تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن چیست و چرا امروز موشن گرافیک در دنیای تبلیغات بسیار محبوب شده است؟ پرسش پیرامون تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن یکی از سوالات متداول کاربران است که در این مطلب قصد داریم به آن پاسخ بدهیم.
موشن گرافیک چیست؟
موشن گرافیک یا همان طراحی گرافیک حرکت که از آن به عنوان گرافیک متحرک نیز یاد میکنند یکی از اعضای خانواده بزرگتر طراحی گرافیکی است که درون آن اعمال متداول مورد استفاده درون طراحی گرافیک، درون یک محیط فیلم سازی مورد استفاده قرار میگیرد. به این ترتیب به وسیله استفاده از تکنیک های سینمایی همچون جان بخشی به اشیا، یک ویدیوی خاص که در بیشتر مواقع کاربرد تبلیغاتی دارد ایجاد میشود. اما تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن به طور دقیق چیست؟
در واقع درون موشن گرافیک از انیمیشن استفاده میکنیم. در این نوع طراحی گرافیکی، ویدیوهای کوتاهی با اهداف تبلیغاتی ایجاد میشود. یکی از دلایل اصرار به کوتاه بودن آن که یکی دیگر از اصلی ترین تفاوت های موشن گرافیک و انیمیشن محسوب میشود، تلاش برای بارگذاری موشن گرافیک بر روی شبکه های اجتماعی به منظور توسعه فراگیر است. درون شبکه های اجتماعی نمیتوان ویدیوهای طولانی قرار داد، به همین دلیل انیمیشن های عادی به منظور تبلیغ در این محیط ها کارساز نیستند.
اصلی ترین کلید در موشن گرافیک
در موشن گرافیک همانطور که از اسم آن پیداست، حرکت اشیا اهمیت فوقالعادهای دارد، به همین دلیل یکی از جذاب ترین کاربردهای انیمیشن در دنیای تبلیغات محسوب میشود. بعد از آن باید به اهمیت صدا اشاره کنیم که سبب افزایش جذابیت ویدیوهای این چنینی برای مخاطبان میشود. همین جذابیت سبب شده امروز شرکت ها و اشخاص زیادی به منظور تبلیغات، به جای دنبال روی از روش های سنتی، به تولید موشن گرافیک روی بیاورند.
تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن
اما نباید درباره تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن زیاد حساس شد، چرا که به نظر بسیاری از بزرگان دنیای طراحی گرافیک، به سختی میتوان خط جداکننده واضحی بین رشته های و زمینه های مختلف ترسیم کرد. به همین دلیل نمیتوان و نباید درباره تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن به طور دقیق صحبت کرد. با این حال میتوان از نام موشن گرافیک نتیجه گرفت نوعی انیمیشن است که بر روی حرکت اشیای مختلف و پویایی عناصر داخل ویدیو تاکید بسیار زیادی دارد.
جالب است بدانید چالش برانگیز بودن تفهیم تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن یک مقوله جهانی است، به طوری که در سایر نقاط دنیا نیز هنوز یک تعریف کاملا دقیق و مشخص برای گرافیک متحرک ارائه نشده است. طبق یک تعریف تخصصی، درون موشن گرافیک با استفاده از ترکیب کردن خط های بسیار ساده و یا در برخی مواقع پیچیده، حجم ها و شکل هایی جدید ظاهر میشوند. وارد شدن صدا به این تحرکات سبب افزایش جذابیت محتوا شده و کاربر را به خود جذب میکند.
فراموش نکنید تاکید بر روی وجود صدا در موشن گرافیک در حالی اتفاق میافتد که در برخی انیمیشن ها هیچ صدایی وجود ندارد. شاید از این مورد نیز بتوان به عنوان یکی دیگر از تفاوت های انیمیشن و موشن گرافیک یاد کرد.
شرکت ما مفتخر است تا امروز بسته به سفارش مشتریان، موشن گرافیک های زیادی تولید کرده که همگی در اهداف تبلیغاتی موفق ظاهر شدهاند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تا بعد از بررسی نیازهای تبلیغاتی شما، پروژهای درخور برایتان تعریف شود.
نظری دهید