وب سایت آموزش موشن گرافیک

۱۲ وب سایت آموزش موشن گرافیک به صورت آنلاین و رایگان

آموزش موشن گرافیک رایگان و آنلاین کارایی و صرفه بیشتری دارد. اکنون با بهترین وب سایت های آموزش موشن گرافیک در افتر افکت و دیگر نرم افزارها آشنا خواهیم شد.

ساخت موشن گرافیک جزو روش‌های پرطرفدار برای تبلیغ است. در مطلب ساخت انیمیشن تبلیغاتی به بررسی کامل مزایای آن در مقایسه با ساخت تیزر تبلیغاتی پرداختیم. در این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی وب سایت آموزش موشن گرافیک به صورت آنلاین و بدون نیاز به پرداخت هزینه آشنا کنیم.

اگر پیشتر در این رابطه آموزش‌هایی دیده و اکنون به دنبال برنامه‌ها و ابزارهایی حرفه‌ای به منظور اجرای پروژه‌های واقعی هستید، حتما مطلب نرم افزارهای موشن گرافیک را مطالعه کنید. در این مطلب بهترین اپلیکیشن‌ها به منظور ساخت محتواهای انیمیشنی حرفه‌ای معرفی شده‌اند. بعد از آموزش دیدن از طریق وب سایت‌های معرفی شده در مقاله کنونی نیز می‌توانید از اپلیکیشن‌های نام برده استفاده کنید.

وب سایت آموزش موشن گرافیک

یادگیری ساخت موشن گرافیک، علاوه بر کسب درآمد، یک تفریح جذاب است! می‌توانید به وسیله ساخت انیمیشن‌هایی جذاب و سپس اشتراک‌گذاری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام، مخاطبان زیادی به دست بیاورید. این روش به صورت غیر مستقیم سبب درآمدزایی خواهد شد. در ادامه بهترین وب سایت های آموزش موشن گرافیک را معرفی خواهیم کرد. با کلیک روی هر عنوان، به آن وب سایت ارسال می‌شوید.

Video Copilot

وب سایت آموزش موشن گرافیک

وب سایت Video Copilot یک منبع مشترک برای تازه وارد‌ها و همچنین افراد حرفه‌ای است. آندرو کریمر (Andrew Kramer) به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین متخصصان دنیا در حوزه انیمیشن، این آموزش‌ها را ایجاد کرده و به همین دلیل می‌توانید به طور کامل روی آن‌ها حساب کنید؛ آقای آندرو کیمر، موشن گرافیک را در حدی که در پروژه‌های هالیوود مورد استفاده قرار می‌گیرد، به شما آموزش خواهد داد!

Greyscalegorilla

وب سایت آموزش موشن گرافیک

مزیت این وب سایت آموزش موشن گرافیک در مقایسه با گزینه قبل، آموزش پله به پله و قدم به قدم است، به طوری که افراد تازه‌کار بهتر می‌توانند مرحله به مرحله پیش بروند. به کمک آموزش‌های این وب سایت به درک خوبی درباره موشن گرافیک و در کل مفاهیم دنیای انیمیشن دست پیدا خواهید کرد. به همین دلیل محتوای آن صرفا منوط به آموزش کلیک روی دکمه‌ای به منظور دستیابی به افکتی مشخص یا انجام دادن کاری خاص، نیست. فراموش نکنید مناسب بودن این وب سایت برای کاربران تازه‌کار، به معنی نامناسب بودن آن برای کاربران حرفه‌ای و به دنبال تجربه بیشتر نیست.

Mograph

وب سایت آموزش موشن گرافیک

وب سایت Mograph در واقع جامعه‌ای مخصوص طراحان موشن گرافیک محسوب می‌شود. اگر قصد دارید در این حوزه فعالیت کنید، باید رفت و آمد بیشتری در این جوامع داشته باشید. در Mograph علاوه بر وجود قسمتی مجزا به منظور آموزش، قسمت‌هایی به منظور طرح محتواهای متنی، تصویری و مخصوصا ویدیویی در زمینه موشن گرافیک ایجاد شده است. به عنوان نمونه باید به وجود قسمتی مخصوص مشاغل موجود در این حوزه، معرفی منابع و ابزار، پروژه‌های تمام شده بقیه کاربران برای الگوگیری و مخصوصا قسمتی برای مطرح کردن سوالات و دریافت پاسخ از متخصصان اشاره کرد.

Lesterbanks

وب سایت آموزش موشن گرافیک

در مقایسه با چند وب سایت آموزش موشن گرافیک که تاکنون معرفی کردیم، Lesterbanks از نظر گستردگی دارای وضعیت بهتری است، به طوری که آموزش‌هایش را در قالب پست‌هایی مجزا به صورت مستمر منتشر می‌کند. با مراجعه به آرشیو وب سایت، با بی‌شمار آموزش رو به رو خواهید شد. این آموزش‌ها درباره نحوه کار با نرم افزارهایی همچون افتر افکتس (After Effects)، بلندر (Blender)، سینما ۴ دی (Cinema 4D) موکا (Mocha)، مایا (Maya) و سایر ابزارها و برنامه‌ها است.

Motionworks

وب سایت آموزش موشن گرافیک

وب سایت Motionworks محتواهایی بسیار باکیفیت در قالب آموزش نرم افزارهای افتر افکتس و سینما ۴D در اختیارتان قرار داده و شما را به وارد شدن به مراحلی جدید در حوزه کاری خود تشویق می‌کند. به عبارتی در این وب سایت، در هر آموزش، با یک چالش جدید رو به رو شده و در مسیر برطرف کردن آن، مطالب جدیدی یاد خواهید گرفت. به جرات می‌توان گفت با جویدن همه مطالب این وب سایت آموزش موشن گرافیک در این زمینه استاد خواهید شد.

Mamoworld

وب سایت آموزش موشن گرافیک

در وب سایت Mamoworld نیز آموزش‌ها به صورت مرحله به مرحله ارائه می‌شوند. به همین دلیل برای شروع، گزینه‌ای مناسب‌تر به نظر می‌رسد. با ورود به وب سایت، دسته‌بندی‌ها و نام نرم افزارهای مختلف را خواهید دید. با کلیک روی هر مورد، به محتواهای مربوط به آن دست پیدا می‌کنید. این وب سایت، آموزش‌هایی در قالب اپلیکیشن‌های مختلف مخصوصا افتر افکتس ارائه می‌کند.

Creativedojo

وب سایت آموزش موشن گرافیک

در این وب سایت آموزش موشن گرافیک به ساعت‌ها ویدیو دسترسی داشته و می‌توانید با چرخه تولید یک محتوای انیمیشنی، از ابتدا تا انتها، آشنا شوید. همه محتواهای این وب سایت پیرامون دو نرم افزار سینما ۴D و افکتر افکتس تولید می‌شوند. در صورتی که برای ساخت موشن گرافیک از یک یا هر دو برنامه نام برده استفاده می‌کنید، باید به صورت مستمر به Creativedojo سر بزنید.

Brograph

وب سایت آموزش موشن گرافیک

Brograph به طور ویژه و منحصربه‌فرد یک وب سایت آموزش موشن گرافیک نیست، اما بخش قابل توجهی از کل محتواهایش به این زمینه اختصاصی پیدا کرده است. بیشتر مطالب آموزشی در اینجا مربوط به نرم افزار سینما ۴D است، اما برای دو برنامه افتر افکتس و نوک (Nuke) نیز آموزش‌هایی ارزشمند ارائه کرده است. وب سایت Brograph تنها منحصر به آموزش‌های ویدیویی نیست و اخبار و یک سری پادکست نیز برای کاربران منتشر می‌شود.

Rocketstock

وب سایت آموزش موشن گرافیک

وبلاگ Rocketstock منبعی ارزشمند بوده و به طور مستمر، نکاتی مهم و بر گرفته از تجربه را به کاربران افتر افکتس و همچنین فعالان عرصه طراحی و ویرایش ویدیو یادآور می‌شود. مطالب تولید شده در این وب سایت منحصربه‌فرد بوده و با وجود کم تعداد بودن در مقایسه با چند وب سایت آموزش موشن گرافیک دیگر، از نظر کیفیت در سطحی بالا قرار می‌گیرند. در صورتی که از طریق وب سایت‌های بالا، کار با برنامه‌های مختلف نظیر افتر افکتس را یاد گرفته باشید، با مطالعه مطالب وبلاگ Rocketstock سرعت رشد خود را به شدت افزایش خواهید داد.

MT Mograph

وب سایت آموزش موشن گرافیک

اغلب محتواهای این وب سایت آموزش موشن گرافیک به نرم افزار افتر افکتس تعلق دارند. آموزش‌ها به صورت کوتاه و موضوعی ارائه شده و به همین دلیل قابل فهم هستند. به این ترتیب حتی افرادی که به تسلط کافی در این برنامه دست پیدا نکرده‌اند، می‌توانند به مرور زمان با تکنیک‌هایی جدید آشنا شده و دایره معلومات خود را بیشتر کنند.

Evan Abrams

وب سایت آموزش موشن گرافیک

در وب سایت Evan Abrams نیز آموزش‌هایی درباره چگونگی استفاده از نرم افزار افتر افکتس ارائه می‌شوند. آقای ایوان آبرامز با تکیه بر تجربه خود، آموزش‌هایی را تهیه کرده و به صورت رایگان در اختیار همه قرار داده است. ایوان آبرامز مطالب را با لحنی ساده و قابل فهم برای همه بیان می‌کند.

Sternfx

وب سایت آموزش موشن گرافیک

اران استرن (Eran Stern) یکی از متخصص‌ترین افراد در نرم افزارهای شرکت ادوبی به شمار می‌رود. یکی از حوزه‌های تخصص وی، کار با نرم افزار افتر افکتس به منظور ساخت موشن گرافیک است. آموزش‌های او در یوتیوب درباره برنامه‌های مختلف، میلیون‌ها مرتبه دیده شده و کاربران زیادی در زمان نیاز به یادگیری موضوعی خاص، ابتدا به دنبال آموزشی از سوی اران استرن می‌گردند. آموزش‌های این فرد در وب سایت‌های متعددی همچون Lynda ،CreativeCOW ،Adobe و Artbeats به فروش می‌رسند.

منبع: buzzworksanimation

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی