ویرایش همزمان چند عکس با برنامه BatchPhoto + دانلود نرم افزار

ویرایش همزمان چند عکس با نرم افزار BatchPhoto کار ساده‌ای است. در این مطلب لینک دانلود برنامه BatchPhoto را قرار داده و سپس نحوه کار با اپلیکیشن را برای ادیت همزمان و گروهی چندین تصویر خواهیم آموخت.

ویرایش چند عکس اگر مجبور باشید روی مجموعه‌ای از تصاویر کار مشابهی انجام بدهید، کار خسته‌‌کننده‌ای خواهد بود. به عنوان نمونه، برای قرار دادن یک سری عکس داخل مطلبی در وب سایت خود، نیازمند تغییر اندازه آن‌ها هستید. در حالت عادی باید ابعاد تک تکشان را تغییر بدهید، مگر این که برای ویرایش همزمان چند عکس از برنامه‌ای همچون BatchPhoto استفاده کنید.

اعمالی همچون تغییر سایز، تبدیل فرمت، کراپ کردن، افزودن واترمارک، اضافه کردن زمان ایجاد فایل، تغییر متادیتا، تغییر نام و بسیاری دیگر را می‌توان روی دسته‌ای از فایل‌های تصویری به طور همزمان انجام داد. اپلیکیشن BatchPhoto ابزاری قدرتمند به این منظور است. توسعه آن به سال ۲۰۰۵ برمی‌گردد. از آن زمان تا امروز، سازنده نرم افزار به طور دائم در پی توسعه محصولش بوده است. کاربرد آن به حدی است که حین ساخت تیزر تبلیغاتی نیز در برخی مواقع از BatchPhoto بهره می‌بریم.

نرم افزار BatchPhoto نه تنها امکان ویرایش همزمان چند عکس را میسر می‌کند، بلکه اجازه می‌دهد پشت سر هم، تغییراتی را روی آن‌ها اعمال کنید. به عبارتی نیازی نیست ابتدا اندازه مجموعه‌ای از تصاویر را تغییر داده و سپس آن‌ها را کراپ کنید. با مشخص کردن ترتیب انجام کارها در قالب افزودن یک سری Filter، همه آن‌ها پشت سر هم انجام خواهند شد.

معرفی و دانلود برنامه BatchPhoto

این اپلیکیشن در سه نسخه Home و همچنین Professional و Enterprise در دسترس است. نسخه اول مخصوص کاربران خانگی و عادی، دومین مورد برای کاربران حرفه‌ای و سومین گزینه، مختص شرکت‌ها و بیزینس‌ها است. برای مشاهده قیمت و خرید هر یک می‌توانید به قسمت “Buy” در وب سایت شرکت که لینک آن در انتهای مطلب در قسمت «منبع» قرار گرفته است مراجعه کنید.

بعد از انتخاب فایل‌های تصویری مورد نظر داخل برنامه، بچ فوتو از همه توان پردازشی سیستم کامپیوتری شما برای ویرایش سریع آن‌ها استفاده خواهد کرد. به لطف پردازش موازی، عملیات خیلی سریع صورت می‌گیرد. هر چه تعداد هسته‌های سیستم شما بیشتری باشد، فرآیند سریعتر به پایان خواهد رسید.

ویرایش همزمان چند عکس - batchphoto

ویرایش همزمان چند عکس حتی در صورت داشتن فرمت RAW امکان‌پذیر است. همچنین امکان تبدیل فرمت‌ها به یکدیگر از بین ۱۷۰ فرمت موجود در دنیای فایل‌های تصویری وجود دارد. از آن جایی که عکس‌های ذخیره شده روی کارت حافظه دوربین نام قابل فهمی نداشته و صرفا بر اساس تاریخ و زمان ایجاد می‌‌شوند، می‌توانید به صورت دسته‌ای، نام آن‌ها را به عنوانی قابل فهم تغییر داد. این ساده‌ترین ابزار دست‌کاری انبوهی از فایل‌های تصویری است.

کار اشتراک‌گذاری عکس‌ها با BatchPhoto ساده خواهد بود. می‌توانید آن‌ها را بعد از ویرایش در سرور FTP خود یا فیس بوک آپلود کنید. این نرم افزار مخصوص ویرایش همزمان چند عکس از ابزارهای زیادی پشتیبانی کرده و گستره‌ای از قابلیت‌های ادیت تصویر را در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر در شغل خود، همواره مجبور به سر و کله زدن با تعداد زیادی فایل تصویری هستید، دانلود نصب BatchPhoto سبب صرفه‌جویی زیادی در زمانتان خواهد شد؛ افزودن واترمارک، تغییر اندازه، تغییر کنتراست، تغییر سطوح گاما و DPI تنها بخشی از امکانات آن به شمار می‌روند.

ویرایش همزمان چند عکس batchphoto

ویرایش همزمان چند عکس با نرم افزار BatchPhoto

در ادامه به صورت موردی به برخی از ویژگی‌های این نرم افزار اشاره خواهیم کرد. سپس به آموزش نحوه استفاده از آن می‌پردازیم. برای یادگیری دقیق و جزئی نحوه کار با نرم افزار، برای هر یک از ابزارهای آن، می‌توانید به وب سایت شرکت مراجعه کنید.

  • پردازش دسته‌ای: ویرایش و تبدیل فرمت هزاران عکس به طور همزمان به لطف امکان بهره بردن از پردازش موازی در پردازنده‌های چند هسته‌ای
  • عملیات‌های خودکار: بررسی محتویات داخل فولدرهای مشخص شده توسط کاربر برای اعمال دسته‌ای از ویرایش‌ها روی فایل‌های درون آن‌ها به صورت خودکار
  • تبدیل فرمت: تبدیل فرمت فایل‌ها با پشتیبانی از ۱۷۰ فرمت همچون JPEG ،TIFF ،PNG ،GIF و PDF
  • پشتیبانی از فرمت RAW
  • تغییر نام فایل: عوض کردن اسم فایل‌های ذخیره شده توسط دوربین به اسم‌هایی قابل فهم
  • تبدیل عکس به پی دی اف: ایجاد آلبوم‌های PDF از روی تصاویر برای اشتراک‌گذاری سریع و راحت آن‌ها
  • حفظ متادیتا (EXIF & IPTC) در زمان ذخیره‌سازی بین فرمت‌های تصویر سازگار
  • قابلیت ویرایش تصاویر به صورت مستقیم از منوی کلیک راست در ویندوز
  • ویرایش و سپس بهینه‌سازی تصاویر مخصوص وب پیش از بارگذاری آن‌ها در اف تی پی سرور
  • ویرایش و بارگذاری عکس‌ها در فیس بوک و فلیکر به صورت همزمان
  • تغییر ساعت و زمان ثبت چندین عکس
  • افزودن واترمارک به صورت لوگو یا متن
  • اضافه کردن کامنت‌ تک یا چند خطی به عکس‌ها
  • ویرایش همزمان چند عکس برای شکل دادن به لبه‌‌ها‌
  • زیباسازی تصاویر به وسیله قرار دادن فریم‌هایی در حاشیه
  • تغییر اندازه و ابعاد
  • عوض کردن چینش عکس به صورت خودکار برای قرارگیری در جهت صحیح
  • تغییر DPI برای سازگارسازی تصویر در اسناد
  • کراپ خودکار بر اساس یک نسبت ابعاد تصویر از پیش تعیین شده یا شکل سفارشی و دلخواه
  • تغییر هر رنگ داخل تصویر به رنگی دیگر با کانال آلفا
  • ویرایش همزمان چند عکس به وسیله تصحیح خودکار کنتراست آن‌ها
  • تصحیح خودکار سطح گاما
  • قابلیت تغییر میزان روشنایی، شارپ بودن، کنتراست و متعادل‌سازی رنگ‌ها برای تعداد زیادی فایل تصویری
  • پشتیبانی از تعداد زیادی افکت‌های تصویری

کار با اپلیکیشن BatchPhoto برای ویرایش همزمان چند تصویر

اولین قدم کار با نرم افزار، وارد کردن عکس‌ها درون آن است. طبق انتظار، برنامه BatchPhoto از قابلیت درگ اند دراپ پشتیبانی می‌کنید، به همین دلیل می‌توانید بعد از انتخاب فایل‌های تصویری مورد نظر، آن‌ها را با تکنیک کشیدن و رها کردن به درون رابط کاربری اپلیکیشن بیندازید. در غیر این صورت بعد از کلیک روی گزینه Add Photos، تصاویر مورد نظرتان را برای ویرایش همزمان چند عکس مشخص کنید. همچنین می‌توانید به فولدری مملو از عکس که مایل به ادیت همه فایل‌های تصویری درون آن هستید، اشاره کنید. بعد از افزودن، تصویر بند انگشتی فایل‌ها نمایش داده خواهد شد.

ویرایش همزمان چند عکس batchphoto

بعد از ایمپورت شدن، می‌توانید درباره نحوه دست‌کاری آن‌ها تصمیم‌گیری کنید. BatchPhoto نه تنها اجازه می‌دهد به صورت همزمان روی دسته‌ای از فایل‌های تصویری کار کنید، بلکه امکان انجام چندین عملیات پشت سر هم نیز وجود دارد. بعد از مشخص کردن اعمالی که در پی اعمالشان روی عکس‌ها هستید، باید ترتیب اجرا را مشخص کنید. به عنوان نمونه می‌توانید اندازه عکس‌ها را تغییر داده و سپس جهتشان را عوض کنید و در ادامه افکت خاصی روی آن‌ها اعمال کنید. خوشبختانه قبل از آغاز عملیات، می‌توانید پیش نمایشی از نتیجه مشاهده کنید.

ویرایش همزمان چند عکس

با کلیک روی گزینه Add Filter قادر به افزودن ادیت‌های مورد نظر خواهید بود. به عنوان نمونه باید به تغییر اندازه، تغییر جهت، کراپ کردن، متعادل‌سازی رنگ‌ها، افزودن واترمارک و اعمال افکت‌های خاص اشاره کرد.

ویرایش همزمان چند عکس batchphoto

بعد از اضافه کردن هر فیلتر می‌توانید نحوه پیاده‌سازی آن را مشخص کنید. به عنوان نمونه باید به مشخص کردن نحوه متعادل‌سازی رنگ، کراپ کردن یا تغییر جهت اشاره کرد. بر اساس یک سری تگ می‌توانید فرمت و نحوه نام‌گذاری فایل‌ها را تغییر بدهید تا شکلی قابل فهم داشته باشند.

ویرایش همزمان چند عکس batchphoto

ویرایش همزمان چند عکس با BatchPhoto کار لذت‌بخشی است. اگر کارتان ملزم به سر و کله زدن با تعداد زیادی فایل‌ تصویری است، دانلود و نصب این نرم افزار برایتان جزو واجبات است، چرا که صرفه‌جویی فراوانی در زمان خواهید داشت. اگرچه نرم افزارهای ویرایش تصویر قدرتمندی همچون فتوشاپ در بازار وجود دارند، اما برای ویرایش همزمان چند عکس کمتر رقیبی همچون بچ فوتو پیدا می‌کنید.

منبع: batchphoto

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی