تصویربرداری حرارتی هوایی

تصویربرداری حرارتی هوایی به یافتن یک کودک گمشده منجر شد!

اگر عکاسی هوایی را با استفاده از دوربین‌های حرارتی انجام بدهیم، کاربردهای آن دو چندان خواهد شد. به عنوان نمونه باید به یافتن یک کودک گم شده به لطف تصویربرداری حرارتی هوایی اشاره کرد!

یکی از مهم‌ترین مزایای عکاسی هوایی، امکان ثبت تصویر یا گرفتن فیلم از مکان‌هایی است که رفتن انسان به آن جا به صورت فیزیکی، به دلایل مختلف، امکان‌پذیر نیست. از وقتی پهپادها مخصوصا از نوع کوآدکوپتر، از کاربرد صرفا نظامی خارج شده و توسط کاربران عادی نیز مورد استفاده قرار گرفتند، صنعت عکاسی به خوبی از آن‌ها بهره برد.

با پیشرفت در این زمینه، رفته رفته شاهد انجام پروژه‌های تصویربرداری حرارتی هوایی هستیم. در ساخت تیزر تبلیغاتی نیز به میزان زیادی به پهپادها نیازمند هستیم. در ساخت فیلم صنعتی گهگاه به عکاسی و فیلم برداری هوایی احتیاج پیدا می‌کنیم.

از جمله مزایای تصویربرداری هوایی، کشف شدن مکان‌های جدید و ناشناخته است، به طوری که عکاسان زیادی تا امروز، به طور اتفاقی و در طول پروژه‌های عادی خود، اکتشافات زیادی داشته‌اند. جدیدترین اتفاقاتی که در این زمینه رخ داده، یافته شدن یک کودک گمشده در دل جنگلی انبوه است.

یافتن کودک گم شده طی پروژه تصویربرداری حرارتی هوایی

حدود ده روز پیش، کودکی شش ساله به همراه یک سگ، برای حدود ده ساعت در منطقه‌ای روستایی در شمال شرقی شهر مینیاپولیس آمریکا راهش را گم کرده بود. یک عکاس حرفه‌ای موفق شد جان هر دو را نجات بدهد. این عکاس با نام استیو فاینز (Steve Fines) از یک دوربین حرارتی روی پهپاد خود استفاده می‌کرد. او طی انجام یک پروژه، متوجه حضور دو موجود زنده در قسمتی پرت از یک محیط طبیعی در شمال شرقی مینیاپولیس شد. استیو خیلی سریع به منظور نجات آن دو، نیروهای امدادی را خبر کرد.

تصویربرداری حرارتی هوایی

گفتنی است این عکاس از نسل دوم (V2) پهپاد DJI M210 RTK به همراه دوربین حرارتی XT2 استفاده می‌کند. تصویر بالا در زمان رسیدن نیروهای امدادی به کودک و سگ گم شده به ثبت رسیده است.

تصویربرداری حرارتی هوایی

تصویر بالا نشان‌دهنده نیروهای امدادی است که با هدف یافتن کودک، به سمت محل اعلام شده در حرکت بودند. آقای استیو فاینز، عکاس نجات‌بخش کودک، در گفتگو با وب سایت fstoppers بیان کرد بعد از گزارش وی درباره وقوع چنین حادثه‌ای، نزدیک به ۲۵۰ نفر مشغول جستجو شدند. در تصویر بالا، دنباله‌ای از افراد را مشاهده می‌کنید.

شبکه آبیاری در آن منطقه به شکل دایره‌ای کشیده شده و زمین به شدت خیس و مملو از گل و لای بود. به همین دلیل نیروهای امدادی زیادی از اطراف ارسال شدند. هنوز مشخص نیست این کودک به همراه سگ وی، چطور به این قسمت از طبیعت رفته بود!

منبع: fstoppers

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی