ساخت فیلم صنعتی از جمله متداول ترین روش هایی است که شرکت ها برای معرفی خود به مخاطبان بیشتر مورد استفاده قرار میدهند. نخستین قدم برای گسترش کسب و کار خود، افزایش دایره مشتریان و مخاطبان است، به همین دلیل وقتی تعداد کمی با مجموعه شما آشنایی دارند، نمیتوانید انتظار بهره وری زیاد داشته باشید. اما با بهره گرفتن از روش های جواب پس داده همچون ساخت فیلم صنعتی از افزایش بازدهی مطمئنن خواهید بود.
مزایای ساخت فیلم صنعتی
در ساخت فیلم صنعتی تلاش میشود در قالب یک محتوای ویدیویی، مجموعه شما به بهترین وجه ممکن به مخاطب معرفی شود. برخی تصور میکنند ساخت فیلم صنعتی تنها برای کارخانه های بزرگ که دارای تعداد زیادی بخش مختلف بوده و شمار کارگران و کارمندان آنها از چند صد نفر میگذرد مناسب است، در حالی که چنین عقیدهای صحیح نیست. هر مجموعه و شرکت بدون در نظر گرفتن اندازه جغرافیایی و تعداد افراد فعال در آن میتواند اقدام به ساخت فیلم صنعتی کرده و سپس آن را در پهنه اینترنت منتشر و یا در تلویزیون منتشر کند.
حین ساخت فیلم صنعتی تاکید زیادی به افزایش صمیمیت مخاطب با مجموعه وجود دارد. در حالت عادی، مشتری تنها اسمی از شما شنیده و به زمینه فعالیتتان آگاهی دارد، اما همچنان با آن احساس غریبی میکند، به همین دلیل برای دریافت سرویس از آن و یا خرید محصولاتش تردید دارد. اما بعد از ساخت فیلم صنعتی و نمایش آن به مخاطب، نه تنها وی را با جزییات مجموعه خود، بلکه با گروه و افرادی که پشت تولید محصولات و یا ارائه خدمات قرار دارند نیز آشنا میکنید. به این ترتیب مخاطب خودش را عضوی از شما تلقی کرده و با اطمینان بیشتری به سمتتان میآید.
به همین دلیل یکی از بخش هایی که اغلب حین ساخت فیلم صنعتی رعایت میشود، معرفی کارکنان به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم و نمایش بخش هایی از صحبت های افراد کلیدی همچون مدیر عامل است. وقتی رییس یک مجموعه با مخاطبان خود صحبت کرده و از ارزشی که برای آنها قائل است صحبت میکند، خواه ناخواه تاثیر جذب کنندهای بر روی مشتری میگذارد. نیازی به صحبت با تک تک کارکنان در ساخت فیلم صنعتی نیست، بلکه نمایش بخش هایی از مجموعه که نشان دهنده گرما و صمیمیت بین آنها است برای مخاطبان کفایت می کند.
روش ساخت فیلم صنعتی
در حالت کلی ساخت فیلم صنعتی هیچ محدودیتی نداشته و هر مجموعه میتواند اقدام به انجام این کار کند، اما نحوه پیاده سازی و انجام پروژه با نوع و گستره فعالیت ارتباط مستقیم دارد. به عنوان نمونه هلی شات و یا همان فیلم برداری با استفاده از پهپادها تنها برای کارخانه های بزرگ که از چند بخش تشکیل شدهاند مناسب است، اما برای شرکتی که تنها به دفتری محدود در یک ساختمان اداری محدود میشود، نمیتوان ایدهای به منظور استفاده اس پهپادها پیاده کرد.
تیم ما با توجه به سابقه کاری کسب کرده بعد از تولید گسترهای از تیزرهای تبلیغاتی و فیلم های صنعتی، امروز با تکیه بر تجربه خود قادر است با توجه به هدف شما از ساخت فیلم صنعتی و در نظر گرفتن شرایط محیطی، ایدهای نو و عملی به منظور انجام این کار ارائه کند. بعد از ساخت فیلم صنعتی فایل آن در اختیار شما قرار خواهد گرفت و دستتان برای استفاده از آن کاملا باز است.
برخلاف دیگر انواع محتوا که در دنیای دیجیتال و الکترونیک تنها در گسترهای محدود میتوان آنها را منتشر کرد، ویدیو این خاصیت را دارد که نه تنها در اینترنت، بلکه در تلویزیون به عنوان رسانه ملی نیز پخش شود. پربازدیدترین وب سایت های دنیا و ایران و همچون یوتیوب و آپارات کاملا متکی بر فایل های ویدیویی هستند، به همین دلیل بعد از ساخت فیلم صنعتی ، دستتان برای استفاده از آن کاملا باز است.
فرآیند ساخت فیلم صنعتی بر اساس زمینه کاری شما و هدفی که از انجام این کار دارید منحصربهفرد خواهد بود. این موضوع یکی از مزیت های تیزرهای تبلیغاتی محسوب میشود، چرا که دست سازنده برای نمایش خلاقیت خود و تولید محتوای تبلیغاتی و متفاوت از نمونه های مشابه بیشتر باز است، اما در تبلیغات متنی و یا تصویری کمتر میتوان ایده های نو ارائه کرد.
بعد از ساخت فیلم صنعتی ، در صورت تمایل به صرف هزینه دو مورد پیش پایتان قرار دارد. تلویزیون و وب سایت ها نخستین مکان هایی هستند که کسب و کارها از آنها برای شناساندن خود به مشتریان کمک میگیرند. امروز تبلیغاتی بنری درون وب سایت ها نه تنها هزینه بسیار کمتری دارد، بلکه با توجه به افزایش تمایل کاربران به حضور در اینترنت به جای تماشای تلویزیون، بازدهی بیشتری نیز خواهد داشت.
از طرفی دیگر، در تبلیغاتی بنری دستتان برای انتخاب مخاطب هایی که قرار است تیزر شما را تماشا کنند باز است. به عنوان نمونه اگر یک فروشگاه گوشی آنلاین دارید، توصیه میشود آن را در وب سایت هایی که در زمینه انتشار اخبار تکنولوژی و فناوری فعالیت دارند قرار بدهید، چون مخاطب های آنها دقیقا مخاطب های وب سایت شما هستند. اما در تلویزیون گسترهای از افراد با سن ها و سلیقه های مختلف وجود داشته و تنها تعداد کمی از آنها جذب ویدیوی تبلیغاتی شما میشوند.
خوشبختانه تنها راه انتشار تیزر بعد از اتمام ساخت فیلم صنعتی تلویزیون و وب نیست. شبکه های اجتماعی مکان دیگری هستند که برای حضور شما بسیار مناسب تلقی میشوند. نه تنها فعالیت در آنها کاملا رایگان است، بلکه در صورت فعالیت صحیح حتی میتوانید بازدهی بیشتری از آنها دریافت خواهید کرد. در ایران، تلگرام و اینستاگرام بهترین بازخورد را برای کسب و کارها دارند، به همین دلیل توصیه میکنیم بعد از ساخت فیلم صنعتی سرمایه گذاری ویژهای بر روی این دو رسانه اجتماعی داشته باشید.
به عنوان نمونه با ساخت یک صفحه اینستاگرامی و یا راه اندازی یک کانال تلگرامی و سپس جذب مخاطب به روش های مختلف، میتوانید ویدیوی خود را بر روی آنها قرار داده و سپس مخاطب های بیشتری را به تماشای آن دعوت کنید. در اینجا نیز میتوانید با صرف هزینه، از صفحه ها و کانال های دارای مخاطب زیاد درخواست کنید در انتشار تیزر تبلیغاتی ساخته شده به شما کمک کنند.
نظری دهید