بهترین دوربین های کامپکت

بهترین دوربین های کامپکت برای سفر در سال ۲۰۲۰

بهترین دوربین های کامپکت برای سفر را در این مطلب خواهید شناخت. در زمان سفر، دوربین های کوچک و فشرده کاربرد به مراتب بیشتری دارند. به همین دلیل بهتر است یکی از بهترین دوربین‌ های عکاسی کامپکت را که در ادامه معرفی می‌کنیم، خریداری کنید.

ثبت خاطرات، مهمترین دلیل عکاسی در سفر است. در صورت همراه داشتن یک دوربین عکاسی یا فیلم برداری نامناسب حین سفر، تجربه‌ای تلخ خواهید داشت؛ تصور کنید در حال بالا رفتن از کوه، باید دائما مراقب سلامت دوربین DSLR غول‌پیکر خود باشید، در حالی که اگر یکی از بهترین دوربین های کامپکت را خریداری کرده بودید، به راحتی داخل یک جیب، قابل حمل بود!

نباید دوربین های عکاسی و فیلم برداری کامپکت امروزی را دست کم گرفت، به طوری که از برخی از آن‌ها در ساخت تیزر تبلیغاتی نیز می‌‌توان استفاده کرد. در مطلب بررسی دوربین بدون آینه و تفاوت آن با دی اس ال آر دریافتیم داشتن ابعاد کوچکتر و آسودگی در حمل، مهمترین تفاوت بوده و از نظر کیفیت نمی‌توان تفاوت چندانی بین دو سیستم قائل شد. اکنون که می‌دانیم ابعاد دوربین یک فاکتور مهم در انتخاب است، خرید بهترین دوربین های کامپکت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

بهترین دوربین های کامپکت

البته این مرتبه، برخلاف زمان خرید دوربین بدون آینه، یک گجت با توان پایین‌تر در اختیار خواهید داشت. اما در سفر، آسودگی در جابه‌جایی و فراهم شدن امکان گرفتن سریع عکس در هر موقعیت، از کیفیت یا رزولوشن بسیار بالای تصویر اهمیت بیشتری دارد. در زمان خرید تجهیزات مخصوص عکاسی برای ثبت خاطرات در طول سفر، باید نکاتی را مد نظر داشت:

  • وزن و ابعاد کل پکیج (همه تجهیزات شامل دوربین کنار یکدیگر) باید تا جای ممکن کم باشد.
  • ریسک امکان دزدیده شدن یا آسیب دیدن دوربین را در نظر داشته باشید. به همین دلیل بهتر است از همراه آوردن بهترین دوربین فول فریم خود همراه با چندین لنز خودداری کرده و برای سفر، یکی از بهترین دوربین های کامپکت سال را خریداری کنید.
  • در صورت قابل تعویض بودن لنز دوربین، از لنزهای دارای قابلیت بزرگنمایی سریع استفاده کنید. به این ترتیب انعطاف‌پذیری در عکاسی افزایش پیدا می‌کند. البته تعداد محدودی از دوربین های فشرده دارای قابلیت تعویض لنز هستند.
  • تعداد لوازم جانبی همراهتان را کاهش بدهید.
  • همه تجهیزات را داخل یک کیف راحت قرار بدهید. بهتر است این کیف ساده باشد تا از جلب توجه دیگران و فریاد زدن «درون این کیف من پر از تجهیزات عکاسی حرفه‌ای و گران قیمت است» خودداری کنید!

بررسی بهترین دوربین های کامپکت ۲۰۲۰

دوربین‌های کوچک، قابلیت حمل آسانی دارند، به همین دلیل آن‌ها را برای سفر بسیار مناسب می‌دانیم. در واقعیت، هر فردی همچون یک خبرنگار یا دوست‌دار ثبت سوژه‌های داغ، از آن‌ها سود خواهد برد، به همین دلیل تنها کاربردشان، سفر نیست. از طرفی آ‌ن‌ها، در حالت عادی، قیمت به مراتب پایین‌تری در مقایسه با دوریین‌های دی اس ال آر و مخصوصا میرورلس دارند. قیمت برای بسیاری از کاربران، فاکتور به مراتب مهم‌تری از ابعاد گجت محسوب می‌شود.

البته همیشه، خرید یکی از بهترین دوربین های کامپکت به معنی فدا کردن کیفیت در ازای دریافت قابلیت حمل بالا نیست. باید بدانید برای گرفتن بهترین عکس‌ها، لزوما به بهترین و گران قیمت‌ترین دوربین‌های DSLR نیاز ندارید. در بازار امروز، دوربین های کوچکی با کیفیت، رزولوشن و توانایی بالا پیدا خواهید کرد. همچنین توجه کنید این مطلب، به قدرتمندترین دوربین های عکاسی و فیلم برداری کوچک اختصاص داشته به همین دلیل روی قیمت و اقتصادی بودن محصول تمرکزی وجود ندارد.

در مطلبی دیگر به معرفی دوربین های کوچک اقتصادی خواهیم پرداخت. با کلیک روی نام هر محصول، به صفحه خرید آن از آمازون منتقل خواهید شد. در صورتی که یکی از این مدل‌ها را خریداری کرده و نیازمند کارت حافظه برای دوربین هستید، از مطلب راهنمای خرید این محصول استفاده کنید.

Sony Cyber-Shot HX99

بهترین دوربین های کامپکت - سونی سایبرشات اچ ایکس 99

  • نوع: دوربین کامپکت
  • اندازه: ۱۰.۲ در ۵.۸ در ۳.۵ سانتی‌متر
  • وزن: ۲۴۰ گرم
  • اندازه سنسور: “۱/۲.۳
  • رزولوشن عکاسی: ۱۸.۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی متشکل از ۹۲۱ هزار نقطه / لمسی / قابل چرخش
  • حداکثر بزرگنمایی: زوم اپتیکال ۳۰ برابری
  • لنز: ۲۴ – ۷۲۰ میلی‌متر / گشودگی دریچه دیافراگم f/6.4 – f/3.5
  • سایر ویژگی‌ها: دارای منظره‌یاب الکترونیکی «EVF» داخلی
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۴۷۰ دلار

سونی سایبرشات اچ ایکس ۹۹ این امکان را فراهم می‌کند تا با وجود همراه داشتن یک دوربین کوچک با قابلیت حمل بالا، برای عکاسی یا فیلم برداری در هر شرایطی آماده باشید و هیچ سوژه‌ای را از دست ندهید. ابعاد و وزن این دوربین بسیار پایین است. Sony Cyber-Shot HX99 تنها ۲۴۲ گرم وزن دارد.

مجهز شدن به منظره‌یاب الکترونیکی، که یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد دوربین‌های بدون آینه در مقایسه با دی اس ال آر محسوب می‌شود، از جمله ویژگی‌های آن به عنوان یکی از بهترین دوربین های کامپکت است. به لطف پشتیبانی از زوم اپتیکال ۳۰ برابری، بدون کاهش کیفیت می‌توانید از سوژه‌های قرار گرفته در فاصله دور، تصویری ثبت کنید.

ابعاد نمایشگر ۳ اینچی لمسی دوربین با صفحه نمایش بسیاری از دی اس ال آرها برابری می‌کند. این صفحه نمایش را می‌توانید در جهات مختلف بچرخانید. شاید اندازه سنسور “۱/۲.۳ آن را کلاسیک تصور کنید، اما حداقل از رزولوشن ۱۸.۲ مگاپیکسل پشتیبانی می‌کند. سونی سایبرشات اچ ایکس ۹۹ از دوربین بسیاری از گوشی‌های هوشمند کیفیت بهتری دارد. مهمترین توانایی آن در مقایسه با باکیفیت‌ترین دوربین‌های موبایل را باید قابلیت زوم اپتیکال تا ۳۰ برابر دانست.

اگر به کیفیت بیشتر از زوم اهمیت می‌دهید، باید یکی از بهترین دوربین های کامپکت با اندازه سنسور “۱ را خریداری کنید. در‌ آن سو، اغلب مدل‌های مجهز به سنسور ۱ اینچی، محدوده کانونی فوق‌العاده ۲۴ الی ۷۲۰ میلی‌متری Sony Cyber-Shot HX99 را در اختیارتان قرار نمی‌دهند.

عکاسان حرفه‌ای، امکان تصویربرداری در فرمت RAW توسط این دوربین را ستایش می‌کنند. به لطف این قابلیت، انعطاف‌پذیری بیشتری در اختیار داشته و می‌توانید نور، کنتراست و بسیاری دیگر از عناصر عکس را بعد از ثبت آن تغییر بدهید. با مطالعه مطلب لینک شده، بیشتر به مزیت‌های فوق‌العاده عکاسی در فرمت RAW پی خواهید برد.

دکمه‌های کنترلی کمی در اختیارتان قرار خواهند گرفت. این مشکل را حتی در بهترین دوربین های کامپکت نیز مشاهده می‌کنیم. در هر صورت ابعاد بدنه کاهش پیدا کرده و دست سازنده در پیاده‌سازی عناصر مختلف روی بدنه پایین است.

Panasonic Lumix TZ/ZS 200

بهترین دوربین های کامپکت - پاناسونیک لومیکس تی زد زد اس 200

  • نوع: دوربین کامپکت حرفه‌ای
  • اندازه: ۱۱ در ۶.۶ در ۴.۵ سانتی‌متر
  • وزن: ۳۴۰ گرم
  • اندازه سنسور: “۱
  • رزولوشن عکاسی: ۲۰.۱ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی / لمسی
  • حداکثر بزرگنمایی: زوم اپتیکال ۱۵ برابری
  • لنز: ۲۴ – ۳۶۰ میلی‌متر / گشودگی دریچه دیافراگم f/6.4 – f/3.3
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۶۴۵ دلار

دوربین پاناسونیک لومیکس تی زد ۲۰۰ یک دوربین عکاسی و فیلم برداری دارای ابعاد کوچک، اما حرفه‌ای است. لنز جمع‌شدنی آن می‌تواند تا حداکثر ۱۵ برابر زوم داشته باشد. وزن گجت ۳۴۰ گرم بوده و حین نگه داشتن، حس اطمینان خاطر به کاربر دست خواهد داد، چرا که بدنه آن از فلز ساخته شده است.

سنسور بزرگ “۱ با رزولوشن تصویر ۲۰.۱ مگاپیکسل، ثبت تصاویر بسیار باکیفیت را تضمین می‌کند. اگرچه سیستم زوم Panasonic Lumix TZ 200 چندان سریع نیست، اما از محدوده کانونی ۲۴ الی ۳۶۰ میلی‌متر پشتیبانی کرده و می‌تواند حداکثر زوم اپتیکال ۱۵ اینچ را در اختیارتان قرار بدهد. این میزان در مقایسه با بهترین دوربین های کامپکت از نظر قابلیت بزرگنمایی، پایین‌تر است، اما تعادلی بین کیفیت بالای تصویر و زوم تا فاصله‌ای قابل توجه، برقرار شده است.

سیستم تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) هیبریدی است. به لطف آن، توانایی عکاسی و فیلم برداری در شرایط نوری ضعیف، و همچنین در صورت لرزش دست، افزایش پیدا می‌کند. در این دوربین می‌توان ISO را تا حداکثر ۲۵۶۰۰ افزایش داد. در صورت بالا بردن ISO، به خاطر تلاش دوربین برای کاهش نویز، تصاویر کمی صاف و یک دست به نظر خواهند رسید.

عکس‌ها و ویدیوها را بعد از گرفتن در یک نمایشگر ۳ اینچی تماشا خواهید کرد. اگرچه این صفحه نمایش قابل چرخاندن نیست، اما از دستورات لمسی پشتیبانی می‌کند. در پاناسونیک لومیکس تی زد ۲۰۰ به عنوان یکی از بهترین دوربین های کامپکت امروزی حالت‌های خودکار متعددی وجود داشته و عکاسی به لطف آن‌ها برای کاربران مبتدی آسان خواهد شد. کاربران حرفه‌ای، از حالت دستی استفاده کرده و تنظیم عناصر مختلف را به دست می‌گیرند.

حداکثر نرخ فریمی در بالاترین رزولوشن یعنی ۴K، برابر ۳۰ فریم بر ثانیه است. می‌توان بعد از فیلم برداری، فریم‌های ویدیو را تک به تک جدا و در قالب عکس‌هایی ۸ مگاپیکسلی ذخیره کرد. عمر باتری Panasonic Lumix TZ 200 مناسب بوده و با یک مرتبه شارژ کامل، تا حدود ۳۵۰ عکس جوابگو خواهد بود. یکی از ویژگی‌های مهم باتری آن که مخصوصا در زمان سفر کارایی زیادی خواهد داشت، امکان شارژ مجدد با یک شارژر AC یا کابل یو اس بی، از طریق یک پاوربانک عادی است.

Sony RX 100 VII

بهترین دوربین های کامپکت - سونی آر ایکس 100 7

  • نوع: دوربین کامپکت حرفه‌ای
  • اندازه: ۱۰.۲ در ۵.۸ در ۴.۳ سانتی‌متر
  • وزن: ۳۰۵ گرم
  • اندازه سنسور: “۱
  • رزولوشن عکاسی: ۲۰.۱ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی / لمسی / قابل چرخش
  • حداکثر بزرگنمایی: زوم اپتیکال ۵ برابری
  • لنز: ۲۴ – ۲۰۰ میلی‌متر / گشودگی دریچه دیافراگم f/4.9 – f/2.0
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۱۲۰۰ دلار

دوربین سونی آر ایکس ۱۰۰ ۷ را باید جانشین مدل بسیار موفق RX100 دانست که از آن به عنوان حرفه‌ای‌ترین و بهترین دوربین کامپکت سونی تا امروز یاد می‌کنند. شاید هرگز تصور نمی‌کردید قیمت یک دوربین دیجیتال کوچک مرز هزار دلار را نیز چند صد دلار رد کند، اما این اتفاق رخ داده است! در عوض، قابلیت‌های زیادی در اختیارتان قرار گرفته و یکی از بهترین دوربین های بدون کامپکت دنیا را خواهید داشت. مخصوصا برای سفر، این محصولی فوق‌العاده است.

دوربین سبک و کوچک بوده و امکان کنترل دستی یا خودکار تنظیمات را در اختیار عکاس قرار می‌دهد. قابلیت عکاسی در فرمت RAW را باید یکی از مزیت‌های مهم آن در مقایسه با بسیاری از دوربین های کامپکت بیان کرد. نمایشگر لمسی ۳ اینچی قابل چرخش بوده و به همین دلیل امکان گرفتن عکس‌های سلفی نیز میسر می‌شود. در صورت تمایل به استفاده از منظره‌یاب الکترونیکی، این قسمت به صورت پاپ آپی از لبه بالایی بدنه بیرون خواهد آمد.

سنسور “۱ دوربین، گرفتن عکس‌های بسیار باکیفیت را تضمین می‌کند. حداکثر میزان ISO در مقایسه با بسیاری از بهترین دوربین های کامپکت در وضعیت بهتری قرار دارد. لنز، از قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر پشتیبانی کرده و محدوده کانونی آن ۲۴ الی ۲۰۰ میلی‌متر است. زوم اپتیکال دوربین سونی آر ایکس ۱۰۰ VII در مقایسه با دو مدل دیگری که تا اینجا بررسی کردیم، به مراتب پایین‌تر و حداکثر ۵ برابر است.

به لطف سیستم‌های فیلتر مانت موجود در بازار، قادر خواهید بود فیلترهای مانت متعددی را روی دوربین Sony RX100 VII سوار کنید. آن‌ها توسط خود سونی یا دیگر سازندگان همچون LensMate تولید می‌شوند. پشتیبانی از اتصال وای فای یکی از مزیت‌های فوق‌العاده این دوربین کوچک بوده و به لطف آن، امکان انتقال سریع عکس‌ها از دوربین به گوشی هوشمند میسر می‌شود. از طریق این اتصال بی‌سیم قادر به کنترل از راه دور دوربین خواهید بود. عمر باتری مناسب بوده و امکان شارژ کردن آن از طریق کابل یو اس بی فراهم است. در نتیجه باتری دوربین سونی آر ایکس ۱۰۰ ۷ با یک پاوربانک نیز شارژ می‌شود.

Sony Cyber-Shot RX100 III

بهترین دوربین های کامپکت - سونی سایبرشات دی سی اس

  • نوع: دوربین کامپکت حرفه‌ای
  • اندازه: ۱۰.۲ در ۵.۸ در ۴.۱ سانتی‌متر
  • وزن: ۲۹۰ گرم
  • اندازه سنسور: “۱
  • رزولوشن عکاسی: ۲۰.۱ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی متشکل از ۱.۲۲۹ هزار نقطه / قابل چرخش
  • حداکثر بزرگنمایی: زوم اپتیکال ۵ برابری
  • لنز: ۲۴ – ۷۰ میلی‌متر / گشودگی دریچه دیافراگم f/2.8 – f/1.8
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۴۸۰ دلار

داشتن فلاش ال ای دی پاپ آپی و منظره‌یاب الکترونیکی (EVF) داخلی، دو ویژگی جالب این دوربین به شمار می‌روند. در مقایسه با سایر بهترین دوربین های کامپکت سال ۲۰۲۰، سونی سایبرشات آر ایکس ۱۰۰ III کمی قدیمی‌تر محسوب می‌شود، اما همچنان می‌تواند با محصولات جدید پابه‌پا شود.

اگر برای شما، امکان عکاسی در شرایط نوری ضعیف اهمیت بیشتری در مقایسه با بزرگنمایی اپتیکال دارد، دوربین کامپکت Sony Cyber-Shot RX100 III گزینه بسیار مناسبی است. استفاده از لنزی با محدوده کانونی  ۲۴ – ۷۰ و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.8 – f/1.8 امکان گرفتن عکس‌هایی باکیفیت بالا در زمان عدم وجود نور طبیعی در محیط را میسر می‌کند.

Canon PowerShot G5 X Mark II

بهترین دوربین های کامپکت - کانن پاورشات جی 5 ایکس مارک II

  • نوع: دوربین کامپکت حرفه‌ای
  • اندازه: ۱۱.۲۰ در ۶.۱۰ در ۴.۶ سانتی‌متر
  • وزن: ۳۴۰ گرم (همراه باتری)
  • اندازه سنسور: “۱
  • رزولوشن عکاسی: ۲۰.۱ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی / قابل چرخش
  • حداکثر بزرگنمایی: زوم اپتیکال ۵ برابری
  • لنز: ۲۴ – ۱۲۰ میلی‌متر / گشودگی دریچه دیافراگم f/2.8 – f/1.8
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۸۹۹ دلار

همانند مدل بالا، مجهز شدن به فلاش ال ای دی پاپ آپی و منظره‌یاب الکترونیکی داخلیT دو ویژگی مهم این محصول محسوب می‌شوند. دوربین کانن پاورشات جی ۵ ایکس مارک II دارای ابعاد کوچکی بوده و به راحتی درون جیب جا می‌گیرد. می‌توان آن را از بسیار جهات شبیه به سونی آر ایکس ۱۰۰ دانست که در همین مطلب مورد بررسی قرار دادیم. اگر سرعت بالای لنز سونی RX100 M3 را دوست داشته و از طرفی نیازمند قابلیت بزرگنمایی بیشتری هستید، در بین بهترین دوربین های کامپکت کنونیT Canon PowerShot G5 X Mark II انتخاب شما خواهد بود.

نمایشگر ال سی دی ۳ اینچی دوربین قابل چرخش بوده و به همین دلیل امکان گرفتن عکس‌های سلفی با آن میسر می‌شود. در زمانی که نور زیادی در محیط وجود دارد، منظره‌یاب الکترونیکی پاپ آپی که از لبه بالایی بدنه خارج شده است، به خوبی کاربردش را نشان خواهد داد. توان فلاش ال ای دی چندان زیاد نیست و در تاریکی، حین قرارگیری در محیط‌های باز، چندان نمی‌توان روی آن حساب کرد، اما در محیط‌های مسقف، عملکرد کاملا قابل قبولی دارد.

به لطف سنسور بزرگ ۱ اینچی، محدوده دینامیکی گسترده بوده و تصاویری با کیفیت بالا به ثبت می‌رسند، به طوری که رنگ‌ها درونشان، به رنگ‌های طبیعی بسیار نزدیک هستند. یک فیلتر ND داخل آن به کار رفته تا در روزهای آفتابی و محیط‌های روشن بتوانید از تکنیک لانگ اکسپوژر بهره ببرید. اگر نزدیک محیط‌های طبیعی همچون یک آبشار بزرگ و مرتفع قرار داشته باشید، این قابلیت شدیدا کاربردی خواهد بود. وجود چنین قابلیت‌هایی Canon PowerShot G5 X Mark II را تبدیل به یکی از بهترین دوربین های کامپکت کنونی کرده است.

یکی از مهمترین ویژگی‌های آن برای عکاسان حرفه‌ای، قابلیت گرفتن عکس در فرمت RAW با نرخ فریمی ۳۰ فریم بر ثانیه است. سیستم فوکوس خودکار دوربین، عملکرد سریع و دقیقی دارد. یکی از کاستی‌های دوربین کانن پاورشات جی ۵ ایکس مارک II با در نظر گرفتن سطح بالای آن، عدم امکان ردیابی سوژه‌های در حال حرکت در زمان عکاسی پیاپی است. یکی دیگر از مشکلات، پایین‌تر بودن دوام باتری از حد متوسط، محسوب می‌شود.

Sony Cyber-shot RX10 IV

بهترین دوربین های کامپکت - سونی سایبرشات آر ایکس 10 IV

  • نوع: دوربین کامپکت حرفه‌ای با بدنه‌ای مقاوم در شرایط جغرافیایی بد
  • اندازه: ۱۳.۲۰ در ۹.۳۹ در ۱۲.۷۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۱۰۹۵ گرم (همراه باتری)
  • اندازه سنسور: “۱
  • رزولوشن عکاسی: ۲۰.۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی متشکل از ۱.۴۴ میلیون نقطه / قابل چرخش
  • حداکثر بزرگنمایی: زوم اپتیکال ۲۴ برابری
  • لنز: ۲۴ – ۶۰۰ میلی‌متر / گشودگی دریچه دیافراگم f/4.0 – f/2.4
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۱۵۹۹ دلار

سونی سایبرشات آر ایکس ۱۰ IV را باید گران قیمت‌ترین‌ محصول در فهرست بهترین دوربین های کامپکت دانست. البته به ازای پرداخت این مبلغ هنگفت، قابلیت‌های زیادی دریافت خواهید کرد. اگر به دنبال دوربینی با کیفیت بالا هستید، اما راحتی در جابه‌جایی برایتان حرف اول را نمی‌زند، باید به جای خرید یک دوربین بدون آینه یا DSLR نیمه حرفه‌ای با همین مبلغ، به سراغ Sony Cyber-shot RX10 IV بروید! اغلب عکاسان حرفه‌ای، برای این که سوژه‌های مهم را در زمان همراه نداشتن تجهیزات اصلی خود از دست ندهند، یک دوربین کامپکت حرفه‌ای همچون مدل نام برده خریداری کرده و همیشه همراهشان نگه می‌دارند.

در مقایسه با دیدی که نسبت به بهترین دوربین های کامپکت داریم، سونی سایبرشات آر ایکس ۱۰ IV به مراتب بزرگتر و سنگین‌تر است. می‌توان آن را چیزی بین کامپکت‌ها و دی اس ال آرها دانست. اگرچه از نظر قابلیت جابه‌جایی در حد محصولاتی که تا این مرحله معرفی کردیم نیست،‌ اما در صورت تمایل به در اختیار داشتن سنسوری ۱ اینچی همراه با لنزی با توانایی زوم اپتیکال ۲۴ برابری، باید سختی حمل دوربینی ۱.۰۹ کیلویی را به جان بخرید! این لنز با توجه به داشتن گشودگی دریچه دیافراگم بین f/4.0 – f/2.4 در شرایط نوری ضعف نیز عکس‌هایی فوق‌العاده برایتان به ثبت خواهد رساند.

تثبیت‌کنندگی نوری تصویر عملکرد بسیار خوبی دارد. ترکیب آن با دیافراگم سریع، گرفتن عکس در زمان عدم وجود نور طبیعی کافی در محیط را آسان کرده است. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار کاربردی و جالب Sony Cyber-shot RX10 IV پشتیبانی از فوکوس خودکار هیبریدی است که عملکرد سریع و دقیقی دارد. قابلیت عکاسی پیاپی مدل مورد بحث در مقایسه با دیگر بهترین دوربین های کامپکت بسیار توانمندتر و برابر ۱۴ فریم بر ثانیه است. از قابلیت عکاسی در فرمت RAW نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

از نظر اتصالات نیز دوربین در وضعیت خوبی قرار دارد. پشتیبانی از ان اف سی، بلوتوث و وای فای، در کمتر دوربین کامپکتی ارائه می‌شود. به لطف این اتصالات قادر به انتقال سریع عکس‌ها به دوربین‌ یا لپ تاپ خود، ویراش آن‌ها و سپس اشتراک‌گذاری خواهید بود. از طرفی می‌توان دوربین را با استفاده از اتصال بدون سیم، از دور به راحتی کنترل کرد.

ویدیوهای ۴K ضبط شده با سونی سایبرشات آر ایکس ۱۰ IV کیفیت بسیار بالایی دارند. یک درگاه اختصاصی میکروفون روی بدنه تعبیه شده تا بتوانید در زمان ضبط ویدیوهای حرفه‌ای، از یک میکروفون بزرگتر استفاده کنید. به همین دلیل برای وی‌لاگرها (ویدیو بلاگرها)، دوربین‌هایی شبیه به این مدل، جذابیت بالایی دارند.

اگرچه ممکن است ابعاد بدنه دوربین کامپکت سونی سایبرشات آر ایکس ۱۰ IV  قرار دادنش در جیب را غیر ممکن کند، اما در عوض، برخلاف سایر بهترین دوربین های کامپکت که تا اینجا معرفی کردیم، حین در دست گرفتن، حس بهتری به کاربر ارائه خواهد کرد. این حس مشابه زمان در دست گرفتن دوربین‌های DSLR کلاسیک بوده و تسلط روی گجت را افزایش می‌دهد. همچنین دیگر مجبور به سر و کله زدن با دکمه‌های کوچک نخواهید بود.

در نهایت، باید به یک ویژگی منحصربه‌فرد Sony Cyber-shot RX10 IV برای کاربران ماجراجو اشاره کنیم. بدنه آن در برابر شرایط آب و هوایی بد مقاوم است، به همین دلیل در صورت سقوطش در گل (بدون فرو رفتن) یا در صورت بارانی بودن هوا، آسیبی به گجت وارد نخواهد شد.

Olympus Tough TG-6

بهترین دوربین های کامپکت - الیمپوس تاف تی جی 6

  • نوع: دوربین کامپکت حرفه‌ای با بدنه‌ای ضد ضربه و مقاوم در برابر نفوذ آب
  • اندازه: ۱۱.۳ در ۶.۶ در ۳.۲ سانتی‌متر
  • وزن: ۲۵۳ گرم (همراه باتری)
  • اندازه سنسور: “۱.۲۳
  • رزولوشن عکاسی: ۱۲ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K Ultra HD
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی
  • حداکثر بزرگنمایی: زوم اپتیکال ۵ برابری
  • لنز: ۲۴ – ۱۰۰ میلی‌متر / گشودگی دریچه دیافراگم f/4.9 – f/2.0
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۳۹۹ دلار

دوربین الیمپوس تاف تی جی ۶ یکی از جدیدترین دوربین‌های این شرکت در دسته‌بندی مقاوم‌ها محسوب می‌شود. این دوربین مخصوص کاربرانی که شدیدا اهل ماجراجویی هستند، طراحی شده است. وزن آن پایین بوده و ابعاد واقعا کوچکی دارد، به همین دلیل حملش در زمان ماجراجویی در دل طبیعت راحت خواهد بود. مدل نام برده به راحتی درون جیب جا می‌گیرد.

بدنه آن در برابر شوک و ضربه مقاوم بوده و در صورت سقوط از ارتفاع ۲ متری، آسیبی به دوربین وارد نخواهد شد. همچنین تا وزن ۱۰۰ کیلوگرم، قادر به تحمل فشار است که برای یک دوربین کامپکت و کوچک، فوق‌العاده تلقی می‌شود. مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و مقاومت در برابر کاهش شدید دما تا منفی ده درجه سانتیگراد، از Olympus Tough TG-6 دوربینی ایده‌آل برای ماجراجویان ساخته است. در نهایت باید به قابلیت فوق‌العاده مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره کرد، به طوری که می‌توان آن را همراه خود تا عمق ۱۵ متری برد!

به لطف وجود سیستم تثبیت‌کنندگی نوری داخلی، در صورت داشتن تحرک، همچنان قادر به ثبت تصاویر و ضبط ویدیوهایی باکیفیت و عاری از محوشدگی خواهید بود. قابلیت‌های الیمپوس تاف تی جی ۶ برای عکاسی، آن را تبدیل به یکی از بهترین دوربین های کامپکت می‌کند. لنز دارای محدوده کانونی ۲۵ الی ۱۰۰ میلی‌متر به گرفتن‌ تصاویری خوب از مناظر طبیعی کمک می‌کند. همچنین تا ۵ برابر قادر به بزرگنمایی خواهید بود. اگر می‌خواهید دوربینتان قابلیت زوم بیشتری داشته باشد، باید محصولی با لنز بزرگتر خریداری کنید. چنین محصولی دیگر قابلیت حمل بالای Olympus Tough TG-6 را نخواهد داشت.

در عریض‌ترین حالت، گشودگی دریچه دیافراگم به f/2.0 می‌رسد که به منظور گرفتن عکس در زمان عدم وجود نور طبیعی کافی در محیط، بسیار مناسب است. با بزرگنمایی، همینطور از میزان گشودگی دریچه دیافراگم کاسته خواهد شد تا در انتهای زوم اپتیکال، به f/4.9 برسد. با وجود داشتن سنسوری کوچک، ISO در الیمپوس تاف تی جی ۶ تا ۱۲۸۰۰ می‌رسد. به لطف آن، توانایی عکاسی در محیط‌های تاریک باز هم افزایش پیدا می‌کند.

خبری از قابلیت ثبت تصویر در فرمت RAW یا دیگر پسوندها نیست و تنها فرمت پشتیبانی شده، JPEG است. در عوض، حالت‌های خودکاری در اختیارتان قرار خواهد گرفت. به عنوان نمونه می‌توان به حالت وایت بالانس زیر آب اشاره کرد. ۹ افکت هنری، حالت میکروسکوپ و حتی فوکوس استکینگ در دسترس قرار دارند. قابلیت ثبت تصاویر پشت سر هم در وضعیت قابل قبولی قرار داشته و تا سقف ۱۰ فریم بر ثانیه، قادر به گرفتن عکس به صورت پیاپی است.

دوربین Olympus Tough TG-6 از اتصال وای فای پشتیبانی کرده و درونش سنسور جی پی اس کار گذاشته شده است. دیگر قابلیت‌های کاربردی آن برای ماجراجویان، مجهز شدن به قطب‌نما، فشارسنج و حسگرهای دما است.

این دوربین دقیقا مخصوص افرادی است که در بین بهترین دوربین های کامپکت به دنبال مدلی برای همراه داشتن در زمان سفرهای ماجراجویانه هستند. اگر یک خبرنگار بوده یا حین سفر، به مکان‌های ناشناخته یا صعب‌العبور ورود پیدا نمی‌کنید، در این فهرست گزینه‌های بهتری برایتان معرفی کرده‌ایم.

Panasonic Lumix LX100 II

بهترین دوربین های کامپکت -- پاناسونیک لومیکس ال ایکس 100 II

  • نوع: دوربین کامپکت حرفه‌ای
  • اندازه: ۱۱.۵ در ۶.۶ در ۶.۴ سانتی‌متر
  • وزن: ۳۹۲ گرم (همراه باتری)
  • سنسور: استاندارد Micro Four Thirds
  • رزولوشن عکاسی: ۱۷ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی متشکل از ۱.۲۴ میلیون نقطه / لمسی
  • حداکثر بزرگنمایی: زوم اپتیکال ۳ برابری
  • لنز: ۲۴ – ۷۵ میلی‌متر / گشودگی دریچه دیافراگم f/2.8 – f/1.7
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۸۹۹ دلار

مجهز شدن به منظر‌ه‌یاب الکترونیکی داخلی یکی از قابلیت‌های مهم دوربین پاناسونیک ال ایکس ۱۰۰ مارک II محسوب می‌شود. اگرچه در فهرست بهترین دوربین های کامپکت این مدل دارای کمترین میزان بزرگنمایی اپتیکال است، اما در عوض ویژگی‌های زیاد دیگری در اختیارمان قرار داده و گجت بسیار جذابی محسوب می‌شود. مهم‌ترین ویژگی منحصربه‌فرد آن را باید استفاده از سنسور بزرگ Micro Four Thirds دانست، استانداردی که در سال ۲۰۰۸، توسط شرکت الیمپوس و پاناسونیک معرفی شد و در بهترین محصولاتشان تا امروز به کار رفته است.

مشکل استفاده از سنسورهای بزرگ، که مخصوصا در دوربین های کامپکت بیشتر خود را نشان می‌دهد، نیاز به استفاده از لنزهای بزرگ همراه آن‌ها است. پاناسونیک همراه با معرفی مدل LX100 I روش حل این مشکل را نشان داد؛ در بدنه‌ای جمع و جور، پاناسونیک موفق شد از یک سنسور Micro Four Thirds استفاده کند. اندازه آن‌ها تقریبا با یک APS-C که در بسیاری از دی اس ال آرهای امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد، یکسان است! سنسور یاد شده، استاندارد حاصل همکاری میان دو شرکت پاناسونیک و الیمپوس، از سنسورهای “۱ به کار رفته در مدل‌هایی همچون Sony RX 100 VII نیز بزرگتر است.

این سنسور چند وجهی به کاربر اجازه می‌دهد در نسبت‌های ابعاد تصویر ۳:۴، ۳:۲ و ۱۶:۹، بدون نیاز به کراپ کردن تصویر، عکاسی کند. در نتیحه عملیات بدون حذف پیکسل خواهد بود. تنها کاستی که می‌توان برای دوربین Panasonic Lumix LX100 II بیان کرد، لنز دارای قابلیت بزرگنمایی پایین آن محسوب می‌شود. اگرچه برای نزدیک شدن به سوژه، نیازمند تکیه به قدم‌های خود به جای محدوده کانونی بالای لنز خواهید بود، اما در عوض، در مقایسه با بیشتر بهترین دوربین های کامپکت تصاویر روشن‌تری ثبت خواهید کرد. لنز با پشتیبانی از گشودگی دریچه دیافراگم f/2.8 – f/1.7 دوربین پاناسونیک ال ایکس ۱۰۰ مارک II در ترکیب با سنسور درشت آن، برای ثبت عکس‌های روشن در تاریک‌ترین شرایط تضمین می‌دهد. در نتیجه خرید Panasonic Lumix LX100 II برای افرادی که نیازمند ثبت تصویر در صحنه‌های فاقد نور طبیعی هستند، در فهرست بهترین دوربین های کامپکت اولین اولویت به شمار می‌رود.

امکان ضبط ویدیو در فرمت استثنایی ۴K و عکاسی در فرمت RAW، پشتیبانی از اتصال وای فای و بلوتوث، داشتن نمایشگر (ثابت) لمسی ۳ اینچی و امکان شارژ مجدد دستگاه از طریق کابل یو اس بی را باید جزو دیگر ویژگی‌های کاربردی این دوربین دانست. پاناسونیک ال ایکس ۱۰۰ مارک II خوش دست بوده و در عین حال قابلیت حمل خوبی دارد. طراحی ارگونومیک، کار با دکمه‌ها را حین در دست گرفتن گجت راحت می‌کند. با توجه به قرارگیری دوربین در دسته‌بندی حرفه‌ای‌ها، امکان تنظیم همه عناصر اعم از سرعت شاتر و کنتراست در دست عکاس است.

Olympus OM-D EM 10 Mk III

بهترین دوربین های کامپکت - الیمپوس او ام دی ای ام III

  • نوع: دوربین بدون آینه
  • اندازه: ۱۲.۲ در ۸.۴ در ۵.۰ سانتی‌متر
  • وزن: ۴۱۰ گرم (همراه باتری)
  • سنسور: استاندارد Micro Four Thirds
  • رزولوشن عکاسی: ۱۶ مگاپیکسل
  • رزولوشن فیلم برداری: ۴K Ultra HD
  • نمایشگر: ال سی دی ۳ اینچی / لمسی / قابل چرخش
  • حداکثر بزرگنمایی: –
  • لنز: دارای قابلیت تعویض لنز
  • قیمت در فروشگاه آمازون: ۶۴۹ دلار فقط بدنه / ۱۱۵۰ دلار با لنز ۱۴-۱۵۰mm Lens

در این مطلب، مهمترین دلیل معرفی بهترین دوربین های کامپکت قیمت نبوده و به خاطر راحتی در جابه‌جایی وسیله مخصوصا حین سفر، به سراغ این دسته از دوربین‌های دیجیتالی آمده‌ایم. از طرفی می‌دانیم مهمترین تفاوت دوربین‌های میرورلس و دی اس ال آر، تفاوت در ابعاد بدنه است. در نتیجه می‌توانید برای سهولت در سفر با وجود نیاز به یک دوربین حرفه‌ای، یکی از کوچک‌ترین و فشرده‌ترین مدل‌های بدون آینه را خریداری کنید.

دوربین Olympus OM-D EM 10 Mk III را باید جدیدترین محصول از سری پایین‌رده OM-D دانست. در مقایسه با دیگر دوربین‌های میرورلس، که همگی در مقایسه با DSLRها کوچکتر و سبک‌تر هستند، این مدل وزن کمی داشته و از قابلیت حمل بالایی برخوردار است. به لطف استفاده از استاندارد Micro Four Thirds سازنده توانسته با وجود استفاده از سنسوری بزرگ و توانمند، ابعاد بدنه دوربین را کوچک نگه دارد. گفتی است برخلاف بهترین دوربین های کامپکت که تا اینجا معرفی کردیم، لنز الیمپوس او ام-دی ای ام ۱۰۰ ام کا III را می‌توان تعویض کرد.

حتی با استفاده از ساده‌ترین لنزها همچون کیت ۴۲-۱۴ میلی‌متری نیز تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت خواهد شد. در صورت ترجیح دادن فاصله کانونی بیشتر، قادر به تعویض لنز و استفاده از مدلی با امکان زوم بیشتر خواهید بود. بعد از خرید بدنه، به مرور زمان لنزهای بیشتری خریداری کنید تا در زمان سفر، برای عکاسی در همه شرایط، کاملا آماده باشید.

داخل دوربین از یک سیستم تثبیت‌کننده ۵ محوره استفاده می‌شود. نمایشگر لمسی قابل چرخش بوده و امکان فوکوس روی هر نقطه‌ای به وسیله لمس آن روی صفحه نمایش میسر است. امکان فیلم برداری در رزولوشن ۴K Ultra HD وجود دارد. ۱۵ مدل فیلتر هنری مختلف در نظر گرفته شده تا بدون نیاز به انتقال تصاویر به گوشی یا کامپیوتر برای هنری کردن آن‌ها با استفاده از نرم افزار، حین ثبت عکس فیلتر مورد نظرتان را اعمال کنید. حالت‌های عکاسی مختلفی وجود دارد.

در حالت عکاسی پیاپی، در هر ثانیه حداکثر ۸ فریم به ثبت خواهید رسید که در مقایسه با سایر بهترین دوربین های کامپکت معرفی شده در این فهرست، حرف زیادی برای گفتن ندارد. در فوکوس خودکار، امکان انتخاب ۱۲۱ نقطه فراهم بوده و یک فلش ال ای دی، به صورت پاپ آپی، داخل بدنه کار گذاشته شده است. از طریق اتصال وای فای قادر به اتصال دوربین Olympus OM-D EM 10 Mk III به دیگر گجت‌ها هستید. همانطور که از یک دوربین بدون آینه انتظار داریم، از یک منظره‌یاب الکترونیکی به جای اپتیکال استفاده می‌کند. این منظره‌یاب OLED بسیار شفاف بوده و دارای ۲.۳۶ میلیون نقطه است.

مزیت استفاده از یک دوربین بدون آینه مجهز به سنسور Micro Four Thirds به جای یک دی اس ال آر کلاسیک، داشتن وزن کمتر و بدنه‌ای کوچک‌تر است که افزایش قابلیت حمل را به ارمغان می‌آورد. هزینه این کاهش، اجبار به استفاده از سنسورهای کوچکتر در مقایسه با سنسورهای APS-C و فول فریم به کار رفته در سیستم دی اس ال آر است. در صورتی که به دنبال یک دوربین عکاسی حرفه‌ای برای سفر هستید، دوربین Olympus OM-D EM 10 Mk III را باید همراه با لنز Olympus Zuiko12-100 f/4 PRO خریداری کنید که به تنهایی چیزی حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت دارد!

منبع: expertphotography

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی