میکروفون های گوشی

بهترین میکروفون های گوشی موبایل اندروید و آیفون

با میکروفون های گوشی هوشمند می‌توانید با دوربین موبایل خود فیلم برداری حرفه‌ای کنید. اکنون بهترین میکروفون های اندروید و آیفون (iOS – آی او اس) را می‌شناسیم.

در مطلب آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی یکی از مهمترین چالش‌ها به این منظور را ضعیف بودن میکروفون های گوشی دانستیم، به طوری که حتی بهترین و گران قیمت‌ترین پرچمداران بازار، مجهز به دوربین‌هایی بسیار باکیفیت برای فیلم برداری، از این نظر ضعف شدیدی دارند. به جرات می‌توان گفت بدون استفاده از میکروفون های گوشی هوشمند عملا ساخت تیزر تبلیغاتی با استفاده از گجت‌های اندرویدی یا آیفون امکان‌پذیر نیست، چرا که ویدیوی نهایی از نظر صوت، افتضاح خواهد بود!

طی سال‌های اخیر، گوشی‌سازان تمرکز ویژه‌ای روی تراشه، دوربین، طراحی بدنه، میزان حافظه رم و دیگر مشخصات فنی گوشی‌های هوشمند داشته‌اند. البته در هر دوره زمان، تمرکز روی برخی در مقایسه با بقیه بیشتر بوده است. به عنوان مثال بعد از دو الی سه سال توجه شدید به طراحی بدنه، اکنون همه حواس‌ها روی دوربین موبایل جمع شده است. برای دوست‌داران ساخت تیزر با گوشی این خبر خوبی است، اما نکته ناراحت‌کننده دیگری وجود دارد؛ در لیست مشخصات فنی نیازمند بهبود نزد گوشی سازان، میکروفون گوشی هرگز جایی نداشته است.

بهترین میکروفون های گوشی موبایل در ایران

از نظر کیفیت ویدیو، دوربین‌های موبایل بالارده امروزی برای ساخت تیزر و هر نوع فیلم حرفه‌ای کفایت می‌کنند،‌ اما بدون استفاده از میکروفون های گوشی هوشمند کیفیت صوت هرگز با ویدیو هم‌پا نخواهد شد. دو روش وجود دارد. اولین راه، ضبط صدا با استفاده از سیستم‌های جداگانه و سپس همگام‌سازی آن با ویدیو است. روش محبوب‌تر، بهره بردن از میکروفون های گوشی موبایل محسوب می‌شود. در ادامه با بهترین گزینه‌ها آشنا خواهیم شد.

با کلیک روی نام هر محصول به صفحه خرید آن منتقل خواهید شد

میکروفون موبایل یقه‌ای آهوجا CTP-10DX

میکروفون موبایل

یکی از مزیت‌های این میکرون در مقایسه با محصولات مشابه، داشتن سیمی بلند به طول ۶ متر است. خوشبختانه این سیستم با لایه‌ای اضافی محافظت شده و نویز پایینی دارد، در نتیجه طول بلندش تاثیر منفی روی کیفیت صدا نخواهد داشت. گیرنده میکروفون همه طرفه بوده و انتهای آن یک جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری وجود دارد.

میکروفون موبایل یقه‌ای DGT1

میکروفون گوشی

اگر به دنبال یک میکروفون یقه‌ای با قیما پایین هستید، این محصول گزینه خوبی است. وزن آن پایین بودن و سیمش یک متر طول دارد. داشتن وزن پایین، حمل و نقل آن را بسیار آسان می‌کند.

میکروفون گوشی یقه‌ای اینوی YW-001

میکروفون های گوشی مدل YW-001

اگر نیازمند دریافت صدا از بخش جلویی میکروفون بوده و می‌بایست فاصله‌ی تقریبا زیادی با منبع صدا داشته باشید، این محصول ارزان قیمت کاملا جوابگو است. داشتن حساسیت ۵۲- دسی‌بل و گستره‌ی دینامیکی +۵ دسی‌بل، همراه با پشتیبانی از الگوی قطبی کاردیوئید، سبب شده این محصول با وجود داشتن ابعاد کوچک و قیمت بسیار مناسب، عملکرد خوبی ارائه کند.

به عنوان نمونه‌ای از کاربردهایی که این نوع میکروفون های موبایل برای آن‌ها کفایت می‌کنند باید به تولید پادکست و گزارش‌های صوتی نیمه‌حرفه‌ای، تایپ صوتی، مکالمات روزمره و حتی ضبط موسیقی نیمه حرفه‌ای اشاره کرد. اگر مشغول انجام پروژه‌ای حرفه‌ای هستید، باید یک میکروفون گوشی با فرکانس پاسخ‌گویی بالاتر خریداری کنید، در غیر این صورت مدل اینوی YW-001 جوابگوی نیازهایتان خواهد بود.

یکی از مزیت‌های آن عدم نیاز به اتصال باتری جداگانه و داشتن جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری به شمار می‌رود، به همین دلیل امکان استفاده از آن با گستره‌ای از گوشی‌های هوشمند مهیا است. برای ضبط پادکست یا مصاحبه به راحتی می‌توانید میکروفون را بدون ایجاد مزاحمت به یقه فرد صحبت‌کننده وصل کنید.

میکروفون گوشی استودیویی SF-910

میکروفون های گوشی مدل SF-910

برای استودیوها و حتی برخی کاربران خانگی، به یک میکروفون بزرگتر شبیه به مدل SF-910 نیاز بوده و یک محصول یقه‌ای جوابگو نیست. از جمله مهمترین کاربردهای آن می‌توان به ویدیو کنفرانس، چت ویدیویی و حتی گیمینگ اشاره کرد. طول کابل این میکروفون گوشی و حتی کامپیوتر ۱.۸ متر بوده و انتهای آن دارای جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری است. اگر هدفتان تبدیل شدن به یک تولیدکننده پادکست حرفه‌ای است، می‌توانید کار را با خرید محصول ارزان قیمتی همچون میکروفون استودیویی SF-910 شروع کنید.

میکروفون گوشی چند جهته ECM-DS70P

میکروفون های گوشی مدل ECM-DS70P

با در نظر گرفتن ابعاد کوچک و راحتی در استفاده به خاطر نداشتن سیم اضافی، این میکروفون موبایل برای استفاده همراه با گوشی‌های هوشمند مناسب‌تر به نظر می‌رسد. وزن آن فقط ۹ گرم است! از جمله اصلی‌ترین کاربران این نوع دریافت‌کننده صدا، خبرنگاران محسوب می‌شوند، اما این موضوع به معنی نامناسب بودن آن برای دیگر کاربران نیست.

در صورتی که می‌خواهید سر کلاس یا هر مکان دیگری صدای فردی را ضبط کنید، با خرید ECM-DS70P حجم و کیفیت صدا را در مقایسه با قبل شدیدا افزایش خواهید داد. با توجه به داشتن جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری امکان استفاده از آن همراه با لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپ نیز مهیا است. همانند میکروفون های گوشی که تا اینجا معرفی کردیم، این مدل نیز نیاز به باتری جداگانه ندارد.

میکروفون کاردیود بویا BY-MM1

میکروفون های گوشی

خرید یک میکروفون حرفه‌ای برای استفاده همراه با گوشی نیازمند پرداخته هزینه‌ای گزاف و بسیار بالا نیست. مزیت BOYA BY-MM1 امکان استفاده از آن همراه با دوربین دیجیتال علاوه بر گوشی‌های اندرویدی و آی او اسی محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن کاربرد چندگانه، کیفیت و قیمت، این مدل یکی از بهترین و پرفروش‌ترین میکروفون های گوشی موبایل به شمار می‌رود.

اگرچه گجت ساخت برندی چندان مطرح نیست، اما بر اساس چند بررسی تخصصی انجام شده روی آن، کیفیت بسیار خوبی داشته و کارایی فوق‌العاده‌ای دارد. این دسته میکروفون‌ها را با عنوان «میکروفون شاتگان» می‌شناسند، چرا که مستقیما رو به سوژه تولیدکننده صوت گرفته می‌شود.

سایر مدل‌ها برای خرید از آمازون

در ادامه بر اساس مدل‌هایی که طبق انتخاب کاربران سراسر دنیا به محبوبیت دست پیدا کرده‌اند، یک سری پیشنهاد دیگر نیز ارائه می‌کنیم. برای خرید آن‌ها باید هزینه بسیار بیشتری پرداخت کنید، چرا که علاوه بر داشتن قیمت بالا به دلار، هزینه ارسال از آمریکا نیز برایتان لحاظ خواهد شد.

Rode VideoMic Me

قیمت: ۵۰ دلار

میکروفون های گوشی

Rode یکی از محبوب‌ترین برندها در زمینه ساخت تجهیزات صوتی بوده و به تازگی محصولی مخصوص گوشی‌های هوشمند عرضه کرده است. سازنده VideoMic Me را مخصوص آیفون اعلام کرده است. اگر یک گوشی آی او اسی داشته و به دنبال یکی از بهترین میکروفون های گوشی هستید، یکی از قابل اعتمادترین و باکیفیت‌ترین محصولات را به شما معرفی کردیم. البته می‌توان از آن روی گوشی‌های اندرویدی نیز استفاده کرد. شرط این کار، قرارگیری درگاه جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری در لبه پایین گوشی است، در غیر این صورت حین فیلم برداری، میکروفون همچون یک شی‌ء مزاحم جلوی دوربین دیده خواهد شد.

میکروفون به صورت مستقیم وارد درگاه جک صوتی TRRS شده و دارای پایه منعطفی است، به طوری که به منظور فیلم برداری با دوربین اصلی یا سلفی کاربرد خواهد داشت. برای اطمینان از کیفیت صوت ضبط شده قادر به استفاده از محافظ‌های پشمی و خزدار، به عنوان یکی از متعلقات وسیله، هستید. گفتنی است گجت به صورت پیش‌فرض فاقد کیف است. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به ظرافت آن، از حملش داخل کیف یا جیب شلوار بدون محافظ خودداری کرده و کیفی مخصوص برایش تهیه کنید.

با در نظر گرفتن کیفیت Rode VideoMic Me به عنوان یکی از بهترین میکروفون های گوشی موبایل کنونی قیمت آن را بسیار مناسب می‌دانیم؛ به منظور خرید این محصول باید ۵۰ دلار پرداخت کنید. نسبت به ابعاد این گجت، که قابلیت حمل را شدیدا افزایش می‌دهد، کیفیت بالایی دریافت خواهید کرد. البته در بازار یک سری میکروفون های گوشی با قیمت‌های پایین‌تر نیز وجود دارند.

Blue Raspberry

قیمت: ۲۸۰ دلار

میکروفون های گوشی

در حال حاضر یکی از بهترین میکروفون های گوشی موبایل Blue Raspberry است. این مدل همانند یک میکروفون دسکتاپ در کنار گوشی می‌نشیند. بسته به نوع پروژه و تجهیزاتی که برای فیلم برداری دارید، باید امکان یا عدم امکان استفاده از چنین میکروفونی را ارزیابی کنید. گجت همچنان از طریق درگاه جک صوتی استاندارد به گوشی وصل می‌شود، اما به خاطر شکل و شمایل آن، نیازمند قرارگیری روی یک سطح صاف است.

Blue امروز در زمینه ساخت میکروفون پیشتازی کرده و محصولاتش در همه دسته‌‌بندی‌ها طرفداران زیادی دارد. گفتنی است Blue Raspberry مخصوص گوشی هوشمند نبوده و با سیستم‌های دسکتاپ و مک بوک نیز قابل استفاده است. کاربردهای پیشنهادی Blue Raspberry، یعنی زمینه‌هایی که به عقیده سازنده استفاده از این میکروفون در آن‌ها بیشتر تاثیرگذار خواهد بود، شامل ساخت پادکست، مکالمه‌های صوتی از راه دور در شبکه‌های تلویزیونی، ساخت ویدیوی یوتیوب، ساخت موزیک و حتی موبایل گیمینگ است. البته باید بتوانید میکروفون را در زمان بازی با گوشی روی یک سطح قرار بدهید.

یکی از مزیت‌های آن، چند کاره بودن محسوب می‌شود. به عبارتی می‌توانید از Blue Raspberry، در اتصال به دسکتاپ، دوربین بدون آینه، دوربین دی‌اس‌ال‌آر یا گوشی هوشمند استفاده کنید

Dayton Audio iMM-6

قیمت: ۲۰ دلار

میکروفون های گوشی

در مقایسه با بهترین میکروفون های گوشی که تا اینجا بررسی کردیم، میکروفون Dayton Audio iMM-6 دارای قیمت مناسب‌تری است. از آن می‌توانید همراه با گوشی‌های آیفون یا هر دستگاه دیگری با درگاه جک صوتی استاندارد بهره ببرید. امکان اتصال آن به لپ تاپ‌ها نیز وجود دارد. محصول نام برده یک میکروفون کندانسور دقیق بوده و امکان اتصال یک هدفون به آن نیز میسر شده است. به این ترتیب در زمان فیلم برداری، به صورت مستقیم قادر به ارزیابی کیفیت سیگنال‌های دریافتی از محیط خواهید بود.

گیرنده آن همه جهته است، به همین دلیل از منابع تولید صوت مختلف در محیط اطراف، صدا را ضبط خواهد کرد. البته برای افرادی که تمایل دارند روی منبعی مشخص و درست رو به میکروفون تمرکز داشته باشند، این قابلیت مناسب نیست. بدنه محکم بوده و مقاومت بالاتری دارد. در مقایسه با اولین گزینه‌ای که در فهرست بهترین میکروفون های گوشی موبایل معرفی کردیم، Dayton Audio iMM-6 را می‌توان با خیال راحت‌تری داخل جیب جابه‌جا کرد.

برای بیشتر کاربران، در بین بهترین میکروفون های گوشی هوشمند موجود، این محصول ایده‌آل است. اولین دلیل قیمت آن محسوب می‌شود. امکان استفاده روی گوشی‌ها و دستگاه‌های مختلف به همراه امکان اتصال مستقیم هدفون، دایره کاربردهای‌ گجت را افزایش می‌دهد. همانطور که در مطلب ساخت تیزر تبلیغاتی با گوشی نیز به آن اشاره کردیم، با توجه به تمرکز بالای اپل روی قابلیت فیلم برداری دوربین آیفون‌ها، سازندگان تجهیزات فیلم برداری مخصوص گوشی، بیشتر روی دستگاه‌های قدرت گرفته از آی او اس تمرکز دارند. در بازار نیز تعداد زیادی از بهترین میکروفون های گوشی به شکل Only iOS توسعه پیدا‌ کرده‌اند. اما Dayton Audio iMM-6 را به دستگاه‌های اندرویدی نیز می‌توان متصل کرد.

+Apogee MiC

قیمت: ۲۶۰ دلار

میکروفون +Apogee MiC

میکروفون +Apogee MiC بیشتر در استودیوهای ضبط خانگی استفاده شده و کاربردی نیمه‌ حرفه‌ای دارد. امکان استفاده از چنین میکروفونی با قابلیت‌ها و توانایی‌های بسیار بالا همراه با گوشی هوشمند، به شدت خوشحال‌کننده است، هر چند برای خرید محصول باید هزینه زیادی پرداخت کنید. گفتنی است +Apogee MiC رقابت نزدیکی با بهترین کندانسورهای استودیوهای خانگی دارد. کیفیت صوت ۲۴ بیتی، با فرکانس کاری ۹۶ کیلوهرتز خواهد بود.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این مدل، نداشتن تاخیر است، به طوری که سازنده، تاخیر آن را ۰ عنوان می‌کند. از مهمترین دلایل قرارگیری این مدل در فهرست بهترین میکروفون های گوشی موبایل قابلیت اتصال و استفاده مستقیم (Plug & Play) آن محسوب می‌شود، به طوری که به محض اتصال بدون نیاز به انجام پیکربندی‌های خاص قابل استفاده خواهد بود. به نظر می‌رسد این گجت در حال حاضر فقط با مک بوک، آیفون، آیپد و لپ تاپ‌های ویندوزی قابل استفاده است.

بدون شک میکروفونی مناسب برای استودیوهای خانگی، برای همه نوع پروژه از قبیل تولید پادکست، مصاحبه زنده، استریم بازی، ساخت موسیقی و البته ساخت تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای با گوشی کاربرد دارد. مهم‌ترین مشکل استفاده از +Apogee MiC را باید عدم امکان اتصال و قرار دادن آن روی دوربین دیجیتال دانست. البته کاربران گوشی‌های هوشمند هرگز چنین انتظاری ندارند، اما برای فیلم برداران حرفه‌ای، نیاز به یافتن سطحی صاف برای قرار دادن میکروفون روی آن، در برخی پروژه‌ها به یک معضل تبدیل می‌شود!

+Rode smartLav

قیمت: ۶۰ دلار

میکروفون +Rode smartLav

در ادامه معرفی بهترین میکروفون های گوشی موبایل به یکی از متفاوت‌ترین، کاربردی‌ترین و پرطرفدارترین مدل‌ها برای کاربران گجت‌های اندرویدی و آی او اسی می‌رسیم. پیش از همه باید گفت با توجه به کمبود میکروفون‌های باکیفیت، که از دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کنند، +Rode smartLav برای گستره‌ای از کاربران قابل استفاده است.

این میکروفون دارای گیره‌ای کوچک برای متصل کردن آن به هر جایی اعم از یقه لباس یا حتی گوشی است. به طور واضح پراستفاده‌ترین کاربرد آن، مصاحبه‌ها است تا با قرار دادن میکروفون روی یقه فرد، صدا را باکیفیتی بالا ضبط کرد. در مقایسه با سایر بهترین میکروفون های گوشی موبایل که تا اینجا معرفی کردیم، این مدل دارای ابعاد بسیار کوچکتری بوده و قابلیت حمل بالایی دارد.

گرفتن دوربین (گوشی) در دست خود و قرار دادن میکروفون روی یقه فرد در حال صحبت، به خاطر سیمی بودن اتصال، به احتمال زیاد دردسرساز نخواهد شد، چرا که سیم دارای طول نسبتا زیادی است. البته همه چیز به نوع پروژه و نحوه فیلم برداری بستگی دارد. در صورتی که ناچار باید از یک میکروفون وایرلس استفاده کنید، در ادامه همین مطلب مدلی معرفی خواهیم کرد.

حین استفاده از این گجت همراه با دستگاه‌های اندرویدی یا آیفون‌ها، باید نرم افزار Rode Rec App را از قبل نصب کرده باشید. این برنامه موبایل رابط کاربری ساده‌ و قابل فهمی دارد. فراموش نکنید در مرحله تدوین، باید صدا را با ویدیو همگام‌سازی کنید. اپلیکیشن‌های موبایل متعددی به این منظور توسعه یافته تا همه اعمال روی گوشی هوشمند انجام شوند.

Movo WMIC10

قیمت: ۸۰ دلار

میکروفون های گوشی

برای پیاده‌سازی راهکاری بدون سیم لزوما نیازمند پرداخت چند صد دلار نیستید. Movo WMIC10 همانند مدل قبلی دارای یک کلیپس در کنار میکروفون بوده و کاربرد اصلی آن، مصاحبه و در کل ضبط باکیفیت صدای یک فرد مشخص است، با این تفاوت که به صورت بدون سیم کار می‌کند. پشتیبانی از دوربین‌های DSLR، دوربین‌های Mirrorless، دستگاه‌های اندرویدی و آیفون‌ها و آیپدها، از Movo WMIC10 یک میکروفون همه کاره می‌سازد. با در نظر گرفتن قیمت محصول در مقایسه با سایر میکروفون های گوشی معرفی شده تا این قسمت، ارزش خرید آن بالا است. گفتنی است سیگنال‌ها با فرکانس کاری استاندارد ۲.۴ گیگاهرتز ارسال می‌شوند.

میکروفون با یک ارسال‌کننده و دریافت‌کننده همراه است تا دیگر نگران سیم‌های دست و پاگیر در زمان فیلم برداری نباشید. کاربر قادر است حجم صدا را روی دریافت‌کننده تنظیم کند. یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی، وجود درگاهی روی دریافت‌کننده به منظور اتصال هدفون است. به این ترتیب همزمان با فیلم برداری قادر به شنیدن کیفیت و حجم صدای دریافت شده به طور کاملا زنده، و در ادامه مدیریت و تغییر آن در صورت نیاز، خواهید بود.

کاربرد این وسیله بیشتر از چیزی است که تصور می‌کنید. اگر در زمان فیلم برداری نیازمند ضبط صدای چند نفر هستید، می‌توانید به ازای هر یک، ارسال‌کننده و میکروفونی جداگانه تهیه کنید. همه صداها را باید بعد از اتمام فیلم برداری، در مرحله ویرایش، همگام‌سازی کنید. کیفیت صدا تا فاصله ۵ متری بسیار خوب است. با افزایش فاصله بین ارسال‌کننده و دریافت‌کننده از این میزان، کیفیت کمی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

Rode i-XY

قیمت: ۲۰۰ دلار

میکروفون Rode i-XY

یکی دیگر از بهترین میکروفون های گوشی موبایل کنونی ساخت شرکت Rode است. میکروفون Rode i-XY برای آیفون و آیپد طراحی شده و صوت را به صورت ۲۴ بیتی با فرکانس کاری ۹۶ کیلوهرتز دریافت می‌کند. فرآیند تبدیل آنالوگ به دیجیتال در اینجا بسیار حرفه‌ای صورت گرفته و به همین دلیل صوت نهایی از شفافیت و میزان رسایی بالایی برخوردار است.

میکروفون Rode i-XY به انتهای آیفون یا آیپد متصل شده و بسته به نوع اتصال، به دو نسخه تقسیم می‌شود. برای آیفون‌های جدیدتر باید نسخه دارای سوکت لایتنینگ را خریداری کنید. این گجت دارای دو کپسول کندانسور ۱.۲ اینچی است که یک الگوی ضبط هدایتی XY را به منظور دریافت بهتر صوت ایجاد می‌کنند. گفتنی است میکروفون درون یک کیف فلزی محکم نگهداری شده و حین جابه‌جایی هرگز آسیبی آن را تهدید نمی‌کند. از قابلیت حمل بالای این مدل برخلاف نیمی از بهترین میکروفون های گوشی فهرست نباید غافل شد.

Shure MV88

قیمت: ۱۵۰ دلار

میکروفون های گوشی

میکروفون Shure MV88 را باید اصلی‌ترین رقیب مدل قبلی دانست. در صورتی که به دنبال یکی از بهترین میکروفون های گوشی موبایل بوده و پشتیبانی از الگوی ضبط هدایتی XY برایتان اهمیتی ندارد، به وسیله خرید Shure MV88 به جای Rode i-XY حدود ۵۰ دلار صرفه‌جویی خواهید کرد. این گجت نیز مختص دستگاه‌های دارای سیستم عامل‌های آی او اس بوده و به لبه پایینی وسیله متصل می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهم مدل کنونی، توسعه اپلیکیشنی مخصوص است که به کاربر اجازه می‌دهد EQ، الگوهای قطبی، گستردگی صدای استریو و دیگر مشخصه‌های صدا را دست‌کاری کند. با استفاده از این برنامه قادر به ویرایش و الحاق صدا به ویدیو خواهید بود تا کل پروژه از ابتدا تا انتها روی گوشی آیفون شما دنبال شود.

تفاوت مهم دیگر Shure MV88 قابل تنظیم بودن آن محسوب می‌شود، به طوری که روی یک لولا، تا ۹۰ درجه توانایی چرخش دارد. با چرخاندن سر میکروفون به سمت دلخواه، تمرکز آن را در جهت مورد نظر قرار خواهید داد. گفتنی است برخلاف مدل قبلی، برای این میکروفون فقط یک نسخه با سوکت لایتنینگ وجود دارد. یکی از کاستی‌ها در مقایسه با Rode i-XY کاهش فرکانس کاری صوت‌های ۲۴ بیتی به ۴۸ کیلوهرتز است.

Miracle Sound 4330236175

قیمت: ۲۰ دلار

میکروفون Miracle Sound 4330236175

اگر یک میکروفون کلیپسی ارزان‌تر از +Rode smartLav می‌خواهید، باید این مدل را خریداری کنید. اگرچه Miracle Sound 4330236175 در مقایسه با بهترین میکروفون های گوشی موبایل پایین‌تر قرار می‌گیرد، اما همچنان تاثیر قابل توجهی در کیفیت صوت ویدیوهای ضبط شده توسط دوربین موبایل خواهد داشت. بیشترین کاربرد آن برای زمانی است که با سوژه اصلی در حال صحبت فاصله زیادی دارید. گفتنی است Miracle Sound 4330236175 با دستگاه‌های اندرویدی، ویندوزی و دارای سیستم عامل‌های آی او اس قابل استفاده است.

منبع: micreviews

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی