کپی کردن خود در فتوشاپ

آموزش کپی کردن خود در فتوشاپ در موقعیت‌های مختلف

به وسیله کپی کردن خود در فتوشاپ می‌توان تصاویر بسیار خلاقانه‌ای خلق کرد. در این روش تصویر یک نفر را در موقعیت‌های مختلف داخل یک فریم قرار می‌دهیم، گویا انسان در آن واحد در چند محل قرار دارد!

اگر واقعا چند کپی از ما وجود داشت، زندگی خیلی بهتر می‌شد! یک نسخه به تماشای فیلم می‌پرداخت، در حالی که دیگری مشغول ورزش کردن و یکی دیگر در حال درس خواندن بود! اما این موضوع فراتخیلی است! خوشبختانه می‌توان به وسیله کپی کردن خود در فتوشاپ تا حدودی به آن دست پیدا کرد. اگر تاکنون منظور از ایجاد چند نسخه از یک انسان با استفاده از فتوشاپ را درک نکرده‌اید، با تماشای عکس‌های قرار گرفته در این مطلب به دید خوبی دست پیدا خواهید کرد.

این دسته تکنیک‌ها در ساخت تیزر تبلیغاتی نیز می‌توانند کاربردهای خود را داشته باشید. برخلاف تصور، فتوشاپ صرفا مخصوصا فایل‌های تصویری نیست و در پروژه‌های ساخت فیلم صنعتی نیز می‌توان به روش‌هایی از آن به نفع خود بهره برد.

لوازم مورد نیاز برای کپی کردن خود در فتوشاپ

کپی کردن خود در فتوشاپ

  • دوربین: هر دوربین دارای قابلیت تنظیم دستی و مانت تری‌پاد برای کار ما کفایت می‌کند. در این مطلب از دوربین Canon EOS 5D MkIV به همراه یک لنز ۲۴-۷۰mm f/2.8L II استفاده می‌کنیم. به منظور ایجاد یک عکس خلاقانه همچون تصویر بالا نیازی به چنین دوربین و لنز گران قیمتی نیست و با ترکیبی به مراتب ارزان‌ قیمت‌تر نیز می‌توان به هدف رسید.
  • تری‌پاد: باید یک تری‌پاد محکم که بتواند دوربین عکاسی را ثابت و بدون تحرک نگه دارد، در اختیار داشته باشید. در کنار دوربین، این تنها ابزار مهمی است که به آن نیاز دارید.
  • نرم افزار فتوشاپ: فتوشاپ با تصاویر جادو می‌کند! کافی است با صرف وقت به نحوه استفاده از ابزارهای مختلف آن تسلط پیدا کنید. اگرچه ما در این آموزش از آخرین نسخه Photoshop CC استفاده کردیم، اما ابزارهای مورد نیاز به منظور کپی کردن خود در فتوشاپ در نسخه‌های قبلی برنامه نیز وجود دارند.

مرحله آماده‌سازی

اگر می‌خواهید تصویری واقعا خاص و خلاقانه ایجاد کنید، ابتدا باید خیلی خوب درباره ترکیب آن فکر کنید. به عبارتی باید درباره مکان‌هایی که قرار است نسخه‌هایی از شما داخل فریم قرار بگیرد، تصمیم بگیرید. همچنین ژست خود در هر موقعیت را از قبل مشخص کنید. ممکن است بخواهید در هر موقعیت، لباس یا آرایش مو و صورت متفاوتی داشته باشید.

برای ایجاد چنین تصاویری بهتر است مکانی فاقد تغییر و بدون جابه‌جایی انتخاب کنید. اگر در مکانی که مشغول عکاسی هستید، اشیا در پس‌زمینه به طور متناوب تغییر کرده و مردم رفت و آمد زیادی دارند، در نهایت به مشکل برخورد کرده و تصویر نهایی دلخواه حاصل نخواهد شد. نکته مهمی دیگری که باید در نظر داشته باشید، نور است. اگر از نور طبیعی استفاده می‌کنید، بهتر است خیلی زود تصویربرداری را به پایان برسانید، چرا که عکاسی در شرایط نوری متفاوت نیز همچنان دردسرساز خواهد شد. بعدها می‌توان نحوه نوردهی را داخل فتوشاپ تغییر داد، اما پیشگیری بهتر از درمان است!

مرحله عکاسی

۱- در قدم اول باید از اشیایی که در پس‌زمینه جابه‌جا خواهند شد مطلع شوید. همچنین پایه و دستگیره نگهدارنده تری‌پاد را برای جلوگیری از تکان خوردن آن محکم کنید.

۲- دوربین را در حالت تمام دستی قرار بدهید، مخصوصا اگر تصمیم به استفاده از فرمت RAW نداشته و می‌خواهید عکس‌ها را با پسوند JPG ذخیره کنید، هر چند این کار توسط ما پیشنهاد نمی‌شود. فوکوس را روی حالت دستی قرار داده و آن را روی قسمتی که در آن جا حضور خواهید داشت تنظیم کنید. تثبیت‌کنندگی تصویر را خاموش کنید، چرا که استفاده از آن حین قرارگیری دوربین روی تری‌پاد مشکل‌ساز خواهد شد.

۳- نوردهی را در تنظیم کنید. در این رابطه باید دقت زیادی داشته باشید. سعی کنید نوردهی را برای همه موقعیت‌های خود متعادل نگه دارید، در غیر این صورت برخی قسمت‌ها نور زیادی دریافت کرده و برخی قسمت‌های دیگر تاریک باقی خواهند ماند. بسته به دوربین مورد استفاده برای این پروژه کپی کردن خود در فتوشاپ پیکربندی متفاوتی به منظور دریافت بیشتری جزئیات خواهید داشت. برای هر عکس باید از تنظیمات یکسانی استفاده کنید.

۴- از گشودگی دریچه دیافراگم مطلع شوید. اگر می‌خواهید تنها یکی از نسخه‌های شما در فوکوس قرار داشته باشد، تنظیمات را روی عریض‌ترین حالت قرار بدهید. در غیر این صورت گزینه‌ای بین f/8 تا f/11 برگزینید. سرعت شاتر نباید از ۱/۱۰۰ ثانیه بیشتر باشد.

۵- از تایمر یا ریموت کنترلر استفاده کنید. در صورتی که ریموت کنترلر قرار ندارید، تایمر ثبت عکس را روی ده ثانیه قرار بدهید تا برای دور شدن از دوربین و قرارگیری در موقعیت مناسب به منظور کپی کردن خود در فتوشاپ فرصت کافی داشته باشید. در صورت استفاده از کنترلر از راه دور، از ثبت شدن آن داخل دستتان درون عکس جلوگیری کنید. در برخی دوربین‌ها امکان ادغام این دو وجود دارد، به طوری که چند ثانیه بعد از فشردن ریموت کنترلر، تصویر به ثبت خواهد رسید. اگر از فرد دیگری به منظور فشردن کلید شاتر کمک گرفتید، درباره عدم جابه‌جایی دوربین به وی تاکید کنید.

۶- عکس‌ها را در هر موقعیت به ثبت برسانید. در این مرحله به تغییرات نور در محیط دقت کنید. اگر در زمان قرارگیری‌تان در یکی از موقعیت‌های جدید و متفاوت، تغییری اساسی در چارچوب رخ داد، از ابتدا روال را تکرار کنید. پیش از شروع کار برای کپی کردن خود در فتوشاپ تصاویر را یک مرتبه مرور کرده و بعد از حذف موارد نامناسب، مجددا با قرارگیری در موقعیت‌های حذف شده، عکس جدیدی به ثبت برسانید.

مرحله ویرایش و کپی کردن خود در فتوشاپ

این فرآیند نابودکننده نیست، در نتیجه هر تغییری که اعمال می‌کنید، به شکلی مستقل از بقیه، قابل ویرایش است. در صورت اعمال تغییری غیر دلخواه می‌توانید وضعیت را به حالت سابق برگردانید. اگر در مسیر به نتیجه‌ای نامناسب برخورد کردید، قادر خواهید بود به هر یک از مراحل سابق برگشته و کار را از آن ادامه بدهید.

۱- تصاویر را وارد فتوشاپ کنید. اگر تصاویر را در فرمت RAW گرفته‌اید، ویرایش‌های ابتدایی را روی هر یک انجام بدهید. از اعمال کنتراست زیاد خودداری کرده و این کار را به زمان گرفتن خروجی نهایی اصلی بعد از کپی کردن خود در فتوشاپ موکول کنید. حالت ویرایش را روی ۱۶ بیت قرار بدهید تا جزئیات بیشتری در اختیار داشته باشید. فراموش نکنید برای هر عکس باید دقیقا از تنظیمات و پیکربندی یکسانی استفاده کنید.

۲- عکس‌ها را در لایه‌هایی داخل یک فایل قرار بدهید. اگر آن‌ها را از Camera Raw ایمپورت نکرده و هر کدام در یک تب جداگانه باز شده است، به وسیله درگ اند دراپ کردن، همه تصاویر را درون یک تب بگنجانید.

۳- اگر متوجه جابه‌جایی‌های جزئی شدید، عکس‌ها را مجددا تراز کنید. شفافیت (Opacity) لایه بالایی را برای فراهم شدن امکان دیدن لایه زیرین روی ۵۰ درصد قرار بدهید. لایه‌ بالایی را با استفاده از کلیدهای پیکان روی کیبورد به میزان مورد نیاز جابه‌جا کنید. بعد از تراز شدن لایه‌ها، میزان شفافیت را در مسیر کپی کردن خود در فتوشاپ مجددا روی ۱۰۰ درصد قرار بدهید. این فرآیند را تا زمان قرارگیری هر لایه در سر جای خود تکرار کنید.

۴- یک لایه ماسک تمام مشکی ایجاد کنید. این کار را باید به ازای هر لایه به جز پایینی‌ترین مورد انجام بدهید. یک لایه را انتخاب کرده و سپس در عین نگه داشتن کلید Alt، روی آیکون ماسک کلیک کنید. در صورت استفاده از مک بوک باید کلید Option را نگه دارید. به این ترتیب یک لایه ماسک ایجاد و به طور خودکار آن را با سیاه پر خواهید کرد. در نتیجه لایه در عمل مخفی باقی خواهد ماند.

کپی کردن خود در فتوشاپ

۵- خودتان را روی لایه‌های مختلف ظاهر کنید! فرآیند را از پایین به بالا با استفاده از یک قلم مو سفید روی ماسک هر لایه دنبال کنید. به این ترتیب محتویات هر لایه مشخص خواهد شد. به منظور ترکیب صحیح لایه‌ها با یکدیگر، از قلم مویی با نوک نرم بهره ببرید. ضخامت قلم را نزدیک به ۰ قرار بدهید تا بتوانید ظرافت کافی داشته باشید. کلید Alt را نگه داشته و در عین کلیک روی دکمه سمت راست، ماوس را به صورت عمودی بکشید.

کپی کردن خود در فتوشاپ

۶- در صورتی که ماسک لایه‌ها به تغییرات بیشتری نیاز دارند، زمان کافی در این زمینه صرف کنید.

کپی کردن خود در فتوشاپ

۷- اگر می‌خواهید تصویر نهایی را ویرایش کرده و کنتراست، نور یا هر چیز دیگری را در آن تغییر بدهید، اکنون زمان مناسب است. می‌توانید نتیجه کپی کردن خود در فتوشاپ در این پروژه را در تصویر زیر ببینید.

کپی کردن خود در فتوشاپ

منبع: expertphotography

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی