فیلم برداری با نرخ 24 فریم دوربین کانن

کانن با انتشار آپدیت حالت فیلم برداری با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را به دوربین‌های EOS و PowerShot افزود

فیلم برداری با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه پیش از این با دوربین‌های جدید سری EOS و PowerShot امکان‌پذیر نبود. این محدودیت با انتشار آپدیت جدید برای دوربین‌های کانن برطرف شد.

شرکت کانن در دوربین‌های جدید معرفی شده تحت دو سری EOS و PowerShot امکان فیلم برداری با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه را حذف کرد. کاربران نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به وسیله انتشار پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی اعتراض خود نسبت به آن را اعلام کردند. شرکت کانن وعده داد به وسیله انتشار یک آپدیت نرم افزاری، حالت فیلم برداری ۲۴p (23.98fps) را به محصولات اخیر فاقد آن خواهد افزود.

مدل‌های دریافت‌کننده حالت فیلم برداری با نرخ ۲۴ فریم بر ثانیه

استفاده از این نرخ در هر دو روزولوشن Full HD و ۴K UHD امکان‌پذیر خواهد بود. آپدیت نام برده ابتدا در ماه اکتبر (مهر – آبان) برای دو مدل EOS 90D و EOS RP منتشر می‌شود. بعد از آن نوبت به عرضه به‌روزرسانی برای سه مدل PowerShot G7X Mark III ،G5 X Mark II و EOS M6 Mark II در ماه دسامبر (آذر – دی) خواهد رسید. البته برای مدل آخر، کاربران شاید محبور به انتظار تا سال ۲۰۲۰ باشند.

وقتی کانن دوربین‌های بدون آینه EOS 90D DSLR و EOS M6 Mark II را با قابلیت فیلم برداری ۴K UHD بدون کراپ معرفی کرد، بسیاری از کاربران به خاطر حذف امکان انتخاب نرخ فریمی ۲۴p از آن‌ها ابراز ناامیدی کردند. خبر جدید نشان می‌دهد شرکت به اعتراض کاربرانش اهمیت داده و این کاستی را به زودی برطرف خواهد کرد.

منظور از فریم بر ثانیه یا FPS چیست؟

این مولفه نشان می‌دهد دوربین حین فیلم برداری، در هر ثانیه چه تعداد فریم به ثبت می‌رساند. همانطور که می‌دانید، یک ویدیو چیزی به جز عکس‌ها و فریم‌های به هم چسبیده به علاوه صوت نیست. به همین دلیل تعداد عکس‌هایی که در هر ثانیه ثبت شده و در نهایت برای نمایش به صورت پیاپی به یکدیگر متصل می‌شوند، حائز اهمیت است. در ساخت تیزر تبلیغاتی معمولا از نرخ ۳۰p استفاده می‌کنیم.

به طور طبیعی با افزایش تعداد فریم‌ها، جزئیات بیشتری از حرکت را مشاهده خواهید کرد. به همین دلیل در فیلم برداری از لحظه‌های هیجانی ورزشی و فیلم برداری سوپر اسلوموشن که به تازگی به دوربین برخی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار اضافه شده است، از نرخ‌های فریمی بالایی همچون ۹۲۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌شود. گفتنی است چشم انسان می‌تواند در هر ثانیه هزار فریم را تشخیص بدهد.

منبع: cinema5d

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی