آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی
استفاده از ویدیو در اینترنت به میزان زیادی افزایش پیدا کرده است، چرا که پهنای باند اینترنت کاربران امروز بیش از هر زمان دیگری بوده و نیازی به انتظار برای بارگذاری ویدیو نیست. به همین دلیل شرکتها و مجموعههای بیشتری روز به روز به استفاده از ویدیوها و تبزرهای تبلیغاتی روی میآورند. در این مطلب به وسیله آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با پیش نیازهای انجام این کار آشنا خواهیم شد.
استفاده از تیزر تبلیغاتی در مقایسه با دیگر انواع تبلیغات مزایای زیادی دارد. همانطور که بارها به آن اشاره کردهایم، یک ویدیوی هر چند کوتاه، بهتر از هزاران عکس و دهها هزار خط متن منظورتان را به مخاطب منتقل میکند. از طرفی دیگر یک ویدیو را در همه جا میتوان استفاده کرد. به عنوان نمونه میتوانید بعد از سفارش یک تبلیغ تلویزیونی، آن را در وب سایتهای پربازدید نیز قرار داده و یا به وسیله سرمایهگذاری، در سرتاسر شبکههای اجتماعی پخش کرد.
آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی
فراموش نکنید برخلاف تبلیغاتی بنری و متنی عادی که پروژه آن توسط هر فردی میتواند اجرایی شود، به منظور ایجاد تیزر تبلیغاتی قطعا نیازمند همکاری با یک فرد خبره در این کار خواهید بود. با سر زدن به پروژههای انجام شده توسط تیم ما متوجه خواهید شد شرکتهای بزرگ و کوچک زیادی تا امروز به این مجموعه اعتماد کرده و پروژههایشان را به ما سپردهاند. شما نیز میتوانید یکی از آنها باشید. با این حال در ادامه به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی خواهیم پرداخت. شاید فردی قصد دارد وارد این عرصه شده و بتواند از این مطلب به عنوان سکوی پرش استفاده کند.
ایدهپردازی
برای ساخت یک ویدیوی جذاب و مخاطبپسند، باید یک ایده خلاقانه داشته باشید. در صورت خستهکننده، روتین و تکراری بودن درون مایه ویدیو، کاربر جذب آن نشده و حتی ممکن است تاثیر منفی بر روی دید وی نسبت به برند، مجموعه و یا محصولی که در پی تبلیغ آن هستیم بگذارد.
اگرچه کپی کردن و تقلید از ایدههای دیگر تیزرها به طور کامل مردود بوده و هرگز توصیه نمیشود، اما یکی از راهها، ایجاد الگو و روش خود بعد از الهامگیری از دیگر روشها است. فراموش نکنید منظور از کپیبرداری، دنبال کردن مو به موی یک راهکار پیاده شده توسط دیگران است، اما منظور از الهامگیری، برداشت نکتههای مثبت روشهای سایرین و بهبود آن به شیوه خود است. هر چه نمونههای مشاهده شده بیشتر باشد، بهتر میتوانید از طریق ترکیب برداشتهای مثبت، ایدههای نو و خلاقانه ارائه کنید. فراموش نکنید هر ذهنی برای ایدهپردازی، نیاز به یک جرقه دارد، پس در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی الهامگیری از دیگران مطرود نیست.
تدوین حرفهای
سازنده تیزرهای تبلیغاتی، باید بیش از روشهای فیلم برداری، در تدوین، ویرایش و استفاده از نرم افزارهای ادیت ویدیو خبره باشد. اگر کل مهلت فیلم برداری به عنوان نمونه ۳ روز طول بکشد، شاید تدوین فریمهای گرفته شده بیش از ۱۰ روز کار مستمر بخواهد! به همین دلیل حین آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی باید توجه ویژهای به یادگیری نرم افزارهای تدوین داشته باشید.
ممکن است ویدیوها حرفهای و با در نظر گرفتن زاویه صحیح و دیگر نکات فنی ضبط شده باشند، اما تدوین و ویرایش نامناسب آنها سبب شود پروژه نهایی با شکست مواجه شود. از طرفی دیگر ویرایش، نیازمند خلاقیت و ایدهپردازی بوده و بیش از آن به تجربه نیازمند است. به همین دلیل توصیه میکنیم حداقل در صورت اصرار به فیلم برداری توسط خود به منظور ساخت تیزر، کار ویرایش را به یک ادیتور حرفهای بسپارید، البته اگر موفق شوید یک ویرایشگر خبره را به سر و کله زدن با فریمهای ضبط شده به صورت غیر حرفهای و مبتدی خود راضی کنید!
توجه به طول ویدیو
نکته بسیار مهم دیگر که در این آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی باید به آن اشاره کنیم، رعایت اندازه ویدیو است. همانند زمان استفاده از تبلیغاتی متنی، باید تا جای ممکن تیزر را نیز کوتاه نگه داریم. متاسفانه کاربرانی امروز بیحوصله هستند و ویدیوی شما باید بسیار جذاب و خاص باشد تا بلکه آن را تا انتها تماشا کنند. البته یک تیزر باید به منظور انتقال نظر سازنده به مخاطب، دارای زمان مشخصی باشد و کوتاه کردن بیش از حد آن، تاثیر منفی خواهد داشت.
استفاده از یک صدای دلنواز
خبره شدن در امر ساخت ویدیوهای حرفهای به منظور بازاریابی، نیازمند شرکت در چند دوره آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی حرفهای، پشت کار و تلاش فراوان است، اما یک صدای زیبا خداداد و ذاتی محسوب میشود!
به همین دلیل توصیه میکنیم در صورت عادی بودن پروژه، از یک دوست نزدیک خود که صدای جذابی دارد دعوت به همکاری کنید. در غیر این صورت به وسیله مکاتبه، از معروفترین صدا پیشگان ایرانی به منظور صداگذاری تیزر تبلیغاتی خود کمک بگیرید. یک صدای زیبا میتواند فاکتور جذابیت تیزر را یک تنه برآورده کرده و کاربر را به تماشای آن تا انتها تشویق کند.
آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی را زیر نظر فردی حرفهای بگذرانید
اگر هدف شما از دنبال کردن آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی ایجاد یک ویدیو برای خودتان است، در حال اتلاف وقت به بهترین وجه ممکن هستید، چرا که باید ماهها زمان صرف کرده و در نهایت یک ویدیوی سطح پایین در اختیار داشته باشید! اگر هدف اصلیتان فعالیت در زمینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی نیست، بهتر است بر روی زمینه کاری خود متمرکز بوده و کار را به یک فرد خبره بسپارید.
نظری دهید