تیزر یا فیلم صنعتی جزو مهمترین شاخه های صنعت فیلم محسوب شده و طی سال های اخیر روز به روز به اهمیت آن افزوده شده است. اما به طور دقیق منظور از فیلم صنعتی چیست؟ آیا شما نیز میتوانید برای بهبود کسب و کار خود از این نوع فیلم استفاده کنید؟ در ادامه بیشتر با فیلم صنعتی و مخاطبان آن آشنا میشویم.
فیلم چیست؟
فیلم به طور کلی مجموعهای از تصاویر است که پشت سر هم ثبت شده و به صورت پیوسته نمایش داده میشوند. در واقع عمل فیلم برداری چیزی جز ثبت هزاران و یا شاید صدها هزار فریم و عکس به صورت پیاپی نیست. یک ویدیو یا فیلم میتواند دارای صدا و یا بدون صدا باشد. این توالی سبب میشود بتوان داستانی را روایت کرد و یا محتوایی را به صورت بصری به مخاطب رساند، کاری که با نمایش یک یا چند عکس به هیچ عنوان ممکن نیست.
درباره فیلم صنعتی
اما در فیلم صنعتی که شاخهای از صنعتی بزرگ با عنوان فیلم و سینما است، «صنعت» مخاطب اصلی محسوب میشود. يك فيلم صنعتي، لزوما تیزر تبلیغاتی پیرامون یک محصول نیست، بلکه نگاه یک پدید آورنده اثر هنری به یک تولید و یا شیئی که نتیجه صنعتی خاص است را روایت میکند.
ممکن است با نگاه به حاصل یک صنعت به صورت مستقیم، به ارزش آن پی نبرید، چرا که از فعالیت های ختم شده به تولید آن بیخبر هستید. اما در فیلم صنعتی با تمامی شگفتی ها، نوآوری ها، تلاش ها و برنامه هایی که پشت تولیدی صنعتی قرار دارند آشنا شده و به چیزهایی که اغلب مردم درباره محصولی خاص نمیدانند پی میبرید. صنعت به این ترتیب خود را به نمایش گذاشته و ارزش آن مشخص میشود.
فیلم صنعتی به بیان عامیانه
فیلم صنعتی و تبلیغاتی به زبان ساده، درست کردن فیلمی درباره یک کسب و کار است. حال این کسب و کار میتواند بسیار کوچک و در حد یک فروشگاه باشد و یا این که جزییات یک کارخانه صنعتی بسیار بزرگ و بخش های مختلف آن را به تصویر بکشد. در چنین فیلمی جزییات کار شما که به صورت عادی از مردم پنهان است نمایش داده میشود.
اما همانند یک فیلم عادی، نحوه تاثیرگذاری فیلم صنعتی نیز متفاوت است و در این بین بیشترین تاثیر بر گردن سازنده قرار دارد. ممکن است یک فیلم نامه، در صورت ساخته شدن توسط کارگردانی خاص راهی برترین جشنواره ها شود، اما زیر دست کارگردانی دیگر، بدترین شرایط ممکن را در گیشه های سینما تجربه کند. مجموعه ما مفتخر است به لطف تجربه خود بعد از ساخت تعداد زیادی ویدیوی صنعتی و تیزر تبلیغاتی، تاکنون رضایت بسیاری از کسب و کارها را به دست آورده و فیلم هایی تاثیرگذار و جذاب برایشان تولید کرده است.
نباید فراموش کرد اهمیت کارگردانی در فیلم صنعتی بیشتر از فیلم عادی است. یک فیلم سینمایی در صورت عدم جذب مخاطب، تنها سرمایه صرف شده را به باد میدهد، اما اگر ویدیوی ساخته شده از یک صنعت تاثیر منفی بر روی بیننده بگذارد، نه تنها بر روی کسب و کار تاثیر مثبت و سازنده نخواهد داشت، بلکه با تغییر نگاه تعداد زیادی از افراد نسبت به آن، کسب و کار مذکور را شدیدا رو به سمت منفی به حرکت در میآورد.
تیم کاری ما برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی، پیش از هر گونه اقدام ابتدا تلاش میکند با جزییات مجموعه شما آشنا شده و زیر و بم های آن را یاد بگیرد، به همین دلیل خطایی سهوی در فیلم صنعتی تولید شده رخ نخواهد داد.
به عنوان نمونه یک شرکت تولید کننده مواد غذایی، تمامی مراحل تولید محصولی خاص را در فیلم صنعتی نمایش میدهد. مشتری تا پیش از آن ارزش محصولی که همیشه در حال استفاده بود را نمیدانست، اما با دیدن تک تک مراحل ساخت شامل انتقال مواد اولیه، دستگاه های گران قیمت و تمام خودکار استفاده شده، تعدد کارگران خط تولید، وجود افرادی برای تست محصول به منظور اطمینان از سلامت آن و در نهایت بستهبندی و مراحل نهایی، احترام بیشتری برای محصول قائل میشود.
هدف اصلی یک شرکت از ساخت فیلم صنعتی نمایش نقاط قوت خود است، به طوری که به کسب احترام از سوی کاربر ختم میشود. کاربری که نمیداند برای ساخته شدن محصولی که در حال استفاده از آن است چقدر زمان، هزینه، منابع و از مهمتر انرژی صرف شده و چه تعداد نیروی کار درگیرش شدهاند، به طور ناخودآگاه ارزشی برای آن قائل نمیشود، اما با اطلاع از زحماتی که به پای آن ریخته شده، نه تنها به محصول، بلکه به برند شما احترام خواهد گذاشت. نتیجه این اتفاق، تبدیل شدن آن به یک مشتری دائمی برای شما است. تنها راه تاثیرگذاری بر مشتری به این شیوه ساخت فیلم صنعتی است.
فراموش نکنید همه چیز به عهده سازنده و کارگردان نیست و شما نیز مسئولیت بسیار مهمی در این امر دارید. اگر اطلاعات کامل در اختیار سازنده قرار نداده و به طور دقیق مقصود اصلی خود از ساخت فیلم صنعتی را اعلام نکنید، ممکن است نتیجه نهایی آن چیزی که متصور شده بودید نباشد. به همین دلیل باید همکاری نزدیکی با مجموعه سازنده اثر داشته باشد.
همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، عکس نمیتواند منتقلکننده احساسات باشد و یا داستانی را روایت کند. به همین دلیل تاثیر فیلم صنعتی هزاران برابر از تبلیغات بیلبوردی بیشتر است. حتی یک ویدیوی کوتاه میتواند به لطف استفاده از افکت های ویژه تاثیر زیادی بر روی رشد کسب و کار شما داشته باشد، در حالی که برای رسیدن به نتیجهای مشابه شاید مجبور به ساخت هزاران عکس تبلیغاتی و قرار دادن آن در صدها نقطه جغرافیایی باشید.
امروز به لطف گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی و مخصوصا پیام رسان های موبایل همچون تلگرام و اینستاگرام ویدیوها به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن دست به دست میشوند و این موضوع میتواند شدیدا به نفع شما باشد. یعنی بعد از ساخت فیلم صنعتی پیرامون مجموعه خود، آن را در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتالی گسترش داده و افراد بیشتری را تبدیل به مشتریان خود کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تعرفه ساخت فیلم صنعتی به منوی سایت مراجعه و یا برای مشاوره با ما تماس بگیرید. بیشک بعد از دریافت مشاوره های تخصصی و آشنا شدن با جزییات ساخت اثر شما، بهتر میتوانید تصمیم بگیرید.
نظری دهید