همان‌طور که می‌دانید ارزش یک تصویر هزار برابر بیشتر از یک نوشته است. ساخت ویدیو های تبلیغاتی هم‌اکنون یکی از موثرترین راه‌های ارتباطی با مشتریان است. اگر به دنبال استفاده از ویدیو برای حمایت از برنامه‌های بازاریابی خود هستید، تنها زمانی موفق خواهید شد ‌که برای هدایت فعالیت‌های خود یک استراتژی تنظیم کنید.

بازاریابی,ویدیو-Best-Tools-For-Video-Marketing_

۱٫ تعیین آنچه که محتویات تصویری شما باید به انجام برسانند.
از نشانه‌های بازاریابی محتوای خوب این هست که مستقیما به محصولات اشاره نمی‌کند. ایجاد داستان‌های تصویری بسیار مهم است. براساس بازاریابی محتوا، شما نباید در داستان‌تان در مورد خود و محصولات‌تان صحبت کنید بلکه باید در مورد آن‌چه که برای دیگران انجام می‌دهید فیلم تهیه کنید. به عنوان مثال اگر فروشنده‌ی تجهیزات خورشیدی هستید، پیام ویدیوی خود را به مسائلی مانند حفظ کره‌ی زمین و جلوگیری از گرم شدن آن متمرکز کنید. باید در محتویات تصویری خود به این مسائل توجه کنید. شما چه نوع محتوایی ایجاد می‌کنید؟ آیا آن‌ها فیلم آموزشی هستند؟ سرگرمی؟ کاربردی؟ و یا ترکیبی هستند؟ مخاطبان شما چه کسانی هستند؟

 

۲٫ نمای کلی ویدیو ها و گرفتن بازخورد از مخاطبان
پس از آن‌که داستان کسب‌وکار خود را تعیین کردید، از طوفان مغزی استفاده کنید و انواع ویدیو ها را بسازید تا بهترینش را به مخاطبان‌تان نشان دهید. توجه کنید که شما فقط چند ثانیه برای جلب توجه مخاطبان‌تان فرصت دارید و خیلی کم پیش می‌آید یک نفر فیلم بیشتر از ۵ دقیقه‌ای را در اینترنت ببیند مگر این‌که محتوای فوق‌العاده‌ای داشته باشد. بنابراین سعی کنید در کمترین زمان بهترین پیام‌ را برسانید. همچنین بهتر است که از یک بخش ارسال نظر و بازخورد استفاده کنید تا با مخاطبان‌تان در تعامل باشید. به سوالاتی که مخاطبان‌ هدف‌تان می‌پرسند با جزئیات محتوایی کامل پاسخ دهید

.

۳٫ مسئول ایجاد محتوا داشته باشید.

با توجه به منابعی که در دسترس دارید ممکن است که شما روی یک طراح ویدیو و یا یک تیم بازاریابی ویدیو سرمایه‌گذاری کنید. با ارزیابی بودجه تصمیم‌گیری کنید. برای محتوا، مفاهیم خلاق، تدارکات و کسی که مسئول توزیع فیلم مسئولانی را قرار دهید. ایجاد یک هیئت تحریریه برای بازخورد مفید خواهد بود اما وجود بیش از حد از افراد کار را خراب خواهد کرد.

 

۴٫ محتوای خود را کجا منتشر کنید؟
داشتن استراتژی جامع برای توزیع بسیار مهم است. اگر فقط از یک کانال توزیع استفاده کنید جذب مخاطبان کار بسیار مشکلی خواهد بود. یوتیوب یک کانال توزیع بسیار فوق‌العاده است اما یوتیوب در تلاش برای حفظ بینندگان در سایت خود است به این معنی که ممکن است مخاطبان شما را به سمت محتواهای بی‌ربط و یا بدتر از آن به سمت محتوای رقبای شما بکشاند. بنابراین زمانی که شما ویدیو های‌تان را در یوتیوب قرار دادید، به سایت خود لینک بدهید و  آن‌جا عمیق‌تر به بیان برند و پیام‌های خود بپردازید. ویدیو های خود را در محل‌هایی فراتر از یوتیوب مانند وب‌سایت خود، رسانه های اجتماعی و مطبوعات منتشر کنید.

 

۵٫ اندازه‌گیری عملکرد
مانند محتوای نوشتاری نیاز به تولید، انتشار و بررسی و تجزیه و تحلیل ویدیو های‌تان دارید. باید اهداف قابل اندازه‌گیری تعیین کنید. برخی از معیارهای مهمی که در بازاریابی ویدیو باید رعایت کنید:
دامنه‌ی توجه و نرخ رها کردن: آیا توانسته‌اید توجه بیش از ۶۰ درصد مخاطبان‌تان را تا پایان فیلم جلب کنید؟
میزان کل ویدیو ها: آیا ویدیو های شما روز به روز بینندگان بیشتری داشته است؟ اگر ویدیو های شما در طول زمان بهبود پیدا کنند و مطابق ترجیحات و علایق مخاطبان‌تان باشند روز به روز بر تعداد بینندگان شما افزوده خواهد شد. هر چه تعداد بینندگان‌تان بیشتر باشد به اهداف تجاری‌تان نزدیک‌تر خواهید شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>