تیزر فیلم های جشنواره فجر

تیزر فیلم های جشنواره فجر سال ۱۳۹۸

تیزر فیلم های جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ در حال انتشار هستند. اکنون نگاهی به تیزر و تریلر تبلیغاتی فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر خواهید داشت.

جشنواره فیلم فجر را باید مهمترین رویداد سینمای ایران دانست، به طوری که از سال ۱۳۶۱ تاکنون، به صورت سالانه و در بهمن ماه برگزار می‌شود. در سال ۱۳۹۸ شاهد برگزاری سی و هشتمین سری از این جشنواره خواهیم بود. طبیعی است فیلم‌سازان، به وسیله انتشار تیزر فیلم های جشنواره فجر قبل از شروع نمایش آن‌ها در پی جذب مخاطب بیشتر باشند. در این مطلب تیزرهای منتشر شده از فیلم های جشنواره فجر سال جاری را تماشا خواهیم کرد. اگر تفاوت تیزر و تریلر را نمی‌دانید، در مطلبی جداگانه به مقایسه آن‌ها پرداختیم.

جشنواره فیلم فجر به دست بنیاد سینمایی فارابی و با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار می‌شود. بد نیست بدانید تا سال ۱۳۷۴، این جشنواره منحصر به فیلم‌های داخلی بود، اما از این سال تاکنون، در کنار سینمای ایران، قسمتی نیز تحت عنوان سینمای بین‌الملل ایجاد شده و در آن به بررسی فیلم‌هایی از سراسر دنیا پرداخته می‌شود.

فیلم‌سازانی که در پی شرکت در این جشنواره هستند، اقدام به ساخت تیزر تبلیغاتی فیلم خود قبل از پخش آن روی پرده سینما می‌کنند. در این مطلب نیز تیزر فیلم های جشنواره فجر سال را قرار خواهیم دید. متاسفانه کارگردانان امروزی، برای تنوع، هنوز به ساخت تیزر با گوشی هوشمند رو نیاورده‌اند، در حالی که نگاهی به آثاری از برخی مستندسازان و کارگردانان بزرگ دنیا، ظرفیت و کاربرد بسیار بالای دوربین‌های موبایل در صنعت سینما را نشان می‌دهند.

سیمرغ بلورین نام جایزه‌ای است که به برندگان جشنواره فیلم فجر در قسمت‌های مختلف اهدا می‌شود. این جایزه به بالاترین سطح در هر بخش و رده اختصاص یافته و هدایای دیگری نیز وجود دارد؛ دیپلم افتخار و لوح زرین از دیگر جوایز جشنواره فیلم فجر محسوب می‌شوند.

بخش سینمای ایران جشنواره، به پنج قسمت سودای سیمرغ (مسابقه سینمای ایران)، نگاه نو (فیلم‌های اول)، سینما حقیقت (آثار مستند سینمایی)، هنر و تجربه (تجربه اول) و انیمیشن تقسیم می‌شود. انیمیشن جدیدترین دسته‌بندی بوده و از سال ۱۳۹۴ به این فهرست اضافه شده است.

تیزر فیلم های جشنواره فجر ۱۳۹۸

فیلم‌هایی که در سال جاری، در قسمت سودای سیمرغ به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت، به شرح زیر است. در مقابل هر فیلم،‌ نام سازنده آن ذکر شده است. در صورتی که تیزر فیلم های جشنواره فجر امسال منتشر شده باشد، آن‌‌ها را حتما در این مطلب قرار خواهیم داد.

  • عامه‌پسند (سهیل بیرقی)
  • درخت گردو (محمدحسین مهدویان)
  • روز بلوا (بهروز شعیبی)
  • آن شب (کوروش آهاری)
  • خون شد (مسعود کیمیایی)
  • من می‌ترسم (بهنام بهزادی)
  • شنای پروانه (محمد کارت)
  • پوست (بهمن ارک، بهرام ارک)
  • تومان (مرتضی فرشباف)
  • خروج (ابراهیم حاتمی‌کیا)
  • خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری (پیمان قاسم‌خانی)
  • خورشید (مجید مجیدی)
  • مغز استخوان (حمیدرضا قربانی)
  • دوزیست (برزو نیک‌نژاد)
  • روز صفر (سعید ملکان)
  • آتابای (نیکی کریمی)
  • سه کام حبس (سامان سالور)
  • سینما شهر قصه (کیوان علی‌محمدی، علی‌اکبر حیدری)
  • آبادان یازده ۶۰ (مهرداد خوشبخت)
  • ابر بارانش گرفته (مجید برزگر)
  • قصیده گاو سفید (بهتاش صناعی‌ها)
  • مردن در آب مطهر (نوید محمودی)

گفتنی است انتشار بیش از یک تیزر یا تریلر برای فیلم های جشنواره فجر اتفاق عجیبی نیست، به همین دلیل در هر زمان، در صورت عرضه جدیدترین تیزر فیلم های جشنواره فجر سال ۱۳۹۸ این مطلب را به‌روزرسانی کرده و موارد جدید را اضافه خواهیم کرد.

تیزر فیلم درخت گردو

به تازگی تیزر درخت گردو ساخت محمدحسین مهدویان منتشر شده است. فیلم نام برده به روایت حادثه بمباران شیمیایی سردشت می‌پردازد. شاید با پی بردن به حضور پیمان معادی و مهران مدیری در این فیلم، به تماشای آن شدیدا علاقه‌مند شوید! در خلاصه‌ منتشر شده از فیلم درخت گردو آمده: «شاید وقتش باشه که همه از این داستان باخبر بشن؛ داستانی که از کنار درخت گردو شروع شد».

بد نیست بدانید بمباران شیمیایی سردشت حمله وحشیانه رژیم بعث علیه مردم بی‌گناه بود. در این حادثه، که شروع آن از هفتم تیر سال ۱۳۶۶ بود، نیروی هوایی عراق با بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام از شهر سردشت (آذربایجان غربی) را بمباران کرد. طی این رخداد تلخ، ۱۱۰ نفر از غیر نظامیان ساکن شهر جانشان را از دست داده و نزدیک به ۸ هزار نفر به علت استنشاق گازهای سمی دچار مسمومیت شدند. در بین تیزر فیلم های جشنواره فجر امسال، تیزر درخت گردو کمی مفهومی و گنگ ساخته شده است.

تیزر فیلم پوست

شاید با تماشای تیزر این فیلم از عاشقانه بودن تم آن تعجب کنید. این فیلم در واقع عاشقانه‌ای محلی، ولی درگیر در یک فضای وهم‌آلود است. گفتنی است فیلم پوست در هر دو قسمت نگاه نو و سودای سیمرغ شرکت می‌کند. بر اساس گفته‌های بهرام ارک سازنده این فیلم، داستان آن از جایی اقتباس گرفته نشده و در ساختش از افسانه‌های بومی و محلی آذربایجان الهام گرفته شده است.

در فیلم پوست زبان مبنا ترکی است. اگرچه ایده آن از قبل‌ در ذهن سازنده بوده، اما نوشتن فیلم‌نامه نزدیک به هشت ماه زمان برده است. بد نیست بدانید از پوست به عنوان اولین فیلم حرفه‌ای ترکی در سینمای ایران نام می‌برند. بر اساس گفته‌های تحلیلگران و همانطور که از مقایسه تیزر این فیلم با تیزر فیلم های جشنواره فجر ۱۳۹۸ می‌توان متوجه شد، پوست یکی از متفاوت‌ترین تولیدات امسال به شمار می‌رود.

تیزر فیلم سه کام حبس

سه کام حبس، ساخت سامان سالور، افتتاحیه‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر امسال بود. بازیگر سرشناس این فیلم را باید محسن تنابنده دانست. در داستان فیلم، مجید و نسیم زوجی جوان اما فقیر هستند. به ظاهر آن‌ها خوشبخت بوده و تنها مشکل در خانواده کوچکشان فقر است. با پیش رفتن در داستان رفته رفته متوجه خواهید شد حقیقت این دو نفر چیست! حتی یک شخصیت عادی نیز در این فیلم پیدا نخواهید کرد. هر فردی دارای روحیات، افکار و رفتارهای عجیب و غریبی است.

تیزر فیلم روز بلوا

یکی دیگر از تیزر فیلم های جشنواره فجر که تا امروز تولید و منتشر شده است، به فیلم روز بلوا تعلق دارد. از آن به عنوان متفاوت‌ترین اثر بهروز شعیبی نام می‌برند. همانطور که از نام روز بلوا می‌توان حدس زد، یک فیلم اجتماعی ملتهب بوده و در آن به مسائل اقتصادی روز کشور پرداخته می‌شود. چهره سرشناس فیلم را باید بابک حمیدیان دانست که فیلم روز بلوا دومین تجربه همکاری وی با آقای بهروز شعیبی به شمار می‌رود.

بر اساس خلاصه‌ای که درباره این فیلم منتشر شده، عماد یک استاد دانشگاه خوشنام و چهره تلویزیونی شناخته شده‌ای است. مواجه شدن عماد با یک سری اتهام جدید، موقعیت زندگی وی و همچنین خانواده‌اش را شدیدا تحت تاثیر قرار داده و این مرد سرشناس را در شرایط پیچیده‌ای رها می‌کند.

تیزر فیلم آن شب

تیزر فیلم آن شب به کارگردانی کوروش آهاری، به خاطر بازی شهاب حسینی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. در بین تیزر فیلم های جشنواره فجر که تاکنون دیده‌ایم، تیزر فیلم آن شب از بقیه خاص‌تر و جذاب‌تر بوده و بیننده را شدیدا به تماشای خود فیلم و پی بردن به اصل ماجرا تشنه می‌کند. فیلم آن شب، داستانی درباره یک زوج ایرانی در کشور‌ آمریکا است. آن‌ها در یک هتل محبوس شده‌و نیروهای بیگانه آن‌ها را مجبور می‌کنند تا با رازهایی که از یکدیگر پنهان کرده‌اند، مواجه شوند.

این فیلم سینمایی تولید کمپانی‌های ماموت پیکچرز و سون اسکایز اینترتیمنت بوده و محمد درمنش، الکس بروتو، شریل استارولاکیس و جفری الارد تهیه‌کنندگان آن محسوب می‌شوند. جالب است بدانید به جز شهاب حسینی، چهره سرشناس دیگری در فیلم آن شب حضور ندارد، اما حضور شهاب حسینی به تنهایی سبب جذابیت شدید فیلم شده است.

تیزر فیلم خون شد

سعیدآقاخانی در فیلم خون شد، به کارگردانی مسعود کیمیایی، کارگردان باسابقه و سرشناس کشورمان، نقش‌آفرینی کرده است. در مقایسه با چند تیزر فیلم های جشنواره فجر که تا اینجا معرفی کردیم، در فیلم خون شد تعدادی چهره شناخته شده در سینمای کشور نقش‌آفرینی کرده‌اند. به عنوان نمونه باید به سیامک انصاری، لیلا زارع، نسرین مقانلو و هومن برق‌نورد اشاره کرد. البته تیزر فیلم کمی نامفهوم بوده و اطلاعات زیادی نمی‌توان از آن به دست آورد.

بر اساس گفته‌های آقای مسعود کیمیایی، داستان فیلم خون شد به مثابه خانه‌ای قدیمی است که همه چراغ‌های آن خاموش هستند و همچنین هیچ فردی در هیچ کدام یک از اتاق‌های آن حضور ندارد. اما ناگهان یکی از ساکنان این خانه واردش شده و به یکباره همه چراغ‌ها را روشن می‌کند. قسمتی از فیلم روایت‌ داستان زن دوم و مادری است که مراقبت از فرزندان شوهر و دختر خودش را بر عهده گرفته است. خانم‌جانی (نسرین مقانلو) با وجود داشتن اقتدار و زنانگی خاص، برای خانواده‌اش از جان و دل مایه می‌گذارد. نکته مهم درباره ازدواج وی، فاصله سنی زیادی است که با همسرش دارد.

تیزر فیلم من میترسم

فیلم من میترسم محصولی به کارگردانی آقای بهنام بهزادی و بازی افرادی همچون الناز شاکردوست و امیر جعفری است. اما ماجرا در این فیلم از چه قرار است؟ بهمن فرهمند (که رحیمی سام نقش آن را بازی می‌کند) فردی هنرمند است. مغازه وی به تازگی پلمپ شده است. از طرفی عشق زندگی او، نسیم (با بازی الناز شاکردوست)، سودای مهاجرت کردن دارد. در حالی که بهمن از لحاظ روحی و مالی در وضعیت بسیار بدی به سر می‌برد، رد پای مهندس مسعود و نغمه در زندگی وی پیدا می‌شود؛ آن‌ها زندگی آقای فرهمند را دگرگون می‌کنند.

در فیلم من می ترسم که از مدت‌ها قبل در زمره تیزر فیلم های جشنواره فجر قرار گرفت، دو رابطه غیر متعارف عاشقانه، رو به روی یک رابطه متعارف و سالم قرار می‌گیرد. نکته مهم اینجاست که در این فیلم، همه این روابط محکوم به شکست خواهند بود، چه سالم و چه ناسالم! به طور کلی می‌توان گفت درون مایه و مضمون فیلم، در مذمت کینه ورزی و لجبازی است.

تیزر فیلم شنای پروانه

احتمالا با شنیدن حضور جواد عزتی و امیر آقایی در فیلم شنای پروانه، و در ادامه تماشای تیزر آن، شدیدا به این فیلم علاقه‌مند شوید. هاشم (امیر آقایی نقش او را ایفا می‌کند) به خاطر افشای فیلم زنش، پروانه، (طناز طباطبایی نقش او را ایفا می‌کند) در استخر به شدت عصبی است. اقدامی که او در نتیجه بروز این حادثه انجام می‌دهد، خانواده خود و همسرش را دچار گرفتاری می‌کند. حجت (با بازی جواد عزتی) برادر هاشم است. او با مشاهده گرفتاری که خانواده‌اش درگیر آن شده، ناچار به ورود به ماجرا می‌شود، هر چند همسرش افسانه با اقدامات خطرناک او موافق نیست.

تیزر فیلم تومان

فیلم تومان، داستان دورهمی‌های تعدادی جوان بی‌قید و سرخوش را روایت می‌کند، افرادی که بیشتر درآمدشان از راه قمار و شرط‌بندی تامین می‌شود. سبک زندگی از دیدگاه عموم مردم نهی شده و به جز خوش‌گذرانی و تماشای چند قدم به روی خود، نگاهی به زندگی ندارند. دور از انتظار نیست این جوانان سرتاسر روز را پای تلویزیون و در حال تماشای مسابقات فوتبال سپری کنند. آن‌ها در همین زمان، در وب سایت‌های آنلاین شرط‌بندی حضور پیدا کرده و قمار می‌کنند. در هر صورت، موضوع شرط‌بندی و قمار، جزو مسائل حساسیت برانگیزی است که مرتضی فرشباف جسورانه آن را انتخاب کرده است.

تهیه شده توسط تیم tzer

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی