بی صدا کردن دوربین آیفون

آموزش بی صدا کردن دوربین آیفون برای عکاسی و فیلم برداری

بی صدا کردن دوربین آیفون در برخی شرایط بسیار کاربردی است. در این مطلب به آموزش نحوه بدون صدا و سایلنت کردن صدای شاتر دوربین گوشی iPhone و در کل نحوه قطع صدای دوربین در آی او اس (iOS) می‌پردازیم.

برای تعداد زیادی از کاربران، آیفون آن‌ها در واقع دوربین کوچکی است که امکان برقراری مکالمه تلفنی و ارسال پیامک را نیز میسر می‌کند! دیگر کاربردهای این گوشی برای آن‌ها ثبت و یادآوری رویداد در تقویم، دریافت و ارسال ایمیل، تماشای ویدیو یا گوش دادن به موزیک است، اما همچنان بیشترین کاربرد، به عکاسی و فیلم برداری تعلق دارد. بسیاری از اینفلوئنسرها از گوشی آیفون استفاده کرده و درآمدشان به یک گوشی آی او اسی وابسته است. برای آن‌ها، یادگیری بی صدا کردن دوربین آیفون برای عکاسی یا حتی فیلم برداری حائز اهمیت است.

گوشی‌های آیفون از همان ابتدا به داشتن دوربین‌های موبایل باکیفیت معروف بودند. این اصالت همچنان حفظ شده و بی‌شمار عکاس حرفه‌ ای که در شغل خود از بهترین دوربین های بدون آینه یا دی اس ال آر استفاده می‌کنند، با هدف افزایش قابلیت حمل و همیشه همراه داشتن یک دوربین قوی، یک آیفون جدید خریداری کرده‌اند. امروز مستندسازان زیادی در همکاری با اپل یا به صورت کاملا خودجوش، ویدیوهای کوتاه و حتی فیلم‌های سینمایی را با استفاده از یک گوشی iPhone تولید کرده یا از آن برای ساخت تیزر تبلیغاتی بهره می‌برند که از توانایی بالای گوشی‌های اپل در زمینه فیلم برداری حکایت دارد. در برخی شرایط نیاز به بی صدا کردن دوربین آیفون بروز می‌کند.

بی صدا کردن دوربین آیفون

اپل در سال ۲۰۱۹، در دل سیستم عامل آی او اس ۱۳.۲، ویژگی جدیدی به نام Deep Fusion را به اپلیکیشن دوربین آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس اضافه کرد. به لطف این ویژگی نحوه پردازش تصاویر بعد از جمع‌آوری داده توسط سنسورها بهبود زیادی یافته و کیفیت عکس‌ها به شدت افزایش پیدا کرده است؛ امروز بیش از هر زمان دیگری می‌توانید برای عکاسی یا فیلم برداری حرفه‌ای روی دوربین یک گوشی ساخت اپل حساب کنید.

بی صدا کردن دوربین آیفون

برای اغلب ما شرایطی پیش آمده که بدون جلب توجه دیگران، نیازمند ثبت تصویری از یک صحنه بوده‌ایم. همانند یک دوربین دی اس ال آر، بی صدا کردن دوربین آیفون نیز امکان‌پذیر است. با توجه به کاربرد بیشتر دوربین گوشی برای شکار لحظه‌ها، نیاز به یادگیری این کار در گجت همراه خود بیشتر احساس می‌شود.

پیش از ورود به آموزش، باید نکته مهمی را یادآوری شویم. در برخی کشورها مثل ژاپن و کره جنوبی، شاتر دوربین هر کاربر باید همواره صدا تولید کند. برای این کشورها، قانون یاد شده به اندازه‌ای حائز اهمیت است که دوربین‌های عرضه شده در بازارهای آ‌ن‌ها، فاقد ویژگی سایلنت کردن شاتر هستند. همچنین در اپلیکیشن دوربین موبایل گوشی‌های توزیع شده در آن‌ها نیز یک سری سفارشی‌سازی صورت می‌گیرد تا از حفظ حریم خصوصی کاربران اطمینان حاصل شود؛ فیلم برداری یا عکاسی آهسته و بدون سر و صدا، در برخی مواقع با مقاصد شومی همراه است!

گوشی‌های فروخته شده در کشور ژاپن، در زمان استفاده از دوربین آن‌ها صدای قابل تشخیصی تولید می‌کنند. برای جلوگیری از دور زدن این راهکار، اپراتورهای موبایل کشور، همکاری خوبی دارند. به همین دلیل با وجود بی صدا کردن دوربین آیفون در برخی کشورها همچنان صدا تولید خواهد شد! اگر همچنان به از بین بردن صدای آگاه‌کننده اصرار دارید، می‌توانید به روش‌هایی همچون پوشاندن اسپیکر گوشی رو آورده یا ویژگی Live Photo را فعال کنید. روش‌های دیگری نظیر اتصال جک هدفون و استفاده از آن به عنوان شاتر، استفاده از اپلیکیشن‌های دوربین جانبی به جای اپلیکیشن پیش‌فرض سیستم عامل و استفاده از کلیدهای کنترل حجم صدا به عنوان شاتر وجود دارد.

استفاده از سوئیچ سایلنت گوشی

بی صدا کردن دوربین آیفون

بهترین روش برای بی صدا کردن دوربین آیفون استفاده از کلید سایلنت / خروج از سایلنت قرار گرفته در بالای کناره سمت چپ گوشی است. وقتی کلید سایلنت را فعال می‌کنید، ویبره را احساس خواهید کرد. با این کار همه نوتیفیکیشن‌ها بدون صدا شده و در صورت دریافت تماس تلفنی، آهنگ زنگ پخش نخواهد شد. همچنین پخش صدای همه هشدارها در نرم افزارهای مختلف گوشی متوقف می‌شود، پس در صورتی که یادآوری برای خود از قبل ایجاد کرده باشید، احتمال بروز دردسر در پی فراموش آن وجود دارد. پس با احتیاط از این کلید استفاده کنید.

بی صدا کردن دوربین آیفون

اگر کلید به نمایشگر نزدیک‌تر است (برخلاف تصویر بالا)، گوشی عملکرد عادی داشته با دریافت تماس، پیامک یا ایجاد نوتیفیکیشن توسط هر نرم افزار، صدا تولید می‌شود. برای بدون صدا کردن دوربین آیفون و در کل قطع صدای آن به صورت کامل، باید کلید را به سمت پایین بکشید. در Silent Mode، به جز لرزش گوشی در صورت وجود هر گونه هشدار، از تولید صدا توسط دوربین گوشی جلوگیری خواهد شد.

بی صدا کردن دوربین آیفون به وسیله کاهش حجم صدا

بی صدا کردن دوربین آیفون

اگر کلید سایلنت قادر به بی صدا کردن دوربین آیفون نیست، با استفاده از کلیدهای کنترل حجم صدا، صدا را در سیستم عامل کاهش بدهید. البته این کار را باید پیش از ورود به نرم افزار دوربین انجام داد. این دکمه را تا زمان اعلام بدون صدا (Mute) شدن گوشی نگه دارید.

در صورت نگه داشتن دکمه کاهش حجم صدا حین قرار داشتن در اپلیکیشن دوربین، حالت عکاسی پیاپی فعال شده و فریم‌هایی به صورت پیاپی ثبت خواهند شد. اگر داخل برنامه دوربین هستید، برای دسترسی به کنترل سنتر، انگشت خود را از بالا به پایین بکشید. از این قسمت قادر به کنترل حجم صدا خواهید بود. برای بی صدا کردن دوربین آیفون صدا را از طریق کنترل سنتر کاهش بدهید.

فعال کردن Live Photos

بی صدا کردن دوربین آیفون

در دوربین گوشی‌های آیفون ۶ اس و به بعد، قابلیتی به نام Live Photos وجود دارد. در صورت فعال بودن آن، از چند ثانیه قبل تا چند ثانیه بعد از لمس دکمه شاتر برای ثبت عکس، ویدیویی همراه با صدا ذخیره می‌شود. در صورتی که حالت Live Photos را فعال کرده باشید، حین گرفتن عکس دیگر صدایی تولید نشده و بی صدا کردن دوربین آیفون امکان‌پذیر می‌شود. به منظور روشن کردن آن کافی است آیکون متشکل از چند دایره تو در تو که بالای رابط کاربری دیده می‌شود را لمس کنید. در حالت فعال، آیکون نام برده دارای رنگ زرد است.

منبع: digitaltrends

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی