motion graphic book

انتشار نخستین کتاب درباره موشن گرافیک

کتاب «حرکت در ارتباط تصویری؛ موشن گرافیک» ترجمه و تالیف نازمریم شیخ‌ها و رشید رهنما، منتشر شد. این کتاب نخستین اثر آموزشی درباره گرافیک متحرک یا «موشن گرافیک» در ایران است.

انتشار نخستین کتاب درباره موشن گرافیک

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رهنما گفت: گرافیک متحرک یا «موشن گرافیک» از جمله تازه‌ترین دستاوردهای حوزه طراحی گرافیک است که برای گرافیک امروز ایران که از مباحث و آموزش‌های مرتبط با چاپ و پرینت اشباع شده، کارآیی بسیاری دارد. تاکنون کتاب آموزشی درباره «موشن گرافیک» به زبان فارسی منتشر نشده بود.

آموزش موشن گرافیک,ساخت تیزر,سفارش

وی افزود: ابزارها و وسایلی چون تلویزیون، دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری، اینترنت و فضای مجازی، امکانات بسیاری را برای طراحان گرافیک به وجود آوردند و همچنین فضای کاری آن‌ها را از رسانه‌های قدیمی و چاپی به رسانه‌های دیجیتال کشاندند. رسالت یک گرافیست در رساندن پیام است و گرافیک متحرک در فضاهای جدید امکان انتقال معنا و پیام را برای گرافیست ساده‌تر می‌کند.

رهنما همچنین به سیر مباحث آموزشی کتاب اشاره کرد و گفت: مباحث کتاب از تعریف حرکت و معناهای مختلف آن در میان اندیشمندان شروع می‌شود. در ادامه به ریشه‌های ابتدایی امکان انتقال حرکت به آثار نقاشی و طراحی، چون کشیدن چندین پا برای حیوانات در انسان‌های اولیه پرداخته می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد: در ادامه مباحث آموزشی کتاب به اختراعاتی که در طول تاریخ علم و هنر برای انتقال حرکت به تصاویر انجام گرفته، اشاره شده و در نهایت نحوه کارآیی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی، عنوان‌بندی فیلم‌ها و سریال‌ها، انیمیشن و گرافیک متحرک در فضاهای اینترنتی و وب‌سایت‌ها آموزش داده می‌شود.

این طراح و گرافیست در پایان گفت: در مجموع در این کتاب سعی شده تا قدم به قدم، ورود گرافیک به دنیای متحرک را دنبال کرده و مسیر انسان را در رسیدن به گرافیک متحرک از غارهای انسان اولیه تا انسان اینترنتی امروز نشان دهد.

«حرکت در ارتباط تصویری؛ موشن گرافیک» ترجمه و تالیف نازمریم شیخ‌ها و رشید رهنما با شمارگان دو هزار نسخه، ۱۳۰ صفحه و بهای ۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب آبان منتشر شده است./

منبع: ایبنا

نظری دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این را به اشتراک بگذارید

کپی لینک در کلیپ بورد

کپی