اکشن کمرا گوپرو هیرو 8 بلک

اکشن کمرا گوپرو هیرو ۸ بلک همراه ماژول‌های Mods معرفی شد

اکشن کمرا گوپرو هیرو ۸ بلک (GoPro HERO8 Black) به همراه یک سری لوازم جانبی ماژولار معرفی شد. بهبودهای قابل توجهی در اکشن کمرا و دوربین ورزشی جدید گوپرو رخ داده است.

یک سال بعد از معرفی اکشن کمرا گوپرو هیرو ۷ بلک نوبت به معرفی جانشین آن رسید؛ گوپرو هیرو ۸ بلک تنها محصول جدید این شرکت نبوده و همراه آن یک سری لوازم جانبی جدید تحت ماژول‌هایی با نام Mods و همچنین دوربین ورزشی گوپرو مکس نیز معرفی شده است. گوپرو مکس را باید جایگزین اکشن کمرا گوپرو فیوژن دانست. همه آن‌ها برای ساخت تیزر تبلیغاتی مخصوصا ورزشی ابزاری ایده‌آل هستند. ابتدا به بررسی ویژگی‌های ظاهری جدیدترین اکشن کمرا گوپرو می‌پردازیم:

  • اندازه بدنه گجت برابر ۶۶.۳ در ۴۸.۶ در ۲۸.۴ میلی‌متر است. برای مقایسه باید بدانید این ابعاد در مدل قبلی برابر ۶۲.۳ در ۴۴.۹ در ۳۳ میلی‌متر بود.
  • وزن آن ۱۲۶ گرم بوده و از مدل قبلی ۱۰ گرم سنگین‌تر است.
  • به منطور اتصال هیرو ۸ بلک به همه پایه‌های گوپرو موجود، نیازمند یک فریم نیستید. در عوض، اکنون پایه‌های قابل جابه‌جایی به صورت پیش‌فرض زیر دوربین قرار دارند. آن‌ها در زمان عدم استفاده و عدم نیاز به اتصال دیگر لوازم جانبی به اکشن کمرا، جمع می‌شوند.
  • کاور لنز ظریف‌تر از قبل بوده و به شیشه‌ محافظ گوریلا گلس مجهز شده است. به ادعای سازنده میزان مقاومت آن در برابر ضربه دو برابر شده است.
  • اکشن کمرا GoPro HERO8 Black فاقد درگاه اچ دی ام آی است.

اکشن کمرا گوپرو هیرو 8 بلک

از نظر نحوه طراحی بیرونی بدنه، تغییر چندانی در مدل جدید در مقایسه با قبل رخ نداده است. این موضوع تاکیدی بر یک قانون اساسی است: «اگر (چیزی) به خوبی کار می‌کند، آن را تعمیر نکن!»

یکی از کاستی‌های گوپرو هیرو ۸ بلک حذف درگاه اچ دی ام آی از آن محسوب می‌شود. به منظور اتصال این کابل به اکشن کمرا باید یک مدیا مود (Media Mod) خریداری کرده و از طریق آن به پورت HDMI دسترسی پیدا کنید. بهتر است از دنبال کردن ادامه مطلب ناامید نشوید، چرا که بیشتر تغییرات جدیدترین اکشن کمرا GoPro مربوط به ویژگی‌های سخت افزاری و قابلیت‌های آن است.

بررسی بهبودهای اکشن کمرا گوپرو هیرو ۸ بلک

بهتر است در مدل جدید به دنبال تغییرات و بهبودهای اساسی در بخش فیلم برداری و عکاسی نباشید. اکشن کمرا گوپرو هیرو ۸ بلک همچنان در رزولوشن ۴K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه (حداکثر) فیلم برداری می‌کند. تنها پیشرفت در اینجا از نظر نرخ بیتی، افزایش به ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه (در ۴K) است. نرخ بیتی در هیرو ۷ بلک برابر ۷۸ مگابیت بر ثانیه بود. در تصویر زیر، رزولوشن و نرخ بیتی دو اکشن کمرا هیرو ۸ بلک و هیرو ۷ بلک مقایسه شده است.

مقایسه هیرو 8 بلک و هیرو 7 بلک

پس در دوربین ورزشی جدید، چه چیزی جدید است؟ در بخش عکاسی، حداکثر رزولوشن همچنان ۱۲ مگاپیکسل است، با این تفاوت که می‌توانید در همه حالت‌ها، از فرمت RAW استفاده کنید. حالت اچ دی آر بهبود یافته نرم افزار دوربین، SuperPhoto کاربر را بهینه‌سازی کرده و به وسیله کاهش میزان محوشدگی، جزئیات را در فریم افزایش می‌دهد. ویژگی جدید دیگر در قسمت تصویربرداری، امکان گرفتن یک LiveBurst و یک ویدیوی ۳ ثانیه‌ای یا انتخاب بهترین فریم از تصاویر متعدد ثبت شده پشت سر هم، است.

اکشن کمرا گوپرو هیرو 8 بلک

بهبود سیستم تثبیت‌کنندگی و میکروفون

در قسمت فیلم برداری، تغییرات قابل توجه دیگری نیز رویت می‌شود. میکروفون جلویی اکنون در محل جدیدی قرار گرفته که نتیجه آن، افزایش شفافیت صدا خواهد بود. اکشن کمرا GoPro HERO8 Black از یک حالت فیلم برداری منحصربه‌فرد به نام نایت لپس (Night Lapse) بهره می‌برد. همانطور که از نام این حالت پیداست، به منظور گرفتن ویدیوهای تایم لپس طی شب کاربرد دارد.

یک لنز دیجیتالی باریک‌، شبیه به لنز گوشی‌های هوشمند، برای اکشن کمرا جدید گوپرو طراحی شده است. کاربرد آن گرفتن عکس‌های کلوزآپ و پرتره است. اگر جزو کاربرانی هستید که سر و کله زدن با تنظیمات دوربین را دوست ندارید، می‌توانید از یک سری تنظیمات و پیکربندی‌ها که به صورت پیش‌فرض تعبیه شده‌اند استفاده کنید. همانند اکشن کمرا قبلی، می‌توان به وسیله صدور فرمان‌های صوتی، این تنظیمات و حالت‌های عکاسی را فعال‌سازی کرد. به عنوان نمونه، با گفتن جمله “GoPro, What Settings Should I Use For Biking” (گوپرو، از چه تنظیماتی باید برای دوچرخه‌سواری استفاده کنم؟)، مناسب‌ترین حالت و پیکربندی به این منظور فعال‌سازی می‌شود.

مشخصات اکشن کمرا گوپرو هیرو 8 بلک

در یک اکشن کمرا، در مقایسه با یک دوربین عادی، هیچ چیز به اندازه سیستم تثبیت‌کنندگی دارای اهمیت نیست. مهندسان GoPro ورژن دوم سیستم تثبیت‌کنندگی قدرتمند HyperSmooth را در گوپرو هیرو ۸ بلک به کار برده و یک حالت HyperSmooth Boost را نیز به نرم افزار آن اضافه کرده‌اند. اکشن کمرا جدید دارای سه سطح On ،High و Boost برای تثبیت‌کنندگی است. بالاترین تنظیمات مربوط به سطح Boost بوده و باید آن را در زمان داشتن بیشترین تحرک حین فیلم برداری انتخاب کرد.

در دوربین ورزشی جدید، از ورژن دوم TimeWarp استفاده شده است. مهمترین ویژگی نسخه جدید، افزوده شدن قابلیت تشخیص سرعت به شمار می‌رود. TimeWarp اکنون می‌تواند بر اساس میزان تحرک، نوع صحنه و میزان نور، سرعت را تنظیم کند. می‌توان سرعت افکت را برای فیلم برداری به صورت طبیعی کاهش داد و در زمان نیاز مجددا بالا برد.

اکشن کمرا گوپرو هیرو 8 بلک

لوازم جانبی ماژولار برای گوپرو هیرو ۸ بلک

همانطور که گفتیم، این دوربین ورزشی فاقد درگاه اچ دی ام آی است. به منظور تبدیل اکشن کمرا به ابزاری کوچک و سبک برای فیلم برداری، سازنده یک سری لوازم جانبی را به صورت ماژولار برای آن طراحی کرده است. در زمان عدم نیاز، می‌توان آن‌ها را از بدنه جدا کرد. در حال حال حاضر، سه ماژول Media Mod ،Light Mod و Display Mod موجود است. انتظار داریم به زودی ماژول‌های بیشتری ساخته شوند.

اکشن کمرا گوپرو هیرو 8 بلک

ماژول پایه، مدیا مود است. Media Mod دارای یک میکروفون شات گان کوچک بوده و دو پایه به منظور اتصال لوازم جانبی بیشتر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به وسیله استفاده از این ماژول، به یو اس بی نسخه C، درگاه اچ دی ام آی و درگاه جک صوتی ۳.۵ میلی‌متری دسترسی پیدا خواهید کرد.

اکشن کمرا گوپرو هیرو 8 بلک

دیسپلی مود را می‌توان پاسخی به اکشن کمرا دی‌جی‌ای اوزمو اكشن دانست. این دوربین DJI مجهز به یک نمایشگر ال سی دی کوچک با کاربردهای فراوان است. دیسپلی مود یک صفحه نمایش ال سی دی کوچک با اندازه ۱.۹۰ اینچ بوده و به مدیا مود متصل می‌شود. به عبارتی نمی‌توان بدون استفاده از مدیا مود از آن بهره برد. به همین دلیل آن را ماژول پایه عنوان کردیم.

اکشن کمرا گوپرو هیرو 8 بلک

کاربرد لایت مود را نیز می‌توان از روی نام آن حدس زد. این یک ال ای دی کوچک است و می‌توان آن را تا عمق ۱۰ متری آب همراه خود برد. متاسفانه امکان اتصال آن به مدیا مود وجود ندارد. همانطور که در تصویر بالا پیداست، Light Mod را باید پوشید یا به یک پایه گوپرو وصل کرد.

منبع: cinema5d

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی