتوشاپ معرفی شده، یک هیستوگرام در اختیارتان قرار می‌دهد تا بتوانید بعد از ایجاد هر تغییر، قبل از اعمال آن، نتیجه را مشاهده کنید. به این ترتیب سرعت کار با افزونه افزایش پیدا می‌کند. بعد از دریافت و نصب Magic Enhancer، در صورت رضایت از آن، برای حمایت از توسعه‌دهنده و مخصوصا برای دستیابی به قابلیت‌های بیشتر، نسخه پریمیوم افزونه را خریداری کنید.

Lens Correction

Lens Correction

اعوجاج‌ها و پیچ‌خوردگی‌های ناشی از استفاده از لنزهای تله و مخصوص زوم، به کمک این پلاگین فتوشاپ از بین می‌رود. نحوه کار با Lens Correction بسیار آسان بوده و رابط کاربری سرراستی در اختیارتان قرار می‌دهد.

Absolute Color

Absolute Color

پلاگین Absolute Color مبتنی بر Hue Wheel بوده و به شش بخش تقسیم شده است. هر قسمت، ۶۰ درجه را به خود اختصاصی می‌دهد. با استفاده از افزونه نام برده می‌توانید یک بخش را انتخاب کرده و ته مایه رنگ‌های همه اشیا داخل یک تصویر را به آن محدود کنید. به عبارتی رنگ‌های اشیا در یک عکس، فقط در محدوده رنگ‌های یکی از شش بخش انتخاب شده توسط شما قرار خواهند گرفت. عکس بالا دید بهتری از کاربرد پلاگین ارائه می‌کند.

Gradient Blur

این پلاگین یک محوشدگی به صورت گردینت به قسمت مورد نظر در عکس داده و کمک می‌کند داخل فریم، فوکوس را روی سوژه مورد نظر قرار بدهید. می‌توان محل شروع گردینت را مشخص و سپس محدوده‌اش را از طریق اسلایدر تعیین کرد. بین محوشدگی افقی، عمودی و شعاعی حق انتخاب دارید. قبل از اعمال تغییر، امکان تماشای پیش نمایشی از نتیجه وجود دارد.

Freeware Boundary Noise Reduction

Freeware Boundary Noise Reduction

این پلاگین را باید نسخه‌ای رایگان از Boundary Noise Reduction دانست. به لطف این دسته از بهترین پلاگین های فتوشاپ قادر به از بین بردن نویز داخل عکس‌های گرفته شده با دوربین‌های عکاسی دیجیتال خواهید بود. البته در فتوشاپ ابزاری به صورت پیش‌فرض برای کاهش نویز وجود دارد، اما افزونه Freeware Boundary Noise Reduction عملکرد بهتری نسبت به آن ارائه کرده و توانایی‌تان به منظور از بین بردن نویز را افزایش می‌دهد.

فیلتر به همراه یک Smooth Area Detector عرضه می‌شود. کاربردهای متفاوتی برای این فیلتر تعریف شده و می‌توانید از آن به نفع خود بهره ببرید. داخل فایل zip پلاگین توضیحاتی درباره کاربردهای فیلتر کمکی ثانویه ارائه شده است. گفتنی است نسخه‌ای پولی برای پلاگین فتوشاپ مورد بررسی وجود دارد. با خرید آن، به ابزارهای بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد. برای بیشتر کاربران، نسخه رایگان کفایت می‌کند.

Local Equalization

Local Equalization

پلاگین معرفی شده با استفاده از یک ماتریکس ۱۷ در ۱۷ پیکسلی، تساوی محلی درخشندگی هر پیکسل را پردازش می‌کند. از دیدگاه هنری، تساوی محلی نقاط روشن سبب خلق آثار جالبی خواهد شد. به عنوان نمونه باید تصویر بالا را در نظر گرفت. به این ترتیب قادر خواهید بود جنبه‌ای از یک بافت معین را بیشتر مورد توجه قرار بدهید. نتیجه، عکسی خلاقانه خواهد بود.

پردازشی که پلاگین فتوشاپ Local Equalization انجام می‌دهد، می‌تواند برای آنالیز یک عکس در قسمت‌هایی که درک جزئیات آن‌ها به سختی امکان‌پذیر است، مورد استفاده قرار بگیرید. نتیجه پردازش همه عکس‌ها یکسان نیست، به همین دلیل نباید توقع داشت با عبور هر عکس از Local Equalization لزوما تصویری هنری و جذاب حاصل خواهد شد.

Soft Focus

Soft Focus

پلاگین Soft Focus یک افکت سافت فوکوس به عکس اعمال می‌کند. این افکت بیشتر برای عکس‌های پرتره یا فشن مورد استفاده قرار می‌گیرد. می‌توانید میزان شدت افکت را کنترل کرده و تصویر را به حالت دلخواه در بیاورید.

HSL Plus

HSL Plus

نسخه دوم این پلاگین چندی پیش عرضه شد. HSL Plus 2 تقریبا شبیه به بقیه ابزارهای مخصوص تنظیم روشنایی، اشباع‌شدگی و غلظت رنگ است، با این تفاوت که آن‌ها را در قالب یک رابط کاربری بهتر در اختیارتان قرار داده و یک سری قابلیت بیشتر نیز ارائه می‌کند. یکپارچگی بهتر رنگ‌ها به منظور تنظیم درخشش تصویر، کنترل بهتر برای تنظیم درخشندگی و کنتراست، قابلیت تنظیم جداگانه اجزای کروما و امکان تنظیم خودکار کنتراست بر اساس تشخیص افزونه، قابلیت‌های اصلی HSL Plus 2 در مقایسه با بهترین پلاگین های فتوشاپ مشابه است.

Fotomatic

Fotomatic

تجمیع فیلترهای ۸ پلاگین تبدیل به افزونه‌ای با این نام شده است. آن‌ها جزو بهترین افزونه های فتوشاپ بوده و دست به دست دادنشان قابلیت‌های این نرم افزار ویرایش تصویر بسیار محبوب را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

  • Hi-Spot: تصاویر سیاه و سفید با کنتراست بالا تولید می‌کند.
  • G-Force: ابزاری شبیه به افکت‌های دانه‌دانه تک رنگ متداول، مثل زمان استفاده از فیلم دوربین سیاه و سفید، در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • Techni-X: خاکستری‌های متوسط را بیرون کشیده و رنگ‌ سفید شفاف و مشکی غلیظ بر جای می‌گذارد. این پلاگین فتوشاپ تصاویر سیاه و سفید شفافی با تن محدود ایجاد می‌کند. کاربرد آن‌ها، آسودگی برای کار و کاهش هزینه در زمان پرینت کردن و چاپ تصویر روی کاغذ است.
  • NightScope: یک افکت Night-Version مبتدی به عکس‌ها اضافه می‌کند. ابتدا همه رنگ‌ها از تصویر حذف شده و سپس کمی محوشدگی اعمال خواهد شد تا نشان بدهد دوربین به شدت در حال فوکوس کردن حین نبود نور کافی در محیط است.
  • Pseudo-IR: ظاهری شبیه به زمان استفاده از فیلم‌های مادون قرمز سیاه و سفید به عکس می‌دهد.
  • SkyGrad: برای رنگ‌آمیزی ناحیه آسمان داخل تصاویر کاربرد دارد. به منظور تغییر دادن مود و حالت صحنه می‌توانید روی کارایی این پلاگین حساب کنید! به عنوان نمونه آسمان را روشن‌تر کرده یا افکتی تیره روی آن اعمال کنید.
  • BW-Plus: عکس‌ها را خیلی سریع تبدیل به تصاویر Greyscale می‌کند. تفاوت آن با دیگر پلاگین های فتوشاپ مشابه استفاده از یک فیلتر لنز اپتیکال رنگی است، همان کاری که حین عکاسی سیاه و سفید انجام می‌دهید.
  • FastFix: کمک می‌کند از طریق یک دیالوگ دارای رابط کاربری سرراست و قابل فهم، خیلی سریع به متداول‌ترین کنترل‌های مورد نیاز برای بهبود کیفیت عکس دست پیدا کنید. فیلتر آن با وجود ساده بودن، بسیار کاربردی بوده و متداول‌ترین ایرادها را برطرف خواهد کرد.

Composer

Composer

Composer از جمله بهترین پلاگین های فنوشاپ بوده و به وسیله ارائه چهار کامند منحصربه‌فرد، کمک می‌کند به طور کامل کنترل سند را در دست بگیرید. این چهار مورد را در ادامه معرفی می‌کنیم:

  • Update Layer Style: برای همگام‌سازی استایل لایه، شفافیت و حالت ترکیب لایه‌های انتخاب شده کاربرد دارد.
  • Update Position: کاربردش همگام‌سازی موقعیت لایه‌های منتخب است.
  • Update Visibility: به منظور همگام‌سازی قابلیت دید لایه‌های مورد نظر استفاده می‌شود.
  • Update All: همگام‌سازی استایل لایه‌، موقعیت و قابلیت دید لایه‌های منتخب کاربرد آن به شمار می‌رود.

Kaleidoscope

Kaleidoscope

نسخه جدید یکی از بهترین پلاگین های فتوشاپ چندی پیش عرضه شد؛ Kaleidoscope 2.1 از دل عکس‌هایی که در حال ویرایش آن‌ها هستید، الگوهایی متقارن و بسیار زیبا بیرون می‌کشد. در ورژن دوم افزونه، سه افکت خلاقانه جدید افزوده شده است:

  • Mirror: افکتی سنتی بوده و بخش‌های متوالی با آن متقارن می‌شوند.
  • Copy: یک بخش را گرفته و آن را تکرار می‌کند. گذر بین بخش‌های متوالی بدون کاهش کیفیت خواهد بود.
  • Blend: تصویر کامل را چندین مرتبه چرخانده و حاصل آن‌ها را ترکیب می‌کند.

Halftone Creator

Halftone Creator

با این افزونه، از طریق یک عکس، قادر به ایجاد یک سایه رنگ (Halftone) تنها با یک کلیک خواهید بود. پلاگین نام برده قادر است روی هر چیزی که مشغول کار با آن هستید سایه رنگ اعمال کند. در مقایسه با دیگر ابزارهای مشابه، Halftone Creator عملکرد بسیار سریعتری دارد.

Fur 2

Fur 2

یکی دیگر از بهترین پلاگین های فتوشاپ Fur 2 نام داشته و اجازه می‌دهد روی یک عکس افکت دیسپرژن (Dispersion) را ایجاد کنید. این شکل قابل تکرار می‌تواند خط یا دایره، با قابلیت تغییر اندازه و ضخامت، باشد و در هر قسمت دلخواه از تصویر اصلی قرار بگیرد.

Retrodots

Retrodots

اگر به دنبال ایجاد طرح‌های شبکه‌ای نقطه‌ای روی عکس، بر اساس نقاط انتخاب شده، هستید، می‌توانید از افزونه Retrodots استفاده کنید. کار با پلاگین بسیار راحت بوده و طرح‌های جالبی برایتان خلق می‌کند.

منبع: digitalcameraworld

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی