ساخت ویدیو برای اینستاگرام

آموزش ساخت ویدیو برای اینستاگرام با هدف افزایش فروش و جلب مخاطب

ساخت ویدیو برای اینستاگرام یک روش تبلیغاتی پربازده است. اکنون تکنیک های تولید ویدیو کلیپ‌ و فیلم های تبلیغاتی در اینستاگرام را همراه چند برنامه خواهیم آموخت.

در بازاریابی آنلاین، اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی به منظور نمایش خود به دیگران غیر قابل چشم‌پوشی است. در هر استراتژی مارکتینگ، بخشی به تولید فیلم اختصاص پیدا کرده و هیچ نوع محتوایی به عنوان جایگزین نمی‌توان پیدا کرد. امروز مهمترین شبکه‌ اجتماعی جهان Instagram محسوب می‌شود. در این پلتفرم، ویدیو و سپس محتواهای تصویری حرف اول را می‌زنند، در نتیجه حتما باید برنامه‌‌ای به منظور ساخت ویدیو برای اینستاگرام داشته باشید.

ساخت فیلم‌های بلند و پرمحتوا یکی از اهداف اصلی کسب و کارهای متعددی است. از طرفی با توجه به دشواری تولید محتواهای ویدیویی در مقایسه با دیگر انواع، این تصمیم ترسناک و پرهزینه به نظر می‌رسد! خوشبختانه با وجود IG TV، هنوز فرم اصلی فیلم‌های اینستاگرامی یک دقیقه‌ای است، به همین دلیل می‌توان محتوایی کوتاه و در عین حال اثربخش برای کاربران تولید کرد. اگر استوری را در نظر بگیریم، طول کلیپ‌ها به ۱۵ ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد. ساخت فیلم تبلیغاتی برای اینستاگرام با توجه به همین موضوع کار دشوار و زمان‌بری نیست.

ساخت ویدیو برای اینستاگرام

دلیل دیگر نیاز به سرمایه‌گذاری با هدف ساخت ویدیو برای اینستاگرام آمارهای منتشر شده توسط این شبکه اجتماعی است. بر اساس اعلام آن، سال به سال زمان سپری شده توسط کاربران به منظور تماشای محتواهای ویدیویی ۸۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. همچنین در مقایسه با سال ۲۰۱۶، تعداد کلیپ‌های تولید و منتشر شده در این پلتفرم اکنون ۴ برابر شده است.

مطلب پیشنهادی: ساخت تیزر تبلیغاتی اینستاگرام

گسترش فناوری ۴G و افزایش سرعت دسترسی به اینترنت باعث شد تماشای آنلاین ویدیو همانند چندین سال قبل یک کابوس نباشد! با گسترش ۵G نیاز به چند دقیقه انتظار برای بارگذاری ویدیوها قبل از شروع پخش، از بین رفته و علاقه به این نوع محتوا چند برابر خواهد شد. حال که به محبوبیت بالای کنونی و آینده بسیار خوب ویدیو مارکتینگ پی برده‌‌اید، ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام را هرگز پشت گوش نیندازید!

نکاتی درباره ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام

هر چه طول فیلم کاهش پیدا می‌کند، اهمیت مدیریت ثانیه به ثانیه آن بالاتر خواهد رفت. وقتی قرار است یک کلیپ تبلیغاتی کوتاه‌تر از ۱ دقیقه یا حتی ۱۵ ثانیه‌ای برای اینستاگرام تولید کنید، باید از هر فریم آن به درستی بهره ببرید.

حاشیه نروید!

مقدمه‌های خسته‌کننده را کنار بگذارید. همانطور که گفتیم در زمان ساخت کلیپ تبلیغاتی اینستاگرام زمان زیادی ندارید، در نتیجه نباید نیمی از آن را به معرفی خود تلف کنید. بهتر است خیلی سریع به سراغ پیام اصلی بروید.

برندتان را جار بزنید!

بدون نیاز به توضیح با گفتار درباره خود حین ساخت ویدیو برای اینستاگرام می‌توانید نام برند محصولات یا شرکت ارائه‌دهنده سرویس خود به همراه لوگوی آن را در ذهن بیننده حک کنید. کافی است آن‌ها را در گوشه‌ای از چارچوب قرار بدهید. بدون گفتن کلمه‌ای درباره خود، این لوگو یا نام درباره‌تان صحبت می‌کند.

استوری اینستاگرام

روی یک موضوع تمرکز کنید

ویدیو را بیهوده پیچیده نکرده و کل آن را درباره یک ساختار، پیام یا موضوع مشخص نگه دارید. یک فیلم تبلیغاتی اینستاگرامی با طول حداکثر ۱ دقیقه (پست عادی) و مخصوصا ۱۵ ثانیه (استوری) فرصت مناسبی برای از هر دری سخت گفتن، نیست!

به صدا متکی نباشید

کاربران اغلب نسبت به قطع بودن پخش صدای ویدیوها در اینستاگرام به صورت پیش‌فرض بی‌توجه بوده یا عمدا پخش صوت را فعال نمی‌کنند. اگر حین ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام این نکته را مد نظر قرار بدهید، این دسته از کاربران را از دست نخواهید داد. در صورت امکان‌ ، ویدیو را قابل انتقال محتوا بدون صدا تولید کنید. در صورت اجبار برای پخش صوت، به وسیله قرار دادن یک استیکر یا هر ترفند دیگر، تماشا‌کننده کلیپ را به فعال کردن صدا تشویق کنید.

به کیفیت صدا توجه ویژه کنید

دقت به عناصر بصری در ویدیو سبب می‌شود کاربران در طول ساخت ویدیو برای اینستاگرام از اهمیت صوت غافل شوند. اگر فیلم تبلیغاتی‌تان بدون صدا معنی ندارد، از باکیفیت بودن صدای ویدیو اطمینان پیدا کنید. اگر به جای ساخت موشن گرافیک از خود فیلم گرفته و صحبت می‌کنید، حتما باید از یک میکروفون استفاده کنید. این موضوع درباره زمان استفاده از دوربین حرفه‌ای یا دوربین گوشی صدق می‌کند.

کوتاه و مختصر باشید

در عوض آب بستن به ویدیو برای افزایش مدت پخش به یک دقیقه، باید به کوتاه‌تر کردن آن فکر کنید! اگر می‌توانید سر و ته قضیه را در ۲۰ یا ۳۰ ثانیه جمع و جور کنید، اجباری به ۱ دقیقه‌ای شدن کلیپ وجود ندارد. فراموش نکنید کاربران امروزی به شدت بی‌حوصله بودن و تمایل دارند خیلی سریع به سراغ عکس یا ویدیوی بعدی بروند.

ساخت ویدیو جذاب برای اینستاگرام داخل اپلیکیشن

به منظور ارسال فیلم تبلیغاتی در اینستاگرام در قالب یک پست عادی فید یا یک استوری، دو راه وجود دارد. می‌توانید همان لحظه ویدیویی گرفته و بلافاصله ارسال کنید. گزینه دوم و البته بهتر فرستادن یکی از ویدیوهای از قبل گرفته شده و ذخیره داخل گالری است، چرا که امکان ویرایش، زیباسازی و جذاب‌تر کردن آن فراهم می‌شود. حتی اگر همان لحظه یک کلیپ داخل Instagram ثبت کردید، آن را بلافاصله بارگذاری نکرده و داخل یک نرم افزار ویرایش و تدوین، دستی به سر و رویش بکشید.

بعد از ویرایش فیلم، که بررسی چگونگی انجام صحیح آن نیازمند یک مقاله مفصل جداگانه است، روی گزینه Next ضربه بزنید. اگر در مرحله ویرایش، افکت خوبی برای زیباسازی محتوا پیدا نکرده یا به طور کامل قید ادیت را حین ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اینستاگرام زدید، حداقل یکی از فیلترهای پیش‌فرض اپلیکیشن را برگزینید.

استوری اینستاگرام

گزینه بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، انتخاب یک کاور مناسب است. منظور از کاور، تصویری پیش‌ نمایشی است که حین بارگذاری و قبل از پخش ویدیو و همچنین در صفحه فید شما، به کاربر نشان داده می‌شود. به صورت پیش‌فرض اولین فریم به عنوان Cover انتخاب خواهد شد، اما این فریم به ندرت مناسب است.

وقتی کاربران داخل پیج اینستاگرام‌تان گشت و گذار می‌کنند، تنها کاور فیلم‌ها را مشاهده خواهند کرد. تصویر زیر به خوبی اهمیت مشخص کردن کاور به صورت دستی در زمان ساخت ویدیو برای اینستاگرام را نشان می‌دهد. عکس سمت چپ اولین فریم بوده و به صورت پیش‌فرض Cover انتخاب می‌شود، اما ژست صورت فرد در اینجا مناسب نیست. به همین دلیل باید فریم دیگری را انتخاب کند.

کاور ویدیوی اینستاگرام

اگر یک ویدیو را از گالری انتخاب کنید، علاوه بر امکان اعمال یک فیلتر و مشخص کردن کاور، ابزاری برای برش بخشی از آن نیز در اختیارتان قرار خواهد گرفت. ممکن است طول ویدیو بیشتر یا حتی کمتر از ۱ دقیقه باشد، اما بخواهید فقط قسمت مشخصی از آن را بارگذاری کنید. در بخش Trim قادر به مشخص کردن فریم ابتدایی و انتهایی و دور ریختن بقیه خواهید بود.

برش ویدیو در اینستاگرام

در نهایت یک کپشن مناسب برای ویدیو بنویسید. متن زیر کلیپ می‌تواند در صورت بی‌توجهی کاربر به ویدیو، وی را به تماشا ترغیب کند. کپشن را خشک و خالی نگه نداشته و برای زیباسازی آن حتما یک سری اموجی نیز قرار بدهید.

اگر هدف از ساخت فیلم تبلیغاتی ارسال آن به عنوان یک استوری است، باید یک سری نکات دیگر را مد نظر قرار بدهید. کلیپ‌های Story بسیار کوتاه هستند، هر چند در صورت عدم توانایی برای انتقال مطلب مورد نظر طی ۱۵ ثانیه می‌توان دو یا سه ویدیو پشت سر هم گرفت. بر اساس آمارهای اعلام شده توسط Instagram، کاربران در مقایسه با فید، زمان بیشتری را در قسمت استوری‌ها سپری می‌کنند، به همین دلیل سرمایه‌گذاری در این بخش را نباید فراموش کنید.

با ورود به استوری، به منظور ساخت ویدیو برای اینستاگرام یه سری ابزار در اختیارتان قرار خواهد گرفت. کلیپ‌ها انواع مختلفی داشته و نیاز به اعمال افکت‌های حرفه‌ای در نرم افزارهای تدوین پیشرفته را از بین برده‌اند. به عنوان مثال باید به کلیپ‌های از نوع Boomerangs ،Super Zooms و Rewind videos اشاره کنیم.

ساخت ویدیو برای اینستاگرام

در مقایسه با یک پست عادی، نیازی به حساسیت درباره کیفیت ویدیو و صدا برای پست‌های استوری وجود ندارد، اما همچنان نباید به طور کامل نسبت به این دو بی‌توجه ماند. بعد از گرفتن عکس یا ضبط پست، متنی روی آن در صورت نیاز قرار داده و برای افزایش جذابیت محتوا از اموجی‌ها و استیکرهای خود اینستاگرام استفاده کنید.

منبع: wave.video

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی