تایفون اچ 3

پهپاد یونیک تایفون اچ ۳ (Typhoon H3) با همکاری لایکا ساخته شد

تایفون اچ ۳ جدیدترین پهپاد شرکت YUNEEC مخصوص فیلم برداری و عکاسان به شمار می‌رود. شرکت یونیک در مهندسی و طراحی پهپاد Typhoon H3 شرکت لایکا همکاری داشته است.

شرکت YUNEEC یک پهپاد جدید معرفی کرد. این محصول تایفون اچ ۳ نام داشته و در مهندسی آن با شرکت لایکا همکاری شده است. موتور مدل جدید مجهز به شش روتور بوده و یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی ۴K، توسعه یافته به دست لایکا، روی آن سوار شده است. این دوربین می‌تواند ویدیوهای ۱۰ بیتی YLog به ثبت برساند. پهپاد Typhoon H3 را باید محصولی قدرتمند برای فیلم‌سازان و همچنین عکاسان دانست.

ویژگی‌‌های پهپاد تایفون اچ ۳

این محصول را با اسم کد YUNTYH3EU در بازار خواهند شناخت. از آن به عنوان جدیدترین پهپاد پرچمدار شرکت YUNEEC، مجهز به شش روتور، یاد می‌کنند. وزن آن نزدیک به دو کیلوگرم بوده و دارای بدنه مستحکمی است. وجود یک دوربین بسیار باکیفیت روی آن به صورت پیش‌فرض، Typhoon H3 را دستگاهی ایده‌آل برای فیلم برداری و عکاسی می‌کند. با یک مرتبه شارژ وسیله می‌توان آن را برای بیست و پنج دقیقه در آسمان نگه داشت.

اگرچه وزن آن بالا است، اما می‌تواند با بیشینه سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. از طرفی وجود روتورهای بیشتر در مقایسه با کوآدکوپترهای عادی سبب می‌شود ریسک سقوط وسیله کاهش پیدا کند. اگر یکی از روتورها به هر دلیلی از کار بیفتد، پهپاد به صورت خودکار حالت ۵-Rotor را فعال‌سازی خواهد کرد تا بتواند به سلامت و بدون مشکل به مبدا بازگردد.

تایفون اچ 3

همانند دیگر پهپادهای مدرن امروزی، تایفون اچ ۳ به سنسورهای متعددی مجهز شده تا از برخورد آن به موانع مختلف جلوگیری شود. در واقع یک حالت پرواز خودکار هوشمند برای این وسیله توسعه یافته که تقریبا شبیه به حالت مشابه آن در پهپادهای DJI کار می‌کند.

به خاطر محل قرارگیری دوربین، که کمی پایین‌تر از بدنه اصلی گجت واقع شده است، دو پایه برای پهپاد ایجاد شده تا بتوان آن را روی هر سطحی فرود آورد. بعد از این که Typhoon H3 به پرواز درآمد، این پایه‌ها جمع می‌شوند تا دوربین بتواند به سرتاسر محیط اطرافش احاطه داشته باشد.

به منظور کنترل وسیله، یک کنترلر از راه دور مجهز به نمایشگری ۷ اینچی از نوع ال سی دی برایش طراحی شده است. به لطف آن می‌توان تا دو کیلومتر دورتر از محل قرارگیری فرد، وسیله را کنترل کرد. گفتنی است این کنترلر از سیستم عامل اندروید قدرت می‌گیرد.

همکاری YUNEEC و لایکا برای اولین مرتبه

دوربین ION L1 Pro تایفون اچ ۳ در همکاری با شرکت لایکا مهندسی شده است. این دوربین مجهز به یک سنسور “۱ از نوع CMOS بوده و قادر است عکس‌هایی با حداکثر رزولوشن ۲۰ مگاپیکسل و فیلم‌هایی با حداکثر رزولوشن ۴K و حداکثر نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت کند. به لطف وجود شش روتور، وسیله لرزش بسیار کمی داشته و به همین دلیل ویدیوها و مخصوصا تصاویر نهایی دچار محوشدگی نخواهند بود. با این حال سازنده، دوربین پهپاد جدیدش را روی یک گیمبال سه محوره سوار کرده تا حداکثر میزان پایداری حاصل شود. لنز دوربین ION L1 Pro یک لایکا Elmarit-D بیست و سه میلی‌متری است و حداکثر گشودگی دریچه دیافراگم آن F/2.8 خواهد بود.

دوربین ION L1 Pro

یکی از ویژگی‌های مهم دوربین برای عکاسان، قابلیت ثبت تصویر در DNG Raw است. در یکی از مطالب پیشین به مزیت‌های بی‌شمار عکاسی در فرمت RAW اشاره کردیم. در بخش فیلم برداری،‌ دوربین ویدیوهای گرفته شده را روی اس‌دی کارت با کدک‌های H.264 و H.265 با نرخ بیتی حداکثر ۱۰۰ مگابیت ذخیره می‌کند. پروفایل‌های تصویری متعددی همچون نرمال (Normal)، ویوید (Vvid)، دبلیو دی آر (WDR) و B&W موجود است. با استفاده از پروفایل ۱۰-bit Log به وسیع‌ترین محدوده دینامیکی ممکن دسترسی خواهید داشت.

بر اساس گفته‌های شرکت YUNEEC، نرم افزاری که شرکت لایکا برای دوربین پهپاد تایفون اچ ۳ توسعه داده است، می‌تواند همانند یک عکاسی حرفه‌ای عمل کند. این نرم افزار متشکل از حالت‌های نیمه خودکار بوده و می‌توانند کنترل عناصر مختلف را به دست بگیرند. البته عکاس در هر زمان می‌تواند کنترل همه بخش‌ها را به دست گرفته و آن‌ها را از حالت تنظیم به صورت خودکار خارج کند.

تایفون اچ 3

در نهایت باید به ویژگی Cruise Control اشاره کنیم که به لطف آن، سرعت پهپاد ثابت باقی می‌ماند. به این ترتیب فیلم‌بردار یا عکاس می‌تواند بدون نگرانی بابت کنترل سرعت حرکت وسیله، روی سوژه اصلی تمرکز داشته باشد.

همراه با خرید پهپاد تایفون اچ ۳ یک کنترلر و دو باتری دریافت خواهید کرد. قیمت محصول ۲۵۹۹ دلار تعیین شده و فروش آن از نیمه‌های آبان ماه آغاز خواهد شد.

منبع: cinema5d

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی